• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Odbicie kulki od pochyłej ściany

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,012 wizyt
pytanie zadane 30 grudnia 2016 w Matematyka, fizyka, logika przez gujanczyk Obywatel (1,680 p.)

Robię grę w 2d w LibGdx i nie wiem jak odbić piłkę od pochyłej ściany.

Piłka porusza się na początku o speedx = 100 w góre i o speedy = 100 w prawo. (chyba można powiedzieć, że o wektor [100,100]). Gdy odbija się od pionowej, bądź poziomej ściany to problemu nie ma bo zmieniam na ujemną wartość speedx lub speedy. Natomiast nwm jak sobie poradzić gdy piłka uderzy o ścianę "pochyłą". Mam współrzędne tej ściany i chcę od niej odbić piłkę. Jakie wartości będą miały speedx i speedy po uderzeniu? Szukałem rozwiązania problemu i chyba chodzi tutaj o vector reflection, ale nie rozumiem tych rozwiązan i nie umiem ich zastosować. Jakby ktoś podał wzór jaki trzeba użyć z jego zastosowaniem byłbym wdzięczny :)

Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłem problem

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 31 grudnia 2016 przez Porcupine Nałogowiec (31,560 p.)

Nie wiem jak ma się to do samego LibGdx i funkcji w nim zawartych (bo pewnie jest coś wbudowanego, co służy do takich rzeczy). Ale tak czysto matematycznie wydaje mi się, że to po prostu obrót tego wektora zgodnie z ruchem wskazówek zegara o kąt 2 * alfa. 

Gdzie wzór na współrzędne po obrocie można znaleźć na przykład tutaj:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Obrót

0 głosów
odpowiedź 6 stycznia 2017 przez playerony Pasjonat (15,240 p.)
Przy generowaniu projektu LibGDX polacam zaznaczyć opcje Box2D, jest to wbudowany silnik fizyki o którym możesz poczytać w sieci.
komentarz 6 stycznia 2017 przez gujanczyk Obywatel (1,680 p.)
Pytanie zadane 6 dni temu i zdążyłem znaleźć rozwiązanie i jest to użycie właśnie box2d :)

Teraz kombinuje jak zrobić żeby piłka się idealnie sprężyście odbijała tak jak np. w arkanoidzie

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 354 wizyt
pytanie zadane 12 kwietnia 2017 w Matematyka, fizyka, logika przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 363 wizyt
pytanie zadane 3 kwietnia 2017 w C i C++ przez gladius882 Początkujący (450 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 2,781 wizyt
pytanie zadane 26 czerwca 2017 w Python przez DODO Bywalec (2,950 p.)

92,555 zapytań

141,404 odpowiedzi

319,559 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...