Na tym etapie nauki nie przejmowałbym się na Twoim miejscu. Sam nigdy nie byłem asem z matematyki, same 2, czasem 3, ale z programowania jestem całkiem dobry, również z pozostałych dziedzin informatyki. Bardzo niewiele zakresu materiału przedstawianego w gimnazjum ma bezpośredni kontakt z informatyką. Wartościowe informacje z punktu widzenia informatyki i tak zostaną przedstawione na studiach, jeżeli taki kierunek wybierzesz.
Wiele osób na studiach na kierunku informatycznym widziałem, którzy byli świetni z matematyki, ale już na przedmiotach związanych z programowaniem czy systemami operacyjnymi nie byli tacy pewni siebie. Oczywiście nie neguję przydatności matematyki w tych dziedzinach, rozwijania umięjętności logicznego myślenia, czy rozwiązywania problemów.
Do tego warto wziąć pod uwagę, że każdy nauczyciel inaczej ocenia. Podstawa programowa jasno określa co ma być przedstawione na zajęciach, jednak nie ma standardów określających jakiej punktacji wszyscy nauczyciele w każdej szkole mają używać lub jak ważna jest dana ocena. 4 w Twojej szkole może oznaczać 3 w innej, albo 5 w jeszcze innej. Cenniejszym wskaźnikiem Twoich umięjętności jest rozmowa z nauczycielem o sprawdzianie, czy o postępach.
Jeżeli mówisz, że chciałbyś rozwijać się w kierunku informatycznym to z doświadczenia wiem, że technikum informatyczne (TI?) jest bardzo cenne, nawet gdy się rozważa rozpoczęcie studiów w tym samym kierunku. Wiele rzeczy można się tam dowiedzieć, których trudno byłoby znaleźć samemu w domu.
PS. "Kićkać"? Serio?