• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Współczesna sytuacja

+2 głosów
704 wizyt
pytanie zadane 21 maja 2015 w Inne języki przez neues Nowicjusz (170 p.)
Witam.

Niektórzy mogli już zauważyć, że jestem początkującym programistą (jeśli mogę się tak już nazywać). Do tej pory siedziałem w C++ i wykładałem się na robieniu [dla mnie] złożonej aplikacji więc pomyślałem, że C++ to może nie być język dla mnie. Zacząłem więc robić mały research i chciałem spróbować kilku języków, ale zawsze kończyło się na tym, że jedyne dostępne tutoriale miały 4 lata albo były nagrane przez jakiegoś Chińczyka z okropnym akcentem, więc rezygnowałem. No nic.

Dlatego chciałbym zadać pytanie wam - doświadczonym programistom - jakie są teraz opłacalne języki? Od czego zacząć? Temat rzeka, ale prosiłbym o jakieś wypowiedzi. Najlepiej podające konkretne przykłady. A konkretniej to chciałbym znać wasze opinie o Scali. Programuje ktoś? Jakaś dobra stronka? A może są jakieś inne bardzo dobre języki programowania, których uczenie się będzie procentować w przyszłości?

Bardzo proszę o odpowiedzi i przepraszam za takie juniorskie pytanie. :)

4 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 21 maja 2015 przez Harsay Pasjonat (23,640 p.)
wybrane 21 maja 2015 przez neues

Najlepsza

Ważnym jest zadanie sobie pytania - Jakie rzeczy mnie interesują w programowaniu?

Tak samo jak ty zacząłem od C++ i poczułem się źle przy jego niskopoziomowości (w odniesieniu do innych nowoczesnych języków). Pamiętaj - nie poddawaj się :)

Odpowiedziałem sobie na wcześniej wspomiane pytanie następująco:

• Tworzenie stron internetowych - zabrałem się za naukę PHP, HTML, CSS, Javascript
  • Tworzenie gier - wybrałem Javę, ponieważ bez problemu poczułem ten język, a biblioteki pokroju libGDX w tym pomogły. (Tworzyć gry można w różnych językach oczywiście)