• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Projekt jaki-jezyk-programowania.pl - ocena i feedback

Object Storage Arubacloud
+16 głosów
1,483 wizyt
pytanie zadane 28 stycznia 2017 w Nasze projekty przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)

Chciałbym przedstawić wam projekt, który tworzę wraz z dwójką znajomych - jaki-jezyk-programowania.pl. Jest to strona internetowa, która ma głównie na celu pomoc w wyborze języka programowania początkującym, ale też opisujemy dane technologie, tak by można je między sobą porównać. Do tego baza FAQ. Projekt jest w fazie rozwoju, pracujemy cały czas nad ulepszaniem strony i kontentu, który tworzymy głównie na podstawie informacji na forach, blogach czy stronach. Chcemy wszystko skupić w jedno miejsce i zapobiegnąć niezliczonej ilości pytań na ten temat. Może nie zniknie to całkowicie, ale odpowiedź wtedy będzie szybka ;).

Z tego też faktu, nie jesteśmy w stanie wszystkiego zweryfikować. Dlatego priorytetem jest dopracowanie kontentu. Bylibyśmy wdzięczni, gdyby osoby w temacie zerknęły na informacje na stronie i zgłosiły te nie aktualne/niepoprawne oraz to, co można by dodać.

Co do kodu to głównie interesuje nas poprawność formularza php do wysyłania maili. Jest to chyba napisane najprostszym sposobem, jaki się da. Zakładam więc, że są na to jakieś exploity, które nam zaspamią skrzynkę.  Proszę jednak, aby nie testować ich na naszym formularzu :D, a zasugerować nam ewentualnie to, co powinniśmy zmienić/zabezpieczyć. Resztę też będziemy starać się refaktoryzować, więc code-review mile widziany.

Aktualnie strona oparta jest na statycznych plikach html, ale rozważamy inne rozwiązania, bo rozbudowa tego to będzie koszmar. Jeśli chodzi o design to raczej będą jakieś zmiany. Szczególnie strony o językach są wyjątkowo smutne. Mile widziane sugestie :).

Na stronie mamy także miejsce na przycisk typu donate (darowizny), jednak zastanawiamy się czy takie rozwiązanie w naszym przypadku ma sens. Nie mamy pojęcia czy w takich projektach jak nasz to się sprawdza, może są jakieś inne lepsze metody na wygenerowanie środków, chociażby do opłacenia serwera?  Chętnie usłyszelibyśmy opinię osoby w temacie.

Gorąco zachęcamy do feedbacku! Czekamy na twoją opinię, która na pewno zmotywuje nas do dalszej pracy!

PS: Link do repozytorium na githubie znajduje się w sekcji o projekcie na stronie głównej.

komentarz 28 stycznia 2017 przez niezalogowany
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Ona była główną inspiracją ;)
komentarz 28 stycznia 2017 przez efiku Szeryf (75,160 p.)

Ta grafika nie powinna być w żadnym wypadku wyznacznikiem ;) 
Tak sobie myślałem: Mam nadzieje, że nie wzorowali się na słynnej bezsensownej grafice.. cóż. 

Co do kodu to głównie interesuje nas poprawność formularza php do wysyłania maili. Jest to chyba napisane najprostszym sposobem, jaki się da. Zakładam więc, że są na to jakieś exploity, które nam zaspamią skrzynkę.  Proszę jednak, aby nie testować ich na naszym formularzu :D, a zasugerować nam ewentualnie to, co powinniśmy zmienić/zabezpieczyć. Resztę też będziemy starać się refaktoryzować, więc code-review mile widziany.

