• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML i usuwanie konkretnego trafionego obiektu

Object Storage Arubacloud
0 głosów
653 wizyt
pytanie zadane 28 stycznia 2017 w C i C++ przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)

Tworzę grę w c++ & sfml, w której się strzela do przeciwników. I teraz; jak usunąć konkretny trafiony obiekt? Kiedy nie wiadomo który jest z kolei w wektorze?

 if (potwory.size() != 0)  //potwory - wektor z przeciwnikami
        {
            for (int i = 0; i < potwory.size(); i++)   //sprawdzenie z kolei    kolizji ze wszystkimi potworami
            {
                if (kula.getGlobalBounds().intersects(potwory[i].getGlobalBounds()) && potwory.size() <= 5)    //wykrycie kolizji (kula-potwor)
                {
                    potwory.erase(potwory.begin() + (i));   //usunięcie wykrytej kolizji
                    std::cout<<"potwory: "<<potwory.size()<<std::endl;    //test sprawdzenia
                }
            }
        }

No i narysowanie potworów:

 for (std::size_t i = 0; i<potwory.size(); i++)
        {
            okno.draw(potwory[i]);
            potwory[i].move(0,0.07f);
            if (potwory[i].getPosition().y >= height)  //height - wysokość ekranu
            {
                potwory.erase(potwory.begin(), potwory.begin() + 1);
                std::cout<<"potwory: "<<potwory.size()<<std::endl;   //kolejny test sprawdzenia
            }

        }

Problem w tym, że z trafionymi potworami nic się nie dzieje. Na pewno gdzieś mam błąd, ale nie siedzę długo w sfml :p.

komentarz 28 stycznia 2017 przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)
I jeszcze dodam, że gdy potwór już wleci w naszego bohatera i wystrzelimy kulę, to potwór zniknie (zgenerowanie kuli w środku potwora działa).

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Użyj erase: http://www.cplusplus.com/reference/vector/vector/erase/

Działa w ten sposób, że piszesz nazwavectora.begin() + który element chcesz usunąć
komentarz 28 stycznia 2017 przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)

Przecież użyłem:

potwory.erase(potwory.begin(), potwory.begin() + (i))

 

komentarz 28 stycznia 2017 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Usuwasz od początku, do potwory.begin() + (i)
komentarz 28 stycznia 2017 przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)

o, przepraszam. Zle powtórzyłem. Ale w kodzie w samym pytaniu jest właśnie:

potwory.erase(potwory.begin() + (i));

Rzecz w tym, że kolizja nawet nie jest wykrywana.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 465 wizyt
pytanie zadane 30 stycznia 2017 w C i C++ przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 281 wizyt
pytanie zadane 14 maja 2017 w C i C++ przez redie Obywatel (1,490 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 346 wizyt
pytanie zadane 28 stycznia 2017 w C i C++ przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...