• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

początek kariery

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
181 wizyt
pytanie zadane 24 stycznia 2017 w C i C++ przez Prynio Nowicjusz (140 p.)
Witam,

 

W środowisku informatycznym jestem dość zielony, przyznaje. Właśnie skończyłem kurs podstaw programowania w C++ z tej strony: https://www.youtube.com/watch?v=ErOzmh3BiXU&list=PLOYHgt8dIdoxx0Y5wzs7CFpmBzb40PaDo&index=1

 

Wiem że to niewiele, ale temat bardzo się mi podoba i zdecydowanie mam łatwość myślenia w odpowiedni do programowania sposób.

 

Teraz trochę szczerze i osobiście: Mam 30 lat i młodość zmarnowałem na robienie doktoratu z socjologii. Możecie się śmiać, nie będę Was winił. Byłem głupi. Teraz chciałbym zająć się czymś, za co da się żyć, a programowanie zawsze było moją pasją, choć tylko hobbystycznie. Stąd pytanie do osób lepiej znających się na temacie - jakie powinny być moje dalsze kroki, żeby znaleźć pracę w programowaniu? Nie interesuje mnie czy to będą gry czy programy dla korporacji, czy nawet programowanie jakiś "smart odkurzaczy" - chcę po prostu grzebać w kodzie, rozwijać się i robić jak najlepszą robotę. Będę wdzięczny zarówno za sugestie czego jeszcze się nauczyć, jak i gdzie dokładnie takiej pracy szukać.

Pozdrawiam.
komentarz 24 stycznia 2017 przez shadou102 Pasjonat (21,630 p.)

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 24 stycznia 2017 przez Ehlert Ekspert (212,630 p.)
  1. Zrób rozeznanie wśród języków programowania
  2. Zdecyduj który Ci najbardziej odpowiada
  3. Masteruj go!

Masteruj - nie oznacz pisz coraz to lepszy kalkulator w konsoli (w przypadku C++), tylko ucz się technologii użytkowych: frameworków, bibliotek itp. Reguła odbiega od webu gdzie skupiasz się na jednej technologii np. PHP (Symfony, Laravel and company), ale znasz dobrze HTML5, bardzo dobrze ogarniasz JS'a itp smiley