Do maili masz swiftmailera, do zabezpieczenia formularza najprostszy filter_input/var + zrobiłbym capatcha.

komentarz 28 stycznia 2017 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
edycja 28 stycznia 2017 przez efiku
Stopka jest zdecydowanie za duża. Info o ciasteczkach też, powinno być "static" tuż nad stopką. W sumie ta czcionka jest jakaś za duża..
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Przecież mail przechodzi przez filter var i jest recaptcha. Sprawdzałeś w ogóle ten formularz :D? I o jakim info o ciasteczkach mówisz? my nie mamy takiego. Co do czcionki to racja, narazie jest zrobiona calc() w CSS, żeby była responsywna, ale spróbujemy to ogarnąć ;) Co do grafiki też uważaliśmy, że nie jest też do końca poprawna, dlatego budujemy elastyczną stronę która będzie się dało cały czas dostosowywać.
komentarz 28 stycznia 2017 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)
btw. Przykład funkcji divide w C++ jest błędny.
komentarz 28 stycznia 2017 przez Damian11131 Stary wyjadacz (13,490 p.)
W C i Javie również jest błędny.
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Dodane do poprawki ;)

17 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez niezalogowany
Słabawy ten quiz, Python go gier desktopowych?

+ nie uwzględnia wielu opcji, ani potencjalnych problemów jakie może mieć początkujący: może np nie wiedzieć jakiej technologii chce się uczyć, ani w jakim kierunku rozwoju iść a to są pierwsze pytania
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Możliwe, że występują błędy przekierowania w quizie jeszcze, ale nad tym cały czas pracujemy i będziemy dodawać kolejne opcje, to taka alpha version. Ale dzięki za sugestie, na pewno to uwzględnimy!
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)

początkujący: może np nie wiedzieć jakiej technologii chce się uczyć, ani w jakim kierunku rozwoju iść a to są pierwsze pytania

Hmm to co mamy wybrać to za niego? Dlatego opisujemy i pokazujemy do czego można zastosować daną technologie, żeby mógł sam wybrać. Chyba, że chodzi Ci o odpowiedź typu "Nie wiem, wybierz coś dla mnie" i tam mamy mu na siłę coś wcisnąć? Czy podać jakiś w miarę uniwersalny język dla niezdecydowanych? Według mnie jest to słabe rozwiązanie. Nie powinien określić się sam? 

+1 głos
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez Boshi VIP (100,240 p.)
edycja 28 stycznia 2017 przez Patrycjerz
Nie podawajcie zarobków z tego g*wno serwisu, bo to są totalne bzdury.
komentarz 28 stycznia 2017 przez Benek Szeryf (91,010 p.)
Ale to jest statystyka. To że masz 5 znajomych programistów, którzy zarabiają przykładowo 10000 zł, to nie znaczy że tak zarabia każdy. Są tacy co dostają 2500 zł i wystarczy by było ich więcej. Zrobi się średnia w okolicach 5000 zł. Z tego co sprawdzałem portale o pracy, to użytkownicy wypełniają na nich ankiety anonimowo. Średnia krajowa jest na poziomie 4000 zł, ale dominanta nie przekracza 2000 zł i większość z nas sobie myśli "gdzie te 4000 zł, większość moich znajomych tyra za 2000 zł".
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Podawanie info o zarobkach to odwieczny problem :D Istnieje jakieś lepsze źródło?
+1 głos
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez Damian11131 Stary wyjadacz (13,490 p.)
O Javie czytamy, że: "Obecnie wydajność Javy została poprawiona tak, że może konkurować z tradycyjnymi kompilatorami. Głównie dzięki [...] oraz mechanizmom takim jak odśmiecanie pamięci (ang. garbage collecting).". Natomiast czytając o języku C dowiadujemy się, że: "C jest jednym z najszybszych i najwydajniejszych języków programowania, głownie dlatego, że jest "najbliżej" maszyny oraz nie posiada funkcji, które wykonują i automatyzują prace za nas, pogarszając wydajność. Należą do nich m.in zarządzanie pamięcią, odśmiecanie pamięci czy dynamiczne typowanie.". To jak to w końcu jest? Garbage collector poprawia wydajność czy ją zmniejsza?
1
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)

Like other memory management techniques, garbage collection may take a significant proportion of total processing time in a program and, as a result, can have significant influence on performance. With good implementations, and depending on application, garbage collection can be faster than manual memory management, while the opposite can also be true and has often been the case in the past with sub-optimal GC algorithms. 

