• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Java - Co dalej? Tworzenie gier oraz studia

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
1,202 wizyt
pytanie zadane 2 lutego 2017 w Java przez Relvit Początkujący (280 p.)
Mam kilka pytań skierowanych dla ludzi mających dosyć dobre pojęcie o językach programowania/silnikach. Nie będę zanudzać obszernym tekstem i przejdę od razu do pytań.

 

1. Obecnie w dosyć szybkim tempie kończę książkę "Rusz głową! JAVA", prosiłbym o krótki opis czego uczyć się po tym. Javy zacząłem uczyć się z względu na rynek pracy i obecnie chciałbym kontynuować naukę w tym kierunku(web jak i desktop).

2. Pisanie gier w javie. Tutaj bardziej pytanie dla ludzi znających jave oraz unity, zainteresowało mnie tworzenie gier, że tak powiem "od zera", czy libgdx lub coś pokrewnego da radę? Jak tutaj wyglądałoby porównanie poziomu trudności oraz czasu w stosunku do Unity.

3. Jeżeli znajdzie się jakiś student z śląska to prosiłbym o polecenie studiów. Sam celuję w WSB Chorzów, jednak tam specjalizacja jest wybierana po 3 semestrze i potrzebna jest odpowiednia ilość ludzi chcąca iść w tym kierunku(wolałbym nie skończyć na grafice po 1.5 roku nauki). Dodam, że zależy mi studiach, gdzie nie ma zbytniego nacisku na naukę(nie wliczając "zawodowych").

 

To by było na tyle, z góry dziękuję za odpowiedzi ;)

6 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 2 lutego 2017 przez Kornelia Kobiela Nałogowiec (33,340 p.)
wybrane 2 lutego 2017 przez Relvit
 
Najlepsza
Po pierwsze nadrobić składnię języka. Head First nawet druga edycja dotyczy Javy 5, aktualną wersją jest Java 8, która wprowadziła dużo nowości. Jeżeli web to ucz się Springa, jeżeli Desktop JavaFX.

Jeśli chodzi o robienie gier w Javie, to mam jakieś tam doświadczenie z Androidem i OpenGL ES. Robiliśmy prosty wyścig po labiryncie. Może właśnie w tę stronę.
komentarz 2 lutego 2017 przez Relvit Początkujący (280 p.)
Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Jak tylko skończę książkę to skupię się głównie na Spring(JavaFX bardziej "dorywczo"). Miałaś może styczność z Unity? Zależałoby mi na porównaniu ile średnio czasu trzeba poświęcić na pisanie gry w javie na tle Unity(wystarczy mi krótką odpowiedź w stylu - około 5x więcej czasu).
komentarz 2 lutego 2017 przez Kornelia Kobiela Nałogowiec (33,340 p.)
W Unity masz już gotowy silnik gry. Potem po prostu skryptujesz logikę takiej gierki, a odchodzi ci masa pracy. Przy względnie prostych grach - bardzo ułatwia pracę. Np. za pomocą chyba jednej instrukcji włączasz i wyłączasz grawitację w grze.

Jeśli robisz sam grę od podstaw, no to musisz liczyć się z tym, że grafikę, fizykę, kolizje musisz sam zaprogramować. To jest dużo więcej pracy.
+1 głos
odpowiedź 2 lutego 2017 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
1. Wybierz technologię która ci sprawia przyjemność (np. wspomniane Libgdx) i twórz własne projekty, to najlepsza forma nauki.

2. No w Javie to Libgdx chyba jest najpopularniejszą biblioteką do pisania gier. Jest to bardziej czasochłonne i trochę trudniejsze niż Unity, głównie przez to że nie masz narzędzi do graficznego projektowania poziomów itp. wszystko w kodzie. (Są różne open source-owe projekty np. BDX które umożliwiają graficzne projektowanie gry ale żadne nie ma porównywalnych możliwości do Unity - które jest komercyjnym projektem więc to nie dziwne). Z drugiej strony patrząc masz większą kontrolę nad projektem.

3. Też w tym roku wybieram studia w podobnym regionie i raczej nie zależy mi na jakimś wygórowanym poziomie (wolę sam się nauczyć to czego potrzebuję), a i wolałbym szkołę publiczną, celuję w politechnikę śląską (lepszy dojazd mam) albo UŚ WIiNOM (gorszy dojazd ale słyszałem że tam się nie przemęczę z nauką).
komentarz 2 lutego 2017 przez Relvit Początkujący (280 p.)
Dziękuję za odpowiedź.

Co do 1 to właśnie pytanie 2 jest odpowiedzią co mi sprawia przyjemność, jednak samą przyjemnością rynku pracy zwojować się nie da. Chciałem się bardziej dowiedzieć co mi będzie najbardziej potrzebne by w ogóle myśleć o pracy z javą.

Co do 2 to wiadomo, że libgdx będzie trudniejsze, jednak jakoś nie jestem w stanie stwierdzić o ile. Mniej więcej Taka prosta skala by mi pomogła(no może z małym komentarzem) - 2/5 trudnosc unity, 5/5 trudność libgdx, 5/5 czas unity i 1/5 libgdx

Co do 3 to mam takie same poglądy i szukam czegoś co jest w miarę renomowane na rynku pracy i dosyć proste do zdania, nauka bardziej w własnym zakresie.
komentarz 2 lutego 2017 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
1. Myślę że warto iść w Android, albo aplikacje okienkowe.

2. Raczej nie mogę tak dokładnie określić bo w Unity tylko chwilę się bawiłem a Libgdx dopiero zacząłem.
+1 głos
odpowiedź 2 lutego 2017 przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
Jeżeli w przyszłości zamierzasz pisac duze gry to java nie jest najlepszym wyborem.
komentarz 2 lutego 2017 przez Relvit Początkujący (280 p.)
Dziękuję za odpowiedź.

Jestem realistą i zdaję sobie sprawę z powolności javy względem c++ i właśnie dlatego zadałem takie pytanie. Java co prawda jest powolna ale jest najlepsza jeżeli chodzi o gry mobilne, na desktop też da się coś tam napisać - taki minecraft przykładowo. Chodziło mi bardziej o porównanie poziomu libgdx(lub alternatywy jeszcze mi nieznane) do unity.
komentarz 2 lutego 2017 przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
Jezeli chcesz tworzyc gry na androida to java bedzie najlepszym wyborem, ale jezeli chcesz tworzyc jakies poważniejsze gry na pc to c++, jezeli gry przegladarkowe to javascript
0 głosów
odpowiedź 6 lutego 2017 przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)

1. tu Ci nie podpowiem, bo w sumie co byś nie zrobił, to zrobisz dobrze. To znaczy - możesz pogłębiać swoją javową wiedzę o kolejne frameworki. Na pewno się przyda. Możesz również zacząć poznawać inne technologie i języki. Wszechstronność czy specjalizacja - na Twoim poziomie wiedzy oba są dobrym pomysłem.

2. Tak, w Javie pisze się gry. Można użyć prostych bibliotek, a można sięgnąć po coś większego - polecam silnik JMonkeyEngine. Nie jest zbyt popularny, ale kilka gier już w nim powstało i powstają kolejne (na przykład moja: http://skullstonegame.com/ ). JME nie jest prostym silnikiem, to nie Unity z assetstore i klockami. Na pewno czas tworzenia będzie dłuższy niż w przypadku Unity, ale w zamian dostajesz ogromną wręcz swobodę - to znaczy sam silnik możesz sobie potraktować jako dużą bibliotekę i używać tylko tego, co chcesz. Jeśli uważasz, że coś zrobisz lepiej albo 'silnikowe' rozwiązanie ci nie pasuje - robisz po swojemu. Ja na potrzeby gry zrobiłem własny 'silniczek' GUI oraz całkowicie przerobiłem renderujący pipeline.

3. Nie jestem ze śląska

0 głosów
odpowiedź 6 lutego 2017 przez Aisekai Nałogowiec (42,190 p.)
Nie polecam UŚ. Dużo o samym programowaniu nie powiem, bo dopiero jestem na 1 semestrze, ale jeśli chodzi o logistykę to dość słabo.
0 głosów
odpowiedź 26 maja 2020 przez Pawelixon2001 Nowicjusz (180 p.)
jeśli masz na myśli gry 3D to na c++/c# powinno działać nieco płynniej niż na javie.
komentarz 26 maja 2020 przez JakSky Stary wyjadacz (14,770 p.)
Naprawdę było warto odkopywać temat po 3 latach?

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 276 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 491 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 553 wizyt
pytanie zadane 7 sierpnia 2020 w C# przez NieMamPomyslu Początkujący (300 p.)

93,023 zapytań

141,986 odpowiedzi

321,288 komentarzy

62,368 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...