Wiem, że jeszcze dużo przede mną ale ciągnie mnie do stworzenia jakiejś prostej gierki 2D
Myślę, że i do stworzenia takich gier polimorfizm (odnosząc się do odpowiedzi Ehlerta) czy dziedziczenie ba a nawet wskaźniki nie będą aż tak potrzebne. Podstawy programowania obiektowego tak, ale w SFML da się dużo rzeczy zrobić prosto i łatwo korzystając głównie z pętli, instrukcji warunkowych i naprawdę podstaw programowania obiektowego na których ta biblioteka się opiera - mam tu na myśli gry takie jak snake, tetris, ba nawet jakąś grę wyścigową, Przykładowo chociażby tutaj.
Zaznaczam nie chce tu krytykować podejścia, żeby najpierw przećwiczyć wyżej wspomniane elementy C++. One są przydatne i warto je znać. Po prostu chce zaznaczyć, że można coś w SFML miłego zrobić jeżeli wpadnie się na dobry plan. Co prawda takie podejście nie musi dać dobrego kodu pod względem merytorycznym, ale gdy będzie działać na pewno da dużo frajdy. Tak jak mi to dało wtedy gdy uczyłem się programowania z jakiegoś kursu i miałem unie (to był bardzo zły kurs) i miałem dużą demotywację z powodu dysonansu pomiędzy wiedzą, a możliwością jej zastosowania. Później na studiach dostaliśmy projekty do samodzielnego zrobienia w visualu korzystając z windows forms. No i dostałem symulację układu słonecznego. Kilka pętli na krzyż i działa. Motywacja ++.
Podsumowując - jeżeli chce troszkę pobawić się w SFML i mieć z tego frajdę to nic nie stoi Ci na przeszkodzie. Chociaż nikt nie mówi, że będzie łatwo. Natomiast dalsza nauka wielu ważnych elementów C++ pomoże Ci w trakcie robienia większych projektów z wyższym poziomem złożoności.