It mostly depends on the language/runtime. 

Też jestem trochę zagubiony w tym. Z tego co czytam to zależy głównie od samego garbage collection jaki i języka/czasu wykonywania programu. Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat chętnie posłucham ;)

1
komentarz 30 stycznia 2017 przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)

może konkurować z tradycyjnymi kompilatorami.

Nazwij to jakoś inaczej, byle nie kompilator. Kompilator nie robi odśmiecania, to nie dzieje się na etapie kompilacji tylko w trakcie działania programu. Bardziej by chyba pasowało słowo 'platforma'.

Co do odśmiecania - proces odśmiecania potrafi spowolnić działający program, w pewnej chwili cały 'świat' musi zostać zatrzymany żeby system (nie operacyjny ale system maszyny wirtualnej) mógł sobie sprawdzić referencje, poprzerzucać obiekty. Kiedyś w Javie było to bardzo bolesne, stąd się wzięło trochę złej sławy tego języka. Dziś mamy tam kilka różnych algorytmów odśmiecania, jeden nawet całkiem dobrze sprawuje się w grach.

Istnienie odśmiecania znacznie przyspiesza proces tworzenia programu, programista nie musi się martwić o tak trywialną, ale czasami kłopotliwą sprawę. Ważne z punktu widzenia twórców aplikacji biznesowych, gdzie nie ma zbyt wiele 'sztuki', po prostu tworzony jest program, który ma sobie jakoś tam działać w miarę dobrze. W bardziej zaawansowanych projektach programiści często tworzą swoje własne mechanizmy zarządzania pamięcią. Pula obiektów może być użyta zarówno w języku z zaawansowanym zarządzaniem pamięcią jak i w takim C, gdzie trzeba wszystko robić na piechotę, i w każdym przypadku zwiększy nam wydajność kosztem wydłużenia procesu tworzenie oprogramowania.

+1 głos
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
C# do gier? Nie lubię tego tworu microsoftu. Najlepszym językiem do tworzenia gier jest raczej C++ (zarządanie pamięcią, które zwiększa wydajność).
komentarz 28 stycznia 2017 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
W C# też da się zarządzać pamięcią w takim stopniu jak w c++. Ogólnie na desktopy najwięcej gier pisze się w C#, na drugim miejscu jest JS, a dopiero potem C++ (przytoczyłbym link do raportu, ale teraz nie mogę znaleźć).
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Jak wyżej ;)
3
komentarz 30 stycznia 2017 przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)
Tak, można napisać grę w całości w C++, ale w praktyce wygląda to tak, że fragmenty kodu i tak są pisane w jakimś języku wyższego poziomu lub nawet w postaci skryptów. Pół biedy jeśli są to jakieś questy, ale często sama AI jest skryptowana. W efekcie masz bardzo szybki kod spowalniany przez 'myslenie' potworów i innych przeciwników.

Nie wiem za bardzo jak to się dzieje w takim Unity, ale np Java, która jest podstawą silnika JMonkeyEngine kompiluje sobie klasy do kodu natywnego, podobnie jak to robi .NET, tylko w trochę innym momencie (AOT/JIT).

Przewaga C#/Javy nad C++ w tworzeniu gier (i ogólnie każdego innego oprogramowania) jest oczywista: krótszy czas tworzenia. Dla korpo tworzącego soft biznesowy jest to oszczędzanie roboczogodzin, jak coś działa za wolno to niech klient kupi sobie mocniejszą maszynę. Dla indie gamedevelopera dłubiącego wieczorami gierkę jest to często kwestia być albo nie być, taki człowiek może nie mieć zwyczajnie czasu na to, żeby kodzić wszystko na najniższym poziomie, wybiera więc C#/Javę.
+1 głos
odpowiedź 11 lutego 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)

