• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

sterowanie samolotem rc

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
209 wizyt
pytanie zadane 6 lutego 2017 w Offtop przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)

Ostatnio zainteresowałem sie samolotami rc i mam kilka pytań odnośnie elektroniki.

najlepiej chciałbym aby można było wysyłać obraz z kamery tego samolotu na żywo a samo sterowanie było realizowane za pomocą mikrokontrolera, adruino lub jakiejś innej płytki. Bluetooth chyba odpada bo za mały zasięg, moduł Wi-Fi także ma ograniczony zasięg i trochę kosztuje. Zastanawiałem się więc nad wysyłaniem informacji przez internet w karcie SIM która była by na pokładzie samolotu.

Nie znam się na sieciach ani też na budowie modeli i sterowaniu, więc zwracam się do was o inforamcje o czym mam poczytać i jakich trudności mam się spodziewać.

Pytanie:

  1. Jak przesyłać informacje na daleki zasięg.
  2. Jeżeli zdecyduje się na wysyłanie przez internet to jak mam to zrealizować.
  3. Jakie sterowanie wybrać (pilot, czy telefon[najlepiej gotowa aplikacja do sterowania]), są jakieś gotowe piloty do wygodnego sterowania takim urządzeniem
  4. *Jaki wybrać silniczek do sterowania lotkami.

* wiem, że to nie to forum, ale jakby ktoś mógł coś doradzić to proszę o odpowiedz

1
komentarz 6 lutego 2017 przez niezalogowany

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 6 lutego 2017 przez maciej.tokarz Nałogowiec (27,280 p.)

ad. 1 Zainteresuj się FPV

ad. 2 Komunikacja za pośrednictwem serwera via websocket - szału nie będzie z prędkością.

+1 głos
odpowiedź 6 lutego 2017 przez Benek Szeryf (90,690 p.)

Jakie sterowanie wybrać (pilot, czy telefon[najlepiej gotowa aplikacja do sterowania]), są jakieś gotowe piloty do wygodnego sterowania takim urządzeniem