• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[Swift] Pętla działa, ale jest błąd

Object Storage Arubacloud
0 głosów
574 wizyt
pytanie zadane 29 stycznia 2017 w Android, Swift, Symbian przez Piotrinformatyk Początkujący (340 p.)

Witam :) Jestem dopiero początkujący w programowaniu. Niby działa pętla, ale wyskakuje błąd. Od czasu do czasu ten błąd mi się pojawia po otwarciu pliku playground niezależnie od tego czy kod jest dobry czy nie (zarówno mój jak i z książki i kursu), ale wystarczy ponownie uruchomić Xcode i błąd znika. Ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co chodzi? Jak można się tego błędu pozbyć raz na zawsze? 

Błąd: error: Playground execution aborted: error: Execution was interrupted, reason: EXC_BAD_INSTRUCTION (code=EXC_I386_INVOP, subcode=0x0). The process has been left at the point where it was interrupted, use "thread return -x" to return to the state before expression evaluation.

Nie pomaga w tym przypadku ponowne uruchomienie Xcode.

Xcode: 8.2.1

System: macOS 10.12.1

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 29 stycznia 2017 przez niezalogowany
wybrane 30 stycznia 2017 przez Piotrinformatyk
 
Najlepsza
Nie widzę kodu źródłowego, ale z tego co wydziubdziałeś na obrazku, to wygląda, że tablica ma 3 elementy, a odwołujesz się do 6. To jak się ma nie wywalać?
komentarz 30 stycznia 2017 przez Piotrinformatyk Początkujący (340 p.)

Nie wiem dlaczego tak nieostro wyszedł zrzut elementu ekranu. 

var toDoList = ["Wyrzucić śmieci", "Zapłacić rachunki", "Skreślić zrobione rzeczy"]

var i = 2
while i < 3 {
    
    print("Wartość pod indeksem \(i) ma wartość \(toDoList[i]).")
    i-=1
}

Nie było w opcji Swift, więc to wybrałem.

Co do 3 i 6 to nie ma znaczenia. Zawsze jest ten sam błąd.

1
komentarz 30 stycznia 2017 przez niezalogowany