• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Generowanie terenu , optymalizacja

Object Storage Arubacloud
0 głosów
490 wizyt
pytanie zadane 28 grudnia 2016 w Python przez Michał628496 Pasjonat (17,340 p.)
edycja 29 grudnia 2016 przez Michał628496
Witam ,

Piszę grę , coś w stylu Minecrafta i zastanawiam się jak ulepszyć generowanie terenu.

Obecnie generator używa Szumu Perlina: "Losuje" sobie wysokość w danym miejscu i tworzy słup o takiej wysokości, jednak aby dodać wiele bloków do świata potrzeba trochę czasu i przez to program zwalnia przy generowaniu dalszych części, a i tak świat generuje górki tylko na wysokość 20 bloków.

Czy jest jakiś sposób na w miarę płynne generowanie takich światów ? Na pewno mój sposób nie jest najlepszy , stąd też moje pytanie.

Tak przy okazji , jaki jest dobry sposób na generowanie jaskiń ?

Dziękuję za wszelką pomoc ;)

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2019 przez MiszczuBD Mądrala (5,320 p.)
Możesz pobawić się w chunki. Czemu od razu generujesz całą mapę ?

jak powinno działać to moim zdaniem :

Generuje tylko najbliższe bloki które widzimy, chyba że zmienimy opcje w ustawieniach.
bloki które są pod blokiem na którym stoję nie są mi potrzebne do życia więc też nie muszą być generowane od razu.
0 głosów
odpowiedź 8 lutego 2019 przez Maciej Złotorowicz Gaduła (4,230 p.)
Szum perlina to dobra metoda tworzenia światów. Jeżeli generowanie jest za wolne to możesz:
a) robić to na kilku wątkach procesora
b) (o wiele trudniejsze ale cholernie wydajne) zaimplementować to przy użyciu shadera w api graficznym lub w cuda
i dodam jeszcze:
http://accidentalnoise.sourceforge.net/minecraftworlds.html

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 172 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 160 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 214 wizyt
pytanie zadane 9 listopada 2017 w C i C++ przez applepie Początkujący (250 p.)

92,572 zapytań

141,423 odpowiedzi

319,645 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...