• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Struktura klas w grze C++ SFML

Object Storage Arubacloud
0 głosów
561 wizyt
pytanie zadane 20 grudnia 2016 w C i C++ przez xjakubekx Obywatel (1,280 p.)
edycja 20 grudnia 2016 przez xjakubekx

Witam, tworzę grę w SFML na kształt słynnego "Agar.io". Natknąłem się na problem dotyczący budowy moich klas w grze. Mam klasę "CFood" która odpowiada za budowę jedzonka w grze. Wygląda ona tak: http://wklej.org/id/2994409/
Chciałbym zrobić klasę Enemy, coś na kształt jedzonka, które jest wieksze od jedzenia, jest czerwone i ma metodę która potrafi zjeść playera. W sumie Enemy zawierałby wszystko co CFood, tylko że by miał funkcje która odpowiada za zabicie gracza jezeli w niego wejdzie i bedzie mniejszy oraz inne parametry. Próbowałem to zrobić dziedziczeniem, żeby nie przepisywać całego kodu, co jest głupotą. Tak wygląda próba zrobienia ENEMY: prosze sie nie śmiać XD http://wklej.org/id/2994428/ Zbytnio mi to nie działa, coś tam nie styka przez kopiowanie konstruktorów itd, sam nie wiem, dlatego pytanie do was
Jakim sposobem zrobić klasę Enemy, żeby było najlepiej? Najłatwiej mógłbym to po prostu przekopiować klasę CFood, ale byłoby to bezsensowne. Czy nie należy zrobić klasy bazowej (Foodable np.) z której dziedziczy i Food i Enemy?

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 20 grudnia 2016 przez playerony Pasjonat (15,240 p.)
W sumie wykonanie klasy bazowej po której dziedzicza inne jest chyba najlepszym rozwiązaniem, potem łatwo można rozbudować grę o nowe potwory.
komentarz 20 grudnia 2016 przez xjakubekx Obywatel (1,280 p.)

W sumie to, ta moja imitacja agario nie jest zbyt rozbudowana i jakos mi się nie chce robić od nowa tych klas zebym mógł potem tworzyć różne rodzaje, może są szybsze sposby niż dziedziczenie? Bo nie bede robił przecież żadnego RPG gdzie bedzie 50 rodzajów potwórów.
Agario to moja pierwsza gra, czysto naukowy projekt, który realizuje w celu poznania możliwości bibloteki SFML, planuje go niedługo zakończyć i wziąć się za jakiś własny pomysł na grę! Są inne sposoby na zrobienie tego?

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 230 wizyt
pytanie zadane 8 lipca 2016 w C i C++ przez mrdropex Początkujący (430 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 791 wizyt
pytanie zadane 18 stycznia 2016 w C i C++ przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 133 wizyt

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...