• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Napis GameOver ucieka z pola widzenia - Gra SFML

Object Storage Arubacloud
0 głosów
401 wizyt
pytanie zadane 5 stycznia 2017 w C i C++ przez Danthee Początkujący (260 p.)

Witam serdecznie wszystkich użytkowników!

Podczas pisania gry 2D w SFML natknąłem się na następujący problem:

W grze kamera porusza się razem w graczem(gracz jest wyśrodkowany). W momencie gdy hp <= 0, gra zmienia GameState = GAME_OVER. I tu leży problem - jak prawidłowo ustawić żeby napis "GAME OVER" wyświetlał się zawsze na środku okno. 

Próbowałem robić to tak:

case(GAME_OVER):

            while(window.pollEvent(event))
            {
                if(event.type == sf::Event::Closed)
                {
                    gameState = EXIT;
                    window.close();
                }
                else if(event.type == sf::Event::KeyPressed && sf::Keyboard::Space)
                {
                    gameState = MAIN_MENU;
                }

            }

            window.clear();
            //music.stop();

            //game over
            tekst6.text.setPosition(gracz1.sprite.getPosition().x -200 , gracz1.sprite.getPosition().y - 150);
            tekst6.text.setString("GAME OVER  :(");

            window.draw(tekst6.text);
            window.display();
            break;

        }

Niestety nie działa. Może mógłby ktoś podpowiedzieć jak zrobić to w prawidłowy sposób?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 6 stycznia 2017 przez maly Nałogowiec (37,190 p.)
wybrane 6 stycznia 2017 przez Danthee
 
Najlepsza

Poprostu zmieniaj widok dla gry i dla gui.

sf::View gui_view = window.getDefaultView();
sf::View camera_view;

window.clear();

window.setView(camera_view);
// rysuj gracza, mapę i inne pierdoły

window.setView(gui_view);
// rysuj napisy, statusy i inne pierdoły

window.display();

 

komentarz 6 stycznia 2017 przez Danthee Początkujący (260 p.)
Działa, dzięki wielkie :)
0 głosów
odpowiedź 5 stycznia 2017 przez playerony Pasjonat (15,240 p.)
1. Pobierasz rozmiar tekstu .getRect();

2. Wyśrodkowanie napisu to: SZEROKOŚĆ_EKRANU / 2 - SEROKOŚĆ_TEKSTU / 2 i analogicznie dla wysokości.

Podobne pytania

+4 głosów
0 odpowiedzi 131 wizyt
pytanie zadane 31 lipca 2023 w Nasze projekty przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)
+2 głosów
1 odpowiedź 376 wizyt
–3 głosów
2 odpowiedzi 748 wizyt
pytanie zadane 21 sierpnia 2016 w C i C++ przez xCodezaur Bywalec (2,850 p.)

92,551 zapytań

141,399 odpowiedzi

319,531 komentarzy

61,937 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...