• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Blokowanie "trzymania klawisza" w SFML

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
562 wizyt
pytanie zadane 25 stycznia 2017 w C i C++ przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)
zamknięte 28 stycznia 2017 przez BeSSeSSt

Właśnie robiłem test w SFML, który zakładał, że przy każdym kliknięciu strzałki w górę spawnuje sie kwadrat w losowym miejscu.( Kwadraty są dodawanie do wektora ). Ale przy przytrzymaniu klawisza jest tak zwany; "chaos". Oczywiście metodą blokującą "trzymanie klawisza jest"

window.setKeyRepeatEnabled(false);

ale nie działa :p. to mój kod:

        window.setKeyRepeatEnabled(false);
        if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Up))
        {
            DaSie k;
            k.da_sie();
        }

Gdzie DaSie to klasa (losowa nazwa) a da_sie() to metoda w tej klasie tworząca kwadrat.

Proszę o pomoc.

komentarz zamknięcia: Uzyskałem odpowiedz.
1
komentarz 27 stycznia 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)

Przecież miałeś użyć eventów, a ty używasz go tylko do sprawdzania zamknięcia :D jak chcesz sprawdzać kliknięcie klawisza za pomocą eventów to if(event.type == sf::Event::KeyReleased(wykona się, jeśli puściłeś klawisz) lub sf::Event::KeyPressed(wykona się, jeśli klawisz jest wciśnięty co można wykorzystać do ciągłego ruchu) &&event.key.code == sf::Keyboard::Left) tutaj masz cały spis możliwych klawiszów: https://www.sfml-dev.org/documentation/2.0/classsf_1_1Keyboard.php

Tutaj wycinek mojego kodu
 


	if (event.type == sf::Event::KeyPressed)
	{
		switch (event.key.code)
		{
		case sf::Keyboard::Left:
			player.move(dt::Directions::LEFT);
			break;
		case sf::Keyboard::Right:
			player.move(dt::Directions::RIGHT);
			break;
		case sf::Keyboard::Up:
			player.move(dt::Directions::UP);
			break;
		case sf::Keyboard::Down:
			player.move(dt::Directions::DOWN);
			break;
		}
	}


dt::Directions to mój enum

W tym twoim kodzie masz isKeyPressed() czyli sprawdzanie czy klawisz JEST wciśnięty, a nie został puszczony to ciągle będzie się wykonywał.

komentarz 27 stycznia 2017 przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)
No, teraz już tamten problem rozwiązany. ALE. Z tego co widzę ta metoda zżera więcej RAMu bo mój komputer zwolnił baaaardzo. Wcześniej ruch był płynny, teraz niestety nie :/. Ale i tak dzięki :).
komentarz 27 stycznia 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Albo ja coś źle ci powiedziałem albo źle napisałeś kod, bo to nie powinno zwolnić komputera. Pisałem, że, aby mieć płynny ruch musisz używać Event::KeyPressed Użyłeś tego? I chyba już window.setKeyRepeatEnabled nie jest już ci potrzebne(a tak w ogóle to się ustawia tylko na początku programu)
komentarz 27 stycznia 2017 przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)
 Event event;
        while (okno.pollEvent(event))
        {
            if (event.type == Event::Closed)
                okno.close();

            if (event.type == Event::KeyPressed)
            {
                if (event.key.code == Keyboard::Up)
                {
                    Strzal s;
                    s.strzal();
                }
            }
        }

Usunąłem window.setKeyRepeatEnabled(false) i już działa płynnie, ale efekt jest taki:

TYN          TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN

 Czyli można trzymać klawisz.

 

komentarz 27 stycznia 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Znowu przypadkiem dodałem komentarz jaką odpowiedź :D

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 27 stycznia 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
wybrane 27 stycznia 2017 przez BeSSeSSt
 
Najlepsza
Albo ja coś źle ci powiedziałem albo źle napisałeś kod, bo to nie powinno zwolnić komputera. Pisałem, że, aby mieć płynny ruch musisz używać Event::KeyPressed Użyłeś tego? I chyba już window.setKeyRepeatEnabled nie jest już ci potrzebne(a tak w ogóle to się ustawia tylko na początku programu)
komentarz 28 stycznia 2017 przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)
Dobra, już mi się udało rozwiązać problem, dzięki :D

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 595 wizyt
pytanie zadane 20 października 2021 w C i C++ przez pawel_000 Początkujący (450 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 413 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 330 wizyt

92,970 zapytań

141,934 odpowiedzi

321,165 komentarzy

62,299 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...