Przebudowałem sposób wyświetlania funkcji w laptopie i na przykład dałem wyszukiwanie binarne. Wszystkie programy działają. Do napisania mi zostało jeszcze w C, C# i R. Formatowanie stosuję javowe bo tak jestem przyzwyczajony, jeśli dla któregoś języka styl Allmana jest odpowiedniejszy to dajcie znać ;) Myślę, że funkcje są już lepszej jakości, dajcie znać jak jest ;)

Wszystkie wasze sugestie i z innego forum dotyczące informacji o językach(JS,java,c++,c,python) (C# tylko "Zastosowanie") już poprawione.
Zrobiłem małą listę co jest jeszcze do zrobienia TODO

Dzięki za pomoc i oczywiście przyda mi się jej więcej jeszcze ;)

0 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez Jonki Dyskutant (8,180 p.)
Chcę stworzyć własny projekt -> Aplikacje webowe -> Back End -> W międzynarodowej korporacji i do wyboru C# i Java. Jednak obydwie grafiki przekierowują do Python`a.
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Poprawione, dzięki ;)
0 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez Olaf Siwiński Mądrala (7,060 p.)
Przeczytałem sekcje o javascripcie i nie chcę jakoś was demotywować ale naliczyłem się tam wielu niedomówień, stwierdzeń używanych zamiennie które wzajemnie się wykluczają oraz błędów. Za to pomysł myślę, że jest całkiem ok, tylko trzeba to dopracować.
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
edycja 28 stycznia 2017 przez Codeboy
Jesteśmy świadomi, że jest wiele niedomówień czy nieaktualnych/sprzecznych informacji. Zrobiliśmy zarys strony i teraz będziemy się skupiać na ulepszaniu kontentu własnie. Najlepiej jakbyś wskazał konkretne błędy, to szybko byśmy poprawili ;) To co z feedbacku dostaniemy zajmujemy się w pierwszej kolejności.
0 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez maciej.tokarz Nałogowiec (27,280 p.)

Nie zauważyłem odnośnie programowania mobilnego rozwiązań typu: Xamarin czy Cordova, również backend to przecież Node.js i wiele innych. Znaczy jest info o Node.js w części o frontendzie - trochę to pomieszane jest. Można jeszcze posiłkować się statystykami popularności języków na świecie. Brakuje mi opcji cofania do poprzedniego kroku na każdym etapie testu. Strona miła dla oka, ikonę cofania pytania z tego kręciołka, który mi raczej kojarzy się z odświeżaniem, zamienił bym na strzałkę w lewo.

M.

komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
W przyszłości będziemy rozbudowywać stronkę o inne technologie, na razie są te najpopularniejsze, tyle ile zdążyliśmy. Node.js pojawi się jako opcja w backendzie, która odnosi do javascript, i scrolluje na sekcje o node.js. Co do Tiobie Index to przecież podajemy te informacje ;) O strzałce pomyślimy. Dzieki.
0 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez ShiroUmizake Nałogowiec (46,300 p.)
edycja 28 stycznia 2017 przez ShiroUmizake

Wygląd taki średniawy ... takie 3+ na zachęte, dobra -4 bo jest resposywna.

Fajna animacja komputerka. Sami pisaliście? :). Teraz zobaczmy co napisaliście o JS.

inaczej w Chrome oraz w Firefoxie,

Zapomnieliście o największym nemezis frontendu --> IE. Nie, nawet jquery nie załatwia wszystkich spraw.

 

Dodatkowo im większa aplikacja tym trudniej ją poprawnie utrzymać

 

Budowa modułowa, stosowanie odpowiednich wzorców + plus dokumentacja :P.

 

Można go także wykorzystywać do pisania pełnoprawnych aplikacji dzięki Windows Host Scripting

Nie tylko, ale również gry lokalne jak  i po przez sieć, deamon-y, aplikacje mobilne , botów etc, wsparcie np do aplikacji w JAVIE.

Czego zabrakło o JS: AJAX, modułowość, budowa języka. Wspomnienie o canvasie, najbardziej popularnym bibliotekach (webGL, crypto, underscore). Najnowszy standard ES. REST. Frameworki pozwalające ułatwić budowę aplikacji, stosującą wzorzec MVC lub MVVM. Nie wspomnieliście o bardzo pomocnym narzędziu jakim jest npm (znajdują się tam wiele pomocnych paczek, wspomagających pisanie :)).

