• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ Pomysł na: grę w SFML-u każdego dnia

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
2,786 wizyt
pytanie zadane 22 maja 2015 w C i C++ przez niezalogowany
No jak w temacie: już trochu wiem o SFML-u, ale jeszcze muszę się dużo douczyć, a tymczasem chciałbym pomysł na jakąś prostą grę. Jak dotąd to zrobiłem taką głupią gierkę, taką próbę moich początkowych umiejętności i takiego jakby Painta, który rysuje kształtami :3

Dziękuję za kreatywne i proste pomysły, ale mogą być też trudniejsze gry, zrobię je po ukończeniu nauki ;)

5 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 6 czerwca 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
Zrób symulator układów logicznych.
+1 głos
odpowiedź 22 maja 2015 przez Mister123450 Dyskutant (8,700 p.)
Polecam spróbować remake'u gry, może to być Sokoban, albo Mario :D
komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany
A no właśnie, już widziałem na necie Mario w SFML-u... Dzięki, dobry pomysł :D Nie wiedziałem czym jest Sokoban, ale po sprawdzeniu na Google Grafika zobaczyłem, że już w to kiedyś grałem! Super gierka, zrobię swoją wersję, dzięki ;) Jak nikt nie odpowie lepiej to dostaniesz naj :3
komentarz 22 maja 2015 przez Mister123450 Dyskutant (8,700 p.)
Remake-i gier są świetne na początek z tego powodu że prócz nauki, przywracasz pamięć o klasykach, możesz sprawdzić się jak dobrze powtórzyłeś grę. Moim zdaniem warto pamiętać o klasykach, czasem dzięki temu nawet ktoś może swoje piękno z dzieciństwa powtórzyć, grając po ciężkim dniu w takiego Pegazusa, czy PSX :)

Możesz też dla nauki programowania obiektowego pisać gry tekstowe, takie jak SUD, albo kiedyś rozwinąć go w MUD - na Wikipedii jest artykuł z nazwą tych skrótów, gry paragrafowe to też ciekawy rodzaj zabawy, od tego co zrobisz możesz iść do jednych z możliwych dróg.
komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany
Hah :D No ja mam 15 lat, więc nie wiem nawet jak Pegazus wygląda, ale jak byłem mały, to chyba grałem u kolegi w Mario :)
+1 głos
odpowiedź 22 maja 2015 przez niezalogowany
Ja Ci zaproponuję coś dużo prostszego. Zacznij od "głupiego" kółko i krzyżyk, statki, reversi. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę, bo tylko stracisz motywację do dalszej pracy. Reguła małych kroczków :)
Zwłaszcza, że po tym Twoim "już trochu wiem" wnioskuję, iż niewiele wiesz ;)

Chyba, że błędnie oceniłem książkę po okładcę... Mimo wszystko przemyśl, czy jesteś w stanie podołać takiemu wyzwaniu jakim jest remake.
komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany
  1. No, remake zamierzałem zrobić dopiero wtedy jak się już dużo nauczę.
  2. C++ już duuużo umiem, ale jeśli chodzi o SFML to jestem początkujący :3
  3. Reversi to jest ustawianie krążków i wygrywa ten, który ustawi chyba 4 (5?) w jednym rzędzie?
komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany

Celem gry jest wypełnienie planszy większą liczbą własnych pionów niż przeciwnik. Gra kończy się, gdy żaden z graczy nie może wykonać poprawnego ruchu, czyli:

  • gracze zapełnią planszę,
  • żaden z graczy nie może wykonać ruchu,
  • jeden z graczy straci wszystkie swoje piony.

(źródło: wikipedia)

komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany
A to ciekawe... Sprawdzę dokładniej zasady, dzięki ;)
0 głosów
odpowiedź 6 czerwca 2015 przez Schizohatter Nałogowiec (39,600 p.)
Jak już zrobisz coś a'la Mario (względnie proste), to zrób grę arcade sidescroller w stylu:

https://www.youtube.com/watch?v=OHDQGuDxVUg

Oczywiście na początku nie tak rozbudowaną, ale:

- chodzenie po ograniczonym terenie (góra, dół, lewo, prawo)

- blokada przemieszczania ekranu na czas walki (z dodatkowym np. +/- 100px w lewo i prawo, aby pole walki było troszkę większe i w tym obszarze przemieszcza się kamera)

- nie można się cofać w ogóle lub nie więcej niż X pikseli (gdzie X to naprawdę niewielka ilość mapy)

- obsługa uderzeń (np. mieczem), kolizja z przeciwnikami

- na początku sztuczną inteligencję ogranicz jedynie do przemieszczania się w stronę gracza.

To podstawy gry tego typu. Stworzenie takiej gry przynajmniej da ci dużo zabawy (chociaż się namęczysz przy tworzeniu), ale jak dodasz multiplayer to można z kumplami naparzać :3
komentarz 6 czerwca 2015 przez niezalogowany
Hm, dobry pomysł, chociaż dużo bym zmienił, zrobiłbym małe pikselowe postacie, różne klasy (łucznik, rycerz, magik itp. itd.) i zarąbiście by się grało na multi, a tym bardziej online. Już zacząłem robić pikselowego space shooter'a, a nawet na początku mam parę problemów. I jeszcze to online... Jeszcze dużo przede mną ;) A! Jeszcze coś: czy wiesz jak zrobić grawitację w SFML-u? Sprawdzałem parę tutoriali, ale czy serio wiesz że działa i to używałeś. Dzięki za linki i fajny pomysł ;)
0 głosów
odpowiedź 5 lipca 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)

Prosta grawitacja jest... dość prosta. Np. skok: po wciśnięciu klawisza przemieszczasz sprite o x do góry, i z każdym obiegiem pętli odejmujesz od x wartość y. Chodzi o to, aby proporcjonalnie do upływu czasu, szybkośc wznoszenia spadała. Następnie warunek sprawdzający czy x>0 (najwyższy punkt skoku), jeżeli nie, to robimy analogicznie tylko w dół. W momencie x<=0 zaczynamy co pętlę dodawać określoną wartość y. Z każdym obiegiem, sprite porusza się coraz szybciej w dół, aż do kolizji, wtedy wartość x jest przywracana do wartości początkowej. 

Wszystko jednak zależy jaką grę tworzysz. Grawitacja w platformówce może się znacząco różnić od tej w arkanoidzie/tetrisie. 

komentarz 6 lipca 2015 przez niezalogowany
O! Dzięki, zastanowię się trochę nad tym i wypróbuję, ale teraz zamierzam się uczyć Box2D ;)

Podobne pytania

–1 głos
3 odpowiedzi 1,284 wizyt
+2 głosów
6 odpowiedzi 1,630 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 177 wizyt

92,786 zapytań

141,719 odpowiedzi

320,651 komentarzy

62,115 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...