Robię grę w 2d w LibGdx i nie wiem jak odbić piłkę od pochyłej ściany.
Piłka porusza się na początku o speedx = 100 w góre i o speedy = 100 w prawo. (chyba można powiedzieć, że o wektor [100,100]). Gdy odbija się od pionowej, bądź poziomej ściany to problemu nie ma bo zmieniam na ujemną wartość speedx lub speedy. Natomiast nwm jak sobie poradzić gdy piłka uderzy o ścianę "pochyłą". Mam współrzędne tej ściany i chcę od niej odbić piłkę. Jakie wartości będą miały speedx i speedy po uderzeniu? Szukałem rozwiązania problemu i chyba chodzi tutaj o vector reflection, ale nie rozumiem tych rozwiązan i nie umiem ich zastosować. Jakby ktoś podał wzór jaki trzeba użyć z jego zastosowaniem byłbym wdzięczny :)
Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłem problem