Czekam na rozwinięcie projektu :)

 

komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Z wyglądem się zgadzam, jesteśmy średniawymi artystami :D Co do lapka to jest napisany w całości w CSS. Funkcje są wypisywane dzięki typed.js. Co do wszystkich bibliotek i framworkow do języków to będziemy chcieli to tak rozbudować, ale tego jest tyle, ze najpierw chcielibyśmy ogarnąć to co mamy ;) Nawet nie wiesz jak ja nie mogę się doczekać, żeby projekt się rozwinął i zawierał już tylko sprawdzony, aktualny i obejmujący wszystko kontent :D  A już trochę to trwa ;). Dzięki!
0 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez Sinnley Stary wyjadacz (12,810 p.)

Sama inicjatywa mi się podoba, oczywiście sporo jest jeszcze do zrobienia, wypadałoby trochę poprawić quiz i opisy języków. Przykłady najlepiej podadzą wam doświadczeni programiści tych języków.

Druga sprawa, ten laptopik pokazujący wygląd funkcji w kilku językach. Ładniej by wyglądało gdyby formatowanie tego kodu było też indywidualne dla każdego języka. Przykładowo C# wręcz narzuca styl klamer, które zaczynają się pod funkcją, a nie obok, tak jak w javie.

Nie mówiąc o:

else return

// zamiast

else
    return

 

komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
czy umiejscowienie klamer to nie jest tylko i wyłącznie preferencja programisty? Z takim stwierdzeniem praktycznie wszędzie są spotykałem. Błąd poprawię.
komentarz 28 stycznia 2017 przez Sinnley Stary wyjadacz (12,810 p.)
Teorytycznie - tak.

W praktyce jednak dla każdego języka pewien styl ich stawiania jest "odpowiedniejszy",
Częściej się go spotyka itd. Nie muszę chyba mówić o korzyściach jakie płynęły by z kompletnego ustandaryzowania tego. Nie można też nie wspomnieć o tym jak zachowują się współczesne IDE. Przykładowo VS (o ile tego nie zmienisz) nawet nie pozwoli Ci użyć "javowego stylu". Zwyczajnie przeżuci klamerkę w dół.
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Wiesz, próbowaliśmy to jak najbardziej "ścisnąć" żeby mieściło się też na mniejszych rozdzielczościach.. Nie uważam tego za jakiś duży błąd, to tylko nic nie wnoszące przykładowe/wizualne przykłady funkcji, jeśli jednak się mylę to daj znać.
0 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Dzięki wszystkim za feedback, skupimy się teraz na rozbudowie "quizu", poprawie informacji o języku Javascript i spróbujemy obsłużyć formularz za pomocą swiftmailera.

I oczywiście czekamy na więcej waszych odpowiedzi!
0 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez Comandeer Guru (601,110 p.)

Niebieskie linki na niebieskim tle? Auć.

Co do info o JS:

Oprócz samego języka Javascript niezbędne jest zrozumienie kodu HTML, oraz podstaw CSS'a. 

Nie, nie jest niezbędne. JS nie musi nic wiedzieć ani o CSS, ani o HTML-u. Ba, można pisać JS w całkowitym oderwaniu od DOM-u nawet czy przeglądarki jako takiej.

PS zapis z apostrofem jest raczej błędny i powinno stosować się zapis z myślnikiem ("CSS-a").

Można go także wykorzystywać do pisania pełnoprawnych aplikacji dzięki Windows Host Scripting. 

A Electron.js? A nw.js? WHS na chwilę obecną to marny przykład.

Node.js jest wieloplatformowym środowiskiem uruchomieniowym JavaScript służącym do wykonywania kodu po stronie serwera.

Od 2 lat używam Node.js de facto wyłącznie w konsoli.

Pozwala na stworzenie własnego serwera HTTP, aby zaimplementować własny blog lub lekką aplikację internetową, jak i na inne usługi sieciowe.

