• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Strumienie danych

Object Storage Arubacloud
0 głosów
327 wizyt
pytanie zadane 14 stycznia 2017 w C i C++ przez Thoron Nowicjusz (140 p.)
Witam,

chciałbym prosić o pomoc, wyjaśnienie na jakimś przykładzie (najlepiej na podanym przeze mnie poniżej), czy też naprowadzenie mnie na rozwiązanie poniższego zadania. Dodam tylko że jestem początkujący w dziedzinie programowania, a niestety moje zajęcia z informatyki odbywają się następująco: kolokwium z poprzednich zajęć, następnie otrzymujemy gotowe zadanie do przepisania z ubogim komentarzem i czasami zdarzy się że dostaniemy kolejne zadanie z podobnym objaśnieniem lub musimy nieco zmodyfikować podane zadanie. Trochę to przykre bo nie skupiam uwagi na tym, za co odpowiada poszczególna funkcja, lecz aby zdążyć przepisać program. Ale dość już usprawiedliwiania się...

Treść zadania:

Napisz program, który we wskazanym pliku (pierwszy parametr programu ) usunie wszystkie puste linie (bez „czarnych” znaków) i zapisze wynik do drugiego pliku (drugi parametr programu). Na koncu zmodyfikowanego pliku nalezy zapisac liczbe usunietych linii.

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)
komentarz 14 stycznia 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
O jakim języku mówisz?
komentarz 14 stycznia 2017 przez Thoron Nowicjusz (140 p.)
przeniesione 14 stycznia 2017 przez Patrycjerz
C++

Wybacz, dodałem w tagu ale obcięło plusy

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 14 stycznia 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Otwórz dwa pliki, czytaj w pętli linie z pierwszego pliku do tymczasowego stringa i jeśli będzie on posiadał jedynie białe znaki, to zwiększ wartość iteratora, w przeciwnym razie zapisz linie (pamiętaj o dodaniu znaku '\n' na końcu stringa) do drugiego pliku. Po wykonaniu pętli dorzuć wartość iteratora do drugiego pliku i zamknij strumienie.