• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Struktura klas w grze C++ SFML

0 głosów
143 wizyt
pytanie zadane 20 grudnia 2016 w C i C++ przez xjakubekx Obywatel (1,470 p.)
edycja 20 grudnia 2016 przez xjakubekx

Witam, tworzę grę w SFML na kształt słynnego "Agar.io". Natknąłem się na problem dotyczący budowy moich klas w grze. Mam klasę "CFood" która odpowiada za budowę jedzonka w grze. Wygląda ona tak: http://wklej.org/id/2994409/
Chciałbym zrobić klasę Enemy, coś na kształt jedzonka, które jest wieksze od jedzenia, jest czerwone i ma metodę która potrafi zjeść playera. W sumie Enemy zawierałby wszystko co CFood, tylko że by miał funkcje która odpowiada za zabicie gracza jezeli w niego wejdzie i bedzie mniejszy oraz inne parametry. Próbowałem to zrobić dziedziczeniem, żeby nie przepisywać całego kodu, co jest głupotą. Tak wygląda próba zrobienia ENEMY: prosze sie nie śmiać XD http://wklej.org/id/2994428/ Zbytnio mi to nie działa, coś tam nie styka przez kopiowanie konstruktorów itd, sam nie wiem, dlatego pytanie do was
Jakim sposobem zrobić klasę Enemy, żeby było najlepiej? Najłatwiej mógłbym to po prostu przekopiować klasę CFood, ale byłoby to bezsensