• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML - do tworzenia gier 2D lepszy bedzie Code::Blocks czy Visual Studio ?

0 głosów
99 wizyt
pytanie zadane 28 grudnia 2016 w C i C++ przez użytkownika pokrywa1 Użytkownik (640 punkty)
Tak jak w temacie
1
komentarz 28 grudnia 2016 przez użytkownika Criss Szeryf (91,820 punkty)
IMO znacznie wygodniejszy jest VS niezależnie co piszesz. Zarówno VS jak C::B, to tylko IDE które ułatwiają pisanie kodu i kontakt z kompilatorem.

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 28 grudnia 2016 przez użytkownika Pajdas Gaduła (4,310 punkty)
W czym lepszy?
W czym ci się lepiej pisze, dlaczego do gier 2D.
CB o VS to kompilatory i różnice jeśli w ogóle jakieś są od strony technicznej nie zmieniają wiele i wybierz to w czym pisze się dla ciebie wygodniej.

Chyba nie do końca zrozumiałeś rolę kompilatora.
komentarz 28 grudnia 2016 przez użytkownika pokrywa1 Użytkownik (640 punkty)

Może tylko troszkę devil

2
komentarz 28 grudnia 2016 przez użytkownika erx700 Gaduła (3,230 punkty)
Code Blocks to IDE, a nie kompilator.
komentarz 28 grudnia 2016 przez użytkownika Pajdas Gaduła (4,310 punkty)
Racja, ale i tak to nie zmienia sensu pytania
W czym może być lepszy CB od VS pod kątem programowania w SFML
komentarz 28 grudnia 2016 przez użytkownika jpacanowski Maniak (68,580 punkty)
Kompilator VC++ generuje lepszy i mniejszy kod wynikowy (binarny). CodeBlocks jest bardziej przenośne - uruchomisz to IDE na Windowsie, czy Linuksie. Udostępnisz gdzieś projekt, to ktoś będzie mógł go otworzyć na Windowsie oraz Linuksie. VS == Windows. A jeśli nadal oczekujesz odpowiedzi, to odpowiadam: Ten, który wolisz. VS jest chyba ładniejszy. Ja osobiśnie niezbyt lubię kompilator GCC.
komentarz 28 grudnia 2016 przez użytkownika adrian17 Szeryf (78,720 punkty)

Kompilator VC++ generuje lepszy

Źródło?

komentarz 29 grudnia 2016 przez użytkownika Pajdas Gaduła (4,310 punkty)

Temat jest w ogóle nie potrzebny, bo różnice w "programowaniu gier 2d" w tych dwóch środowiskach są na tyle małe, że różny procesor może dać różne wyniki.

A sama dyskusja co może być lepsze jest ok.

Code Blocks to IDE, a nie kompilator

 A VS to nie IDE? Z definicji VS na wikipedii wynika, że

Microsoft Visual Studio – zintegrowane środowisko programistyczne firmy Microsoft.

 oraz

Zintegrowane środowisko programistyczne (ang. Integrated Development Environment, IDE)

 a także

Kompilator – program służący do automatycznego tłumaczenia kodu napisanego w jednym języku (języku źródłowym) na równoważny kod w innym języku (języku wynikowym)

CB umożliwia kompilacje i choć nie znam się dokładnie na tym, to sądzę, że różnice które mogą tutaj wystąpić są na tyle nie znaczne że autor tematu nie powinien się aktualnie zajmować takimi kwestiami ale samym programowaniem, a przy wyborze kierować się własną wygodą.

komentarz 29 grudnia 2016 przez użytkownika erx700 Gaduła (3,230 punkty)
Visual Studio to IDE, ale taką samą nazwę ma też kompilator. Nie ma natomiast kompilatora o nazwie Code Blocks.
komentarz 29 grudnia 2016 przez użytkownika Pajdas Gaduła (4,310 punkty)
Więc jak nazywa się kompilator w IDE zwanym Code Blocks?
komentarz 29 grudnia 2016 przez użytkownika adrian17 Szeryf (78,720 punkty)

Zakładając paczkę z kompilatorem na Windowsa:

The codeblocks-16.01mingw-setup.exe file includes additionally the GCC/G++ compiler and GDB debugger from TDM-GCC (version 4.9.2, 32 bit, SJLJ)

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 203 wizyt
pytanie zadane 25 marca 2016 w C i C++ przez użytkownika E_ZER Początkujący (310 punkty)
0 głosów
2 odpowiedzi 112 wizyt
pytanie zadane 5 listopada 2016 w C i C++ przez użytkownika szerwi Początkujący (470 punkty)
0 głosów
2 odpowiedzi 69 wizyt
pytanie zadane 18 grudnia 2016 w C i C++ przez użytkownika Kasztan8765 Nowicjusz (180 punkty)
...