• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ Pomysł na: grę w SFML-u każdego dnia

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
2,505 wizyt
pytanie zadane 22 maja 2015 w C i C++ przez niezalogowany
No jak w temacie: już trochu wiem o SFML-u, ale jeszcze muszę się dużo douczyć, a tymczasem chciałbym pomysł na jakąś prostą grę. Jak dotąd to zrobiłem taką głupią gierkę, taką próbę moich początkowych umiejętności i takiego jakby Painta, który rysuje kształtami :3

Dziękuję za kreatywne i proste pomysły, ale mogą być też trudniejsze gry, zrobię je po ukończeniu nauki ;)

5 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 6 czerwca 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
Zrób symulator układów logicznych.
+1 głos
odpowiedź 22 maja 2015 przez Mister123450 Dyskutant (8,700 p.)
Polecam spróbować remake'u gry, może to być Sokoban, albo Mario :D
komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany
A no właśnie, już widziałem na necie Mario w SFML-u... Dzięki, dobry pomysł :D Nie wiedziałem czym jest Sokoban, ale po sprawdzeniu na Google Grafika zobaczyłem, że już w to kiedyś grałem! Super gierka, zrobię swoją wersję, dzięki ;) Jak nikt nie odpowie lepiej to dostaniesz naj :3
komentarz 22 maja 2015 przez Mister123450 Dyskutant (8,700 p.)
Remake-i gier są świetne na początek z tego powodu że prócz nauki, przywracasz pamięć o klasykach, możesz sprawdzić się jak dobrze powtórzyłeś grę. Moim zdaniem warto pamiętać o klasykach, czasem dzięki temu nawet ktoś może swoje piękno z dzieciństwa powtórzyć, grając po ciężkim dniu w takiego Pegazusa, czy PSX :)

Możesz też dla nauki programowania obiektowego pisać gry tekstowe, takie jak SUD, albo kiedyś rozwinąć go w MUD - na Wikipedii jest artykuł z nazwą tych skrótów, gry paragrafowe to też ciekawy rodzaj zabawy, od tego co zrobisz możesz iść do jednych z możliwych dróg.
komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany
Hah :D No ja mam 15 lat, więc nie wiem nawet jak Pegazus wygląda, ale jak byłem mały, to chyba grałem u kolegi w Mario :)
+1 głos
odpowiedź 22 maja 2015 przez niezalogowany
Ja Ci zaproponuję coś dużo prostszego. Zacznij od "głupiego" kółko i krzyżyk, statki, reversi. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę, bo tylko stracisz motywację do dalszej pracy. Reguła małych kroczków :)
Zwłaszcza, że po tym Twoim "już trochu wiem" wnioskuję, iż niewiele wiesz ;)

Chyba, że błędnie oceniłem książkę po okładcę... Mimo wszystko przemyśl, czy jesteś w stanie podołać takiemu wyzwaniu jakim jest remake.
komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany
  1. No, remake zamierzałem zrobić dopiero wtedy jak się już dużo nauczę.
  2. C++ już duuużo umiem, ale jeśli chodzi o SFML to jestem początkujący :3
  3. Reversi to jest ustawianie krążków i wygrywa ten, który ustawi chyba 4 (5?) w jednym rzędzie?
komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany

Celem gry jest wypełnienie planszy większą liczbą własnych pionów niż przeciwnik. Gra kończy się, gdy żaden z graczy nie może wykonać poprawnego ruchu, czyli:

  • gracze zapełnią planszę,
  • żaden z graczy nie może wykonać ruchu,
  • jeden z graczy straci wszystkie swoje piony.

(źródło: wikipedia)

komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany
A to ciekawe... Sprawdzę dokładniej zasady, dzięki ;)
0 głosów
odpowiedź 6 czerwca 2015 przez Schizohatter Nałogowiec (39,600 p.)
Jak już zrobisz coś a'la Mario (względnie proste), to zrób grę arcade sidescroller w stylu:

https://www.youtube.com/watch?v=OHDQGuDxVUg

Oczywiście na początku nie tak rozbudowaną, ale:

- chodzenie po ograniczonym terenie (góra, dół, lewo, prawo)

- blokada przemieszczania ekranu na czas walki (z dodatkowym np. +/- 100px w lewo i prawo, aby pole walki było troszkę większe i w tym obszarze przemieszcza się kamera)

- nie można się cofać w ogóle lub nie więcej niż X pikseli (gdzie X to naprawdę niewielka ilość mapy)

- obsługa uderzeń (np. mieczem), kolizja z przeciwnikami

- na początku sztuczną inteligencję ogranicz jedynie do przemieszczania się w stronę gracza.

To podstawy gry tego typu. Stworzenie takiej gry przynajmniej da ci dużo zabawy (chociaż się namęczysz przy tworzeniu), ale jak dodasz multiplayer to można z kumplami naparzać :3
komentarz 6 czerwca 2015 przez niezalogowany
Hm, dobry pomysł, chociaż dużo bym zmienił, zrobiłbym małe pikselowe postacie, różne klasy (łucznik, rycerz, magik itp. itd.) i zarąbiście by się grało na multi, a tym bardziej online. Już zacząłem robić pikselowego space shooter'a, a nawet na początku mam parę problemów. I jeszcze to online... Jeszcze dużo przede mną ;) A! Jeszcze coś: czy wiesz jak zrobić grawitację w SFML-u? Sprawdzałem parę tutoriali, ale czy serio wiesz że działa i to używałeś. Dzięki za linki i fajny pomysł ;)
0 głosów
odpowiedź 5 lipca 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)

Prosta grawitacja jest... dość prosta. Np. skok: po wciśnięciu klawisza przemieszczasz sprite o x do góry, i z każdym obiegiem pętli odejmujesz od x wartość y. Chodzi o to, aby proporcjonalnie do upływu czasu, szybkośc wznoszenia spadała. Następnie warunek sprawdzający czy x>0 (najwyższy punkt skoku), jeżeli nie, to robimy analogicznie tylko w dół. W momencie x<=0 zaczynamy co pętlę dodawać określoną wartość y. Z każdym obiegiem, sprite porusza się coraz szybciej w dół, aż do kolizji, wtedy wartość x jest przywracana do wartości początkowej. 

Wszystko jednak zależy jaką grę tworzysz. Grawitacja w platformówce może się znacząco różnić od tej w arkanoidzie/tetrisie. 

komentarz 6 lipca 2015 przez niezalogowany
O! Dzięki, zastanowię się trochę nad tym i wypróbuję, ale teraz zamierzam się uczyć Box2D ;)

Podobne pytania

–1 głos
3 odpowiedzi 1,268 wizyt
+2 głosów
6 odpowiedzi 1,511 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 171 wizyt

92,454 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,089 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...