• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wzorce projektowe - obserwator - ekwipunek w grach

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
330 wizyt
pytanie zadane 1 stycznia 2017 w C i C++ przez GameProgrammer Obywatel (1,140 p.)
zmienione kategorie 1 stycznia 2017 przez GameProgrammer
Temat wzorców projektowy to dla mnie taka kolejna poprzeczka po programowaniu obiektowym. Nie umiem się w tym połapać, o ile w książkach mniej więcej jeszcze łapię budowę wzorców to nie wiem gdzie w grach mógłbym dany wzorzec wykorzystać. Jeżeli robię np. GUI w grze z HP, ekwipunkiem itd. i wydaje mi się że tutaj mógłbym wykorzystać wzorzec obserwator, to czy dobrze rozumuję?

-Gracz jest obserwowany przez GUI hp_bar i wyświetla graficznie hp gracza.

-Tak samo ekwipunek wyświetla graficznie to co gracz posiada. Jednak przy użyciu kursora jak operuję na ekwipunku i wyrzucam jakiś przedmiot z GUI to muszę przekazać info do gracza żeby wyrzucił z tablicy inv te przedmioty. Więc obserwacja musi być w 2 strony.

Macie jakieś porady nt. komunikacji między klasami w takich przypadkach?
komentarz 1 stycznia 2017 przez VirtualMember Pasjonat (15,790 p.)
zła kategoria, wzorce są ogólnie, nie tylko dla C/C++

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 1 stycznia 2017 przez Ehlert Ekspert (212,630 p.)

Co do paska HP. Zrób graczowi publiczną metodę zwracającą liczbę z przedziału <0,1> na temat HP. To będzie skalar wskazujący na zapełnienie.

class Hero{
private:
unsigned maxHp, currentHp;
//...
public:
double getHpScalar(){
return currentHp / maxHp;
}

};

class HpBar{
public:

void draw(Hero* hero) {
double scalar = hero->getHpScalar();
//już wiesz w ilu %ma być zapełniony pasek;
//teraz w zaleznosci od jego długości w tej klasie manipulujesz jego kolorem.
}

};

Co do dropnięcia przedmiotów ja wykorzystałbym wskaźnik polimorficzny którym posługiwałoby się GUI.

class Item;

class ItemManageable{
public:

virtual void dropItem(Item item) = 0;

};

class Human : public ItemManageable{
private:

std::vector<Item> items;
//...
public:
void dropItem(Item item) {
 //usuwasz item podany jako argument z vectora
}

};

class GUIEquipment{
private:
ItemManageable* effector;

public:
GUIEquipment(ItemManageable* wsk) : effector (wsk){}

void drop(Item item) {
//tutaj wykryłeś że gracz wywalił w gui item. jest on podany jako argument.
effector->dropItem(item);
}

};

Taki pseudokod. Moje spojrzenie na Twój problem. Btw nie próbuj na siłę pchać gdzieś wzorców. 

komentarz 2 stycznia 2017 przez Ehlert Ekspert (212,630 p.)

Nie zależy mi jakoś specjalnie na upvoteach, ale dostałem 3 downvotey i zero komentarza. Trochę żenujące. frown

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 355 wizyt
pytanie zadane 9 września 2016 w C i C++ przez CortezjuszPospolity Obywatel (1,130 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 463 wizyt
pytanie zadane 8 marca 2022 w C i C++ przez Daaa22 Dyskutant (8,250 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 250 wizyt
pytanie zadane 18 listopada 2021 w C# przez Zaba096 Początkujący (260 p.)

92,451 zapytań

141,261 odpowiedzi

319,073 komentarzy

61,853 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...