Totalne spłycenie tematu, zważając na fakt, że node.js jest obecnie centralnym punktem ekosystemu frontendowego.

Jest to framework […] 

To framework czy środowisko uruchomieniowe?

Jako dynamicznie typowany język, JavaScript jest dość wolny - zbyt elastyczny, żeby móc szybko wykonywać operacje. Dodatkowo jego prędkość zależy od użytego frameworka. Node.js bardzo go przyspiesza, jako że back-end musi być zoptymalizowany pod względem prędkości. 

Totalna bzdura. Optymalizacje w V8 są niesamowicie skomplikowane. To raz. Dwa – Node.js przecież stoi na V8, więc jeśli Node.js jest szybkie, to kod w Chrome tak samo…

Dodatkowo im większa aplikacja tym trudniej ją poprawnie utrzymać, jednak nowo wprowadzany przez Microsoft statycznie pisany TypeScript ma zapobiec tym problemom.

Niemniej TS tego nie naprawia, a raczej przybliża JS do języków Javowych.

JavaScript jest także najbardziej oznaczanym językiem na Githubie z łączną ilością projektów przekraczającą 3100 przy liczbie 5 gwiazdek. 

Chyba 3100… tysięcy. No i "liczbie" – "ilość" jest dla rzeczowników niepoliczalnych.

Zarobki… JS developer != frontend developer.

Co do HTML i CSS-a:

"stylów" – forma "styli" NIE ISTNIEJE.

Paragraf w języku polskim to termin prawny, natomiast znacznik p oznacza akapit.

Ogólnie dość lakoniczny ten opis.

 

Co do PHP:

PHP jest skryptowym językiem programowania […]

Czy ja wiem? PHP 7 to już prawie klon Javy…

Jednak wzrost popularności takich framworków jak Node.js czy Ruby on Rails, działa na niekorzyść PHP. 

Node.js nie jest frameworkiem, a poza tym celuje raczej w inny segment rynku backendowego. Natomiast sama próba porównywania całego języka do frameworków IMO jest co najmniej dziwna. 

komentarz 28 stycznia 2017 przez Olaf Siwiński Mądrala (7,060 p.)
Pisałem z autorem w wiadomościach prywatnych i o sporej części Twoich odniesień dotyczących js już rozmawialiśmy.
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
edycja 28 stycznia 2017 przez Codeboy
Jak dobrze, że mamy na forum polonistę, a zarazem programistę ;)
Akurat poprawiam informację o JS, także w idealnym czasie napisałeś, cześć z tych nieścisłości już była zgłoszona i jest naprawiona. Reszta w trakcie, jutro raczej będzie już lepsza wersja.

Co do HTML I CSS to na szybkiego to wrzuciliśmy, na pewno to rozbudujemy.

PS: Szczerze liczyłem na większe sprawozdanie od Ciebie ;D Chyba nie jest, aż tak dobrze hmm? Czy po prostu już masz dosyć wałkowania tego samego? ;) Myślę, ze choćby to miał być ten ostatni raz, to w tym projekcie warto, bo wiele osób na tym skorzysta. Dzięki!
komentarz 28 stycznia 2017 przez Comandeer Guru (601,110 p.)
Ogólnie to bym poprawił nieco dostępność strony i nieco przeredagował teksty… Ale skoro to jest na GH, to zawsze mogę zrobić PR w wolnej chwili ;)
komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
edycja 28 stycznia 2017 przez Codeboy
Nono, teraz na tym głównie się skupimy.

GH - Git Hub, PR - pull request rozumiemy się? Nie ogarniam jeszcze wszystkich skrótów, ale jeśli dobrze rozumiem no to znacznie by to usprawniło rozwój projektu ;)
komentarz 28 stycznia 2017 przez Comandeer Guru (601,110 p.)

GH - Git Hub, PR - pull request rozumiemy się?

Tak. 

