• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Transpozycja macierzy w C i kilka drobiazgów

Object Storage Arubacloud
0 głosów
883 wizyt
pytanie zadane 29 grudnia 2016 w C i C++ przez J0ker Pasjonat (15,400 p.)
edycja 29 grudnia 2016 przez J0ker

Dzień dobry! To mój pierwszy post na tym Forum i mam nadzieję, że nie spłynie na mnie fala hejtu.
Odwiedzam forum od paru miesięcy (zwłaszcza chat IRC) ale dopiero dzisiaj się zarejestrowałem.

Jestem studentem 1. roku matematyki, ale mam przedmiot "Wstęp do informatyki", gdzie jest nieco programowania w C. Do 13 stycznia muszę oddać program zaliczeniowy i mam z nim problem.

Treść programu : Napisz program, który dla macierzy odczytanej z pliku (pierwszy wiersz pliku to wymiary macierzy) wyprowadzi jej transpozycję (do innego pliku lub na ekran - wybiera użytkownik programu) oraz stwierdzi jeśli ta macierz jest symetryczna lub antysymetryczna.

Na zajęciach było tuż przed świętami na ostatnim wykładzie i ostatnich ćwiczeniach na szybko omawiane takie rzeczy jak fprintf,fscanf fopen fclose i parę innych. 
Mam kilka problemów:

1. Zakładam z grubsza, że wymiary macierzy są jednocyfrowe bo to bardzo ułatwia. 
Poniżej wklejam swój kod który jak na razie tylko deklaruje parę rzeczy, otwiera plik który mam w tym samym folderze co program i odczytuje wymiary macierzy z pierwszej linijki programu i konczy dzialanie programu jesli ktos przez pomylke wpisal w plik niedodatni wymiar macierzy. To zadanie mnie przerasta więc zamierzałem je robić małymi etapami dlatego tylko tyle na razie. 
2. Teraz zamierzam zrobić wybór gdzie ma być przekazana transpozycja i dopiero ją zrobić po wyborze. A może uważacie, że lepiej najpierw niech komputer wyliczy transpozycję a potem kazać użytkownikowi wybrać?