• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Co robię źle?

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
320 wizyt
pytanie zadane 6 stycznia 2017 w C i C++ przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)

Cześć, próbuję skompilować mój program w konsoli ale linker wywala mi błędy. Szukam już godzinami jak to naprawić i nic. Wszystkie moje pliki mieszczą się w jednym folderze. Tutaj kod:

main.cpp

#include <iostream>
#define _USE_MATH_DEFINES
#define _WIN32_WINNT 0x0500
#include <cmath>
#include <windows.h>
#include "GraphicsFramework.hpp"

using namespace std;

int main() {
	HWND console = GetConsoleWindow();
	HDC hdc = GetDC( console );
	
	GraphicsFramework gf(hdc);
	gf.SetPen(CreatePen(PS_SOLID, 5, RGB(255, 255, 255)));

	int angle = 45;
	int len = 50;
	while(1) {
		Vector startPos = {
			50,
			50
		};
		Vector endPos = {
			startPos.x + (int)(sin(angle * M_PI / 180) * len),
			startPos.y - (int)(cos(angle * M_PI / 180) * len)
		};
		gf.DrawLine(startPos, endPos);
	}
	ReleaseDC(console, hdc);
	return 0;
}

GraphicsFramework.hpp

#ifndef GRAPHICS_FRAMEWORK_H
#define GRAPHICS_FRAMEWORK_H

#include <windows.h>
#define _WIN32_WINNT 0x0500

#include "Vector.hpp"

class GraphicsFramework {
	HDC hdc;
	HPEN pen;

public:

	GraphicsFramework(HDC hdc);
	~GraphicsFramework();

	void SetPen(HPEN pen);
	void DestroyPen();
	void DrawLine(Vector startPos, Vector endPos);
};

#endif

GraphicsFramework.cpp

#include "GraphicsFramework.hpp"

GraphicsFramework::GraphicsFramework(HDC hdc) {
	this->hdc = hdc;
	this->pen = NULL;
}
GraphicsFramework::~GraphicsFramework() {
	this->DestroyPen();
}

void GraphicsFramework::SetPen(HPEN pen) {
	this->pen = pen;
}

void GraphicsFramework::DestroyPen() {
	if(this->pen != NULL) DeleteObject(this->pen);
}

void GraphicsFramework::DrawLine(Vector startPos, Vector endPos) {
	if(this->pen != NULL) {
		MoveToEx(hdc, start.x, start.y, NULL);
		LineTo(hdc, end.x, end.y);
	}
}

a kompiluje:

g++ -c main.cpp -std=c++11

g++-o main main.o -lgdi32

 

Co robię źle?

 

@edit

Właśnie, zapomniałem podać listę błędów:

main.o:main.cpp:(.text+0x3c): undefined reference to `GraphicsFramework::GraphicsFramework(HDC__*)'
main.o:main.cpp:(.text+0x6d): undefined reference to `GraphicsFramework::SetPen(HPEN__*)'
main.o:main.cpp:(.text+0x133): undefined reference to `GraphicsFramework::DrawLine(Vector, Vector)'
main.o:main.cpp:(.text+0x147): undefined reference to `GraphicsFramework::~GraphicsFramework()'
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status

komentarz 6 stycznia 2017 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)
Jakie błędy?
komentarz 6 stycznia 2017 przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
właśnie podałem

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 6 stycznia 2017 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)
wybrane 6 stycznia 2017 przez jegor377
 
Najlepsza

Nie kompilujesz pliku GraphicsFramework.cpp. Powinno być:

g++ -c main.cpp GraphicsFramework.cpp -std=c++11

g++-o main main.o GraphicsFramework.o -lgdi32

 

komentarz 6 stycznia 2017 przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
Dziękuję, działa. Jest może jakiś sposób by nie pisać tych wszystkich includów? Zadeklarowałem je w kodzie. Po co mam je deklarować w komendzie?
1
komentarz 6 stycznia 2017 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)
Preprocesor wkleja zawartość plików include'owanych do pliku, w którym te include'y się znajdują. Jest definicja klasy i deklaracje metod, ale nie ma ich definicji, co jednak na poziomie kompilacji nie jest problemem. Jednak przy linkowaniu, linker zamienia referencje do niezdefiniowanych funkcji na adresy. Jednak definicje metod były w innym pliku *.cpp i linker nie mógł znaleźć odpowiednich symboli i ich powiązać.
komentarz 6 stycznia 2017 przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
Czyli trzymać metody w pliku .hpp? Szczerze to wolę taką drogę, jednak nwm czy jest to dobra droga.
komentarz 7 stycznia 2017 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)
Takie podejście powinno się raczej stosować przy małych klasach i klasach szablonowych.
komentarz 7 stycznia 2017 przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
Będę dziedziczył klasy, to się powinny zmniejszyć. Te ostateczne może będę dawał w plik cpp. W sumie to w c# wszystko trzymam w jednym pliku i nie sprawia to problemu. Tak czy siak, dziękuję za pomoc. :)
+1 głos
odpowiedź 6 stycznia 2017 przez Michał Muzyka Pasjonat (24,080 p.)
void GraphicsFramework::DrawLine(Vector startPos, Vector endPos) {
    if(this->pen != NULL) {
        MoveToEx(hdc, start.x, start.y, NULL);
        LineTo(hdc, end.x, end.y);
    }
}

czy w tym MoveToEx, nie powinno być startPos i endPos?

i nie wiem czy do konstruktora klasy nie powinieneś wysyłać referencji
 

komentarz 6 stycznia 2017 przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
Tak, wszystko poprawiłem. Dzięki :)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 92 wizyt
pytanie zadane 15 grudnia 2018 w JavaScript przez kacper1445 Gaduła (4,880 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 138 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 135 wizyt
pytanie zadane 15 października 2019 w C i C++ przez Hardwell Dyskutant (8,960 p.)

92,452 zapytań

141,261 odpowiedzi

319,074 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...