• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Matura z informatyki czy matematyki

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
3,957 wizyt
pytanie zadane 11 stycznia 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez czujek22 Dyskutant (7,670 p.)
Witam. Czytałem wiele tematów związanych z maturą z informatyki jednak moja sytuacja jest trochę inna niż twórców tamtych tematów. Jestem w 3 klasie technikum informatycznego i chciałbym nadal się w tym kierunku kształcić a problem widzę w maturze. Nie chcę zapeszać ale myślę, że podstawę zdam na spokoju jednak nie mam pojęcia co wybrac na rozszerzenie. Z matematyki jestem średnim uczniem (3 przeważnie), choć nie mam problemu dużego ze zrozumieniem tematów, po prostu jakoś bardziej  nie przykładam się do nauki w domu z tych lekcji. Z informatyki zaś jestem w trakcie nauki C++, jednak jak zobaczyłem arkusze (algorytmy,hard excel) i system oceniania tej matury to nie wiem czy w to brnąć czy może lepiej już się skupić na tej matematyce.

5 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 11 stycznia 2017 przez Frendom Pasjonat (18,900 p.)
wybrane 22 listopada 2017 przez czujek22
 
Najlepsza
Sam jestem studentem informatyki i uwierz mi, bierz matme. Sam zdawalem mature z informatyki i jezeli naprawde nie jestes jakims mozgiem z algorytmow/programowania to nie ma sensu zdawac. Ja osobiscie zaluje ze zdawalem z infy, lepiej wybierz matme i porzadnie sie do niej przyloz :)
komentarz 11 stycznia 2017 przez erx700 Gaduła (3,430 p.)
Matme warto brać bo jest bardziej punktowana i ma się więcej możliwości, jednak jeśli chodzi o łatwość to informatyka zdecydowanie wygrywa. Algorytmów naprawdę nie trzeba znać bo zadania polegają na wymyśleniu własnego sposobu na rozwiązanie trywialnych zadań, a programowanie to tylko podstawowe operacje na pliku tekstowym. Technik Informatyk powinien bez większego przygotowania zdać maturę z infy z solidnym wynikiem.