0 głosów
odpowiedź 28 stycznia 2017 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)

Kolejnym problemem są wskaźniki, które tak jak w C często sprawiają problemy początkującym programistom.

Ogólnie yes, ale to zdanie crying 

komentarz 28 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Out? :D Nie wiem czemu, ale czasami na takie informacje trafiałem. więc na próbę dałem ^^
komentarz 28 stycznia 2017 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Wskaźniki są wszędzie. Jak nie wskaźniki to zmienne referencyjne. Nie ma potrzeby przy prezentacji języka negatywnie nastawiać czytelnika.
komentarz 29 stycznia 2017 przez Comandeer Guru (601,110 p.)

Wskaźniki są wszędzie

Jedno z pierwszych zdań w książce o Javie (parafrazuję): "Jest to język o wiele przyjaźniejszy od C++, bo nie ma w nim wskaźników" ;) 

komentarz 29 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Z tego samego źródła to wziąłem, to jednak coś w tym jest :D
komentarz 29 stycznia 2017 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)

Jak nie wskaźniki to zmienne referencyjne.

0 głosów
odpowiedź 29 stycznia 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Jest już na GitHubie najnowsza wersja. Także, można robić pull requesty ;) Starałem się poprawić info o JS. Na pewno nie jest wszystko omówione, ale oceńcie jak wyszło. Funkcje też są już chyba ok w laptopie, jak coś jeszcze nie tak to śmiało.
0 głosów
odpowiedź 4 lutego 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Poprawiłem już rzeczy na które zwróciliście uwagę, jedynie co odpuściłem to te pisane funkcje w laptopie, mogą być nadal niepoprawne. Planuje to zmienić i napisać je porządnie, ale to w późniejszym czasie. Oprócz tego poprawiłem nieco opis języka C oraz Python. Wyrzuciłem info o zarobkach, bo też uznałem, że to nie ma sensu. Maile są już wysyłane swiftmailerem. W "quizie" parę zmian, ale jeszcze trzeba go rozbudować.

Jak widzicie, piszę już w liczbie pojedynczej, bo osoby z którymi to robiłem zrezygnowały, więc teraz jeszcze bardziej przyda mi się wasza pomoc. Głównie w przeredagowaniu opisów i rozbudowaniu quizu. Wasze uwagi znacznie ułatwią mi doprowadzenie tego do przyzwoitości, bo większość info o językach nie była pisana przeze mnie. To w pierwszej kolejności. Za wszelką pomoc wielkie dzięki!
0 głosów
odpowiedź 4 lutego 2017 przez spokojny Nałogowiec (28,630 p.)
Przy jednym wyborze logo Pythona nie działa, obok Javy.
komentarz 4 lutego 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)
Poprawione,  dzięki!
0 głosów
odpowiedź 5 marca 2017 przez Codeboy Stary wyjadacz (12,120 p.)

Biorę udział w konkursie DajSięPoznać2017. Jeśli ktoś nie jest wtajemniczony to konkurs polega na rozwijaniu dowolnego, swojego projektu + prowadzenie bloga. Będę opisywał rozwój jaki-jezyk-programowania.pl, może czasem coś innego, więc zapraszam wszystkich do śledzenia ;) blog.jaki-jezyk-programowania.pl/

Zachęcam też do zapisania się jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił, bo rejestracja została przedłużona do 12 marca. Nie musi to być projekt tworzony na potrzeby konkursu, może być już coś istniejącego. Konkurs jest dla każdego.

Jeśli rozwijasz już jakiś projekt, ale nie masz bloga i nie wiesz jak go założyć to zrobiłem wpis, gdzie opisuję ten proces z wykorzystaniem narzędzia Jekyll: Blog na Jekyllu oraz jak dodać RSS feed kategorii wymagany przez konkurs: Jak dodać RSS feed kategorii - Jekyll.

 

Podobne pytania

+10 głosów
6 odpowiedzi 878 wizyt
+3 głosów
3 odpowiedzi 515 wizyt
+1 głos
6 odpowiedzi 1,004 wizyt

92,568 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,641 komentarzy

61,957 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...