• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kompilacja projektu w Code::Blocks [SFML]

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,307 wizyt
pytanie zadane 17 maja 2015 w C i C++ przez niezalogowany
Jestem początkującu w SFML-u, ale już dużo wiem. Ale nie wiem dwóch rzeczy: pierwsza to co zrobić, żeby po kompilacji nie pojawiała się konsolka. Czy wystarczy skompilować program w trybie Release? Druga to same dostosowanie projektu, czyli http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.3/start-cb.php albo (przetłumaczone na polski) http://www.szymonsiarkiewicz.pl/sfml-i-codeblocks-mingw/ No i teraz pytanie: co dokładnie oznaczają kolejne kroki? Znaczy się, no wiem: pokazuje gdzie są pliki nagłówkowe i biblioteki. Czy trzeba to robić, jeśli chce się dodać biblioteki ręcznie? W jednym projekcie nie zrobiłem nic, w kodzie podpiąłem #include ale w ustawieniach projektu nie zrobiłem nic, po kompilacji wyskakiwały mi errory, że nie ma niektórych bibliotek. To je skopiowałem i program działa. I jeszcze: waszymi słowami, czym się różni linkowanie statyczne od dynamicznego? Dziękuję bardzo za odpowiedzi ;)

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 17 maja 2015 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Ale nie wiem dwóch rzeczy: pierwsza to co zrobić, żeby po kompilacji nie pojawiała się konsolka.

Tutaj wybierz pierwszą opcję. Ale radzę zostawić konsolę póki pracujesz nad programem, przydaje się do debugowania.

Czy wystarczy skompilować program w trybie Release? 

A próbowałeś? :P

 Czy trzeba to robić, jeśli chce się dodać biblioteki ręcznie? 

Nie rozumiem pytania; ręczne dodawanie bibliotek na Windowsie zazwyczaj wygląda właśnie tak, jak w tych poradnikach.

czym się różni linkowanie statyczne od dynamicznego?

W statycznym kod bibliotek jest dołączany do pliku wykonywalnego podczas linkowania; w dynamicznym jest przechowywany w osobnych plikach, które muszą być obecne przy uruchamianiu programu. Zazwyczaj stosowane jest linkowanie dynamiczne, szczególnie na Linuxach.

komentarz 17 maja 2015 przez niezalogowany
A no w sumie jeśli się włączy program z poziomu pulpitu to konsolka nie powinn się pojawić :| Mówiąc, że ręcznie, miałem na myśli kopiowanie i wklejanie bibliotek do folderu z programem. No i jeszcze coś: to w końcu robić tak jak jest w poradniku, czy napisać kod i potem sobie podołączać biblioteki?
komentarz 17 maja 2015 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

 kopiowanie i wklejanie bibliotek do folderu z programem. 

Jesli masz na myśli pliki .h - po to biblioteki mają tradycyjną organizację z folderami include, bin, lib i po to są takie opcje w środowiskach programistycznych żeby z nich korzystać. Wyjątkiem są pliki .dll, których nie da się łatwo inaczej niż ręcznie i biblioteki mieszczące się w jednym pliku nagłówkowym.

 to w końcu robić tak jak jest w poradniku, czy napisać kod i potem sobie podołączać biblioteki?

Tego pytania też nie rozumiem; gdy masz od razu wszystko skonfigurowane, możesz kompilować program na bieżąco, plus dostajesz autouzupełnianie.

komentarz 18 maja 2015 przez niezalogowany
Chodziło mi o kopiowanie plików z folderu, w którym są np. sfml-graphics-2.dll, czy jakoś tak, jak nic nie zrobię, to wtedy pojawia się błąd i muszę skopiować. Ale jak zrobiłem wszystko tak jak jest w tutorialu, to i tak dostaję te błędy! Zrobię tak jak jest, ten sam kod na końcu, a i tak mam error i muszę kopiować! I ostatnie: skąd wiedzieć, jakie biblioteki (nie *.h) podpiąć w tych opcjach projektu? Widzę z resztą, że pytanie niezbyt zrozumiałe, więc chyba na necie więcej poszukam :|

Podobne pytania

+4 głosów
4 odpowiedzi 385 wizyt
+2 głosów
1 odpowiedź 873 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 404 wizyt
pytanie zadane 1 maja 2015 w C i C++ przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)

92,539 zapytań

141,382 odpowiedzi

319,476 komentarzy

61,928 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...