• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jaką kupić książkę do programowania gier?

Object Storage Arubacloud
–1 głos
939 wizyt
pytanie zadane 20 stycznia 2017 w Inne języki przez Wookiee Użytkownik (980 p.)
Witam,
chciałbym zacząć programować gry w c++, java lub innych językach. Chciałbym robić gry 3D i nie wiem czy unity to najlepszy wybór. W czym aktualnie pisze się gry ?
3
komentarz 20 stycznia 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
Moze na poczatku naucz sie podstaw?
komentarz 20 stycznia 2017 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Unity jest całkiem spoko pod robienie gier na telefon, za to na pc o wiele lepszy jest unreal engine 4

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 20 stycznia 2017 przez maciej.tokarz Nałogowiec (27,280 p.)

Może spróbuj w JavaScript:

three.js

edytor

w edytorze polecam Menu > Examples > jakiś np. Arkanoid, a następnie Menu > File > Publish.

W Chrome dodaj allow-file-access-from-files jak chcesz uruchomić projekt bezpośrednio z dysku.

Powodzenia,
M.

komentarz 20 stycznia 2017 przez niezalogowany
JS do gier? o_O

Wyraźnie z opisu wynika, że autorowi zależy na grach desktopowych, JS jest beznadziejny jeżeli chodzi o debugowanie + kosztuje na wydajności.

Jest jakiś powód dla którego go polecasz do game-devu?
komentarz 20 stycznia 2017 przez maciej.tokarz Nałogowiec (27,280 p.)
Naturalnie, bo zasady są podobne. Oczywiście chcąc robić coś na wzór BF1 to JavaScript nie wydoli.
komentarz 20 stycznia 2017 przez niezalogowany

Naturalnie, bo zasady są podobne

Nie rozumiem o co ci chodzi? Możesz rozwinąć?

komentarz 21 stycznia 2017 przez maciej.tokarz Nałogowiec (27,280 p.)
Możesz mi wytłumaczyć gdzie wyczytałeś, że "... Wyraźnie z opisu wynika, że autorowi zależy na grach desktopowych"? Podobieństwa to choćby: scena i jej oświetlenie, modelowanie obiektów, pokrywanie ich materiałem, interakcja z użytkownikiem, pomysł na fabułę itp.

M.
komentarz 21 stycznia 2017 przez niezalogowany
Choćby w językach wymienionych przez autora są języki w których się pisze głównie pod desktopy / platformy mobilne (na pewno nie przeglądarki, co nie znaczy że nie można w nich napisać) ;)

Teoria wygląda wszędzie tak samo, wykonanie jest inne. Oraz nie wiem jak ty, ale ja wolę mieć większą kontrolę na to co się dzieje w kodzie i lepszą wykrywalność błędów co odbiera magia JS i dynamiczne typowanie. Po prostu nie powiedziałbym, że JS nadaje się do gamedevu, można w tym pisać, ale nic specjalnie wybitnego.

Miałem okazję w tym pisać (JS) i niezbyt miło wspominam te chwile
komentarz 21 stycznia 2017 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Wybaczcie że się wtrącę, ale to jasne że autor chce pisać na desktopy. Zapewne FPS'a, RPG'a albo MMORPG'a. Myślałem że po tych kilku latach na forum każdy jest świadomy że praktycznie każdy początkujący na początku swojej kariery mierzy w tytuły ocierające się o AAA, żeby zarobić miliony i być sławnym.

JS do pisania małych gier nie jest zły, chociażby Cococs2d-JS spisuje się całkiem fajnie. Szybkie programowanie z podglądem w przeglądarce, a potem albo uruchamianie jako JS, albo zrzucenie do natywnego C++. Jedyne co mnie irytuje to obiektowość, która jest moim zdaniem dziwna i niewygodna. Nieporównywalnie bardziej przypadło mi do gustu rozwiązanie z języka LUA, które chociaż podobne, wydaje się być prostsze i bardzie przyjazne.
+1 głos
odpowiedź 20 stycznia 2017 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Nie zaczynaj od 3d, to głupie podejście, na początku dobrze zrozumieć samą architekturę gier, co dużo łatwiej zrobić ze zwykłą biblioteką graficzną 2d. Którą? Poszukaj na forum, było masę takich tematów, zawsze wychodziło trio SDL, SFML, Allegro.

Z silników i bibliotek 3d masz kilka do wyboru. Nie ma jednego/jednej najlepszej, technologię dobierasz pod to co chcesz zrobić, nie odwrotnie. Na początek polecałbym Unity w C#, jeżeli c++ to Irrlicht albo Ogre3d. Programowanie w UE4 jest dosyć skomplikowane, nie mówiąc już o CryEngine (mam wrażenie że tylko twórcy wiedzą jak tego używać, dla mnie to czarna magia).

Książki? Zależnie od technologii którą wybierzesz. Zakładam że nie interesuje Cię design i projektowanie mechaniki, a strona programistyczna. Jedyne co mi przychodzi na myśl to "Perełki programowania gier". Miałem kiedyś trzy tomy, naprawdę solidna lektura, mimo swojego wieku.
0 głosów
odpowiedź 20 stycznia 2017 przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)
Nie napisałeś nic o swoim aktualnym poziomie wiedzy, więc trudno coś doradzić...

Zakładając, że umiesz programować to zacznij od Unity i czytania tutoriali. Jeśli nie umiesz programować to niestety, ale musisz ogarnąć podstawy - najlepiej moim zdaniem pierwsze kroki stawiać w C++ i ćwiczyć się w różnych podstawowych algorytmach. Niestety nie wiem co jest teraz 'na topie' z książek, dawno żadnej nie czytałem ;)

W czym się pisze gry? We wszystkim, w czym komu wygodnie. Unity jest dobry na początek, ma dużą społeczność, nie zginiesz i będziesz w stanie coś małego napisać. Takie coś: http://skullstonegame.com/media/ napisałem w JME, takim mało znanym silniku dla Javy, jest to z kolei silnik dla bardziej zaawansowanych.

Z grami 3D wiąże się jeszcze kilka innych rzeczy oprócz samego programowania: to renderowanie grafiki 3D i modelowanie. Obydwa to w sumie osobny, duży rozdział w pracach nad grą, sugeruję więc zacząć od czegoś prostszego, np gra 2D - do niej dużo łatwiej zrobić grafikę.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 205 wizyt
+2 głosów
1 odpowiedź 2,763 wizyt

92,568 zapytań

141,420 odpowiedzi

319,624 komentarzy

61,956 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...