• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Odbicie kulki od pochyłej ściany

Aruba Cloud PRO i VPS, Openstack, VMWare, MS Hyper-V
0 głosów
551 wizyt
pytanie zadane 30 grudnia 2016 w Matematyka, fizyka, logika przez gujanczyk Obywatel (1,680 p.)

Robię grę w 2d w LibGdx i nie wiem jak odbić piłkę od pochyłej ściany.

Piłka porusza się na początku o speedx = 100 w góre i o speedy = 100 w prawo. (chyba można powiedzieć, że o wektor [100,100]). Gdy odbija się od pionowej, bądź poziomej ściany to problemu nie ma bo zmieniam na ujemną wartość speedx lub speedy. Natomiast nwm jak sobie poradzić gdy piłka uderzy o ścianę "pochyłą". Mam współrzędne tej ściany i chcę od niej odbić piłkę. Jakie wartości będą miały speedx i speedy po uderzeniu? Szukałem rozwiązania problemu i chyba chodzi tutaj o vector reflection, ale nie rozumiem tych rozwiązan i nie umiem ich zastosować. Jakby ktoś podał wzór jaki trzeba użyć z jego zastosowaniem byłbym wdzięczny :)

Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłem problem

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 31 grudnia 2016 przez Porcupine Nałogowiec (31,600 p.)

Nie wiem jak ma się to do samego LibGdx i funkcji w nim zawartych (bo pewnie jest coś wbudowanego, co służy do takich rzeczy). Ale tak czysto matematycznie wydaje mi się, że to po prostu obrót tego wektora zgodnie z ruchem wskazówek zegara o kąt 2 * alfa. 

Gdzie wzór na współrzędne po obrocie można znaleźć na przykład tutaj:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Obrót

0 głosów
odpowiedź 6 stycznia 2017 przez playerony Pasjonat (15,220 p.)
Przy generowaniu projektu LibGDX polacam zaznaczyć opcje Box2D, jest to wbudowany silnik fizyki o którym możesz poczytać w sieci.
komentarz 6 stycznia 2017 przez gujanczyk Obywatel (1,680 p.)
Pytanie zadane 6 dni temu i zdążyłem znaleźć rozwiązanie i jest to użycie właśnie box2d :)

Teraz kombinuje jak zrobić żeby piłka się idealnie sprężyście odbijała tak jak np. w arkanoidzie

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 275 wizyt
pytanie zadane 12 kwietnia 2017 w Matematyka, fizyka, logika przez Knayder Nałogowiec (37,680 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 163 wizyt
pytanie zadane 3 kwietnia 2017 w C i C++ przez gladius882 Początkujący (450 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 2,183 wizyt
pytanie zadane 26 czerwca 2017 w Python przez DODO Bywalec (2,950 p.)

89,727 zapytań

138,332 odpowiedzi

309,340 komentarzy

59,649 pasjonatów

Advent of Code 2022

Top 15 użytkowników

  1. 429p. - Argeento
  2. 427p. - nidomika
  3. 396p. - Mikbac
  4. 392p. - ssynowiec
  5. 390p. - Łukasz Eckert
  6. 387p. - TheLukaszNs
  7. 386p. - rucin93
  8. 382p. - Marcin Harasimowicz
  9. 382p. - Michal Drewniak
  10. 378p. - JMazurkiewicz
  11. 373p. - tokox
  12. 367p. - Jarosław Roszyk
  13. 362p. - adrian17
  14. 359p. - overcq
  15. 350p. - Mawrok
Szczegóły i pełne wyniki

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...