• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Blokowanie "trzymania klawisza" w SFML

Object Storage Arubacloud
+1 głos
408 wizyt
pytanie zadane 25 stycznia 2017 w C i C++ przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)
zamknięte 28 stycznia 2017 przez BeSSeSSt

Właśnie robiłem test w SFML, który zakładał, że przy każdym kliknięciu strzałki w górę spawnuje sie kwadrat w losowym miejscu.( Kwadraty są dodawanie do wektora ). Ale przy przytrzymaniu klawisza jest tak zwany; "chaos". Oczywiście metodą blokującą "trzymanie klawisza jest"

window.setKeyRepeatEnabled(false);

ale nie działa :p. to mój kod:

        window.setKeyRepeatEnabled(false);
        if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Up))
        {
            DaSie k;
            k.da_sie();
        }

Gdzie DaSie to klasa (losowa nazwa) a da_sie() to metoda w tej klasie tworząca kwadrat.

Proszę o pomoc.

komentarz zamknięcia: Uzyskałem odpowiedz.
1
komentarz 27 stycznia 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)

Przecież miałeś użyć eventów, a ty używasz go tylko do sprawdzania zamknięcia :D jak chcesz sprawdzać kliknięcie klawisza za pomocą eventów to if(event.type == sf::Event::KeyReleased(wykona się, jeśli puściłeś klawisz) lub sf::Event::KeyPressed(wykona się, jeśli klawisz jest wciśnięty co można wykorzystać do ciągłego ruchu) &&event.key.code == sf::Keyboard::Left) tutaj masz cały spis możliwych klawiszów: https://www.sfml-dev.org/documentation/2.0/classsf_1_1Keyboard.php

Tutaj wycinek mojego kodu
 


	if (event.type == sf::Event::KeyPressed)
	{
		switch (event.key.code)
		{
		case sf::Keyboard::Left:
			player.move(dt::Directions::LEFT);
			break;
		case sf::Keyboard::Right:
			player.move(dt::Directions::RIGHT);
			break;
		case sf::Keyboard::Up:
			player.move(dt::Directions::UP);
			break;
		case sf::Keyboard::Down:
			player.move(dt::Directions::DOWN);
			break;
		}
	}


dt::Directions to mój enum

W tym twoim kodzie masz isKeyPressed() czyli sprawdzanie czy klawisz JEST wciśnięty, a nie został puszczony to ciągle będzie się wykonywał.

komentarz 27 stycznia 2017 przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)
No, teraz już tamten problem rozwiązany. ALE. Z tego co widzę ta metoda zżera więcej RAMu bo mój komputer zwolnił baaaardzo. Wcześniej ruch był płynny, teraz niestety nie :/. Ale i tak dzięki :).
komentarz 27 stycznia 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Albo ja coś źle ci powiedziałem albo źle napisałeś kod, bo to nie powinno zwolnić komputera. Pisałem, że, aby mieć płynny ruch musisz używać Event::KeyPressed Użyłeś tego? I chyba już window.setKeyRepeatEnabled nie jest już ci potrzebne(a tak w ogóle to się ustawia tylko na początku programu)
komentarz 27 stycznia 2017 przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)
 Event event;
        while (okno.pollEvent(event))
        {
            if (event.type == Event::Closed)
                okno.close();

            if (event.type == Event::KeyPressed)
            {
                if (event.key.code == Keyboard::Up)
                {
                    Strzal s;
                    s.strzal();
                }
            }
        }

Usunąłem window.setKeyRepeatEnabled(false) i już działa płynnie, ale efekt jest taki:

TYN          TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN TYN

 Czyli można trzymać klawisz.

 

komentarz 27 stycznia 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Znowu przypadkiem dodałem komentarz jaką odpowiedź :D

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 27 stycznia 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
wybrane 27 stycznia 2017 przez BeSSeSSt
 
Najlepsza
Albo ja coś źle ci powiedziałem albo źle napisałeś kod, bo to nie powinno zwolnić komputera. Pisałem, że, aby mieć płynny ruch musisz używać Event::KeyPressed Użyłeś tego? I chyba już window.setKeyRepeatEnabled nie jest już ci potrzebne(a tak w ogóle to się ustawia tylko na początku programu)
komentarz 28 stycznia 2017 przez BeSSeSSt Obywatel (1,190 p.)
Dobra, już mi się udało rozwiązać problem, dzięki :D

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 458 wizyt
pytanie zadane 20 października 2021 w C i C++ przez pawel_000 Początkujący (450 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 365 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 248 wizyt

92,568 zapytań

141,420 odpowiedzi

319,622 komentarzy

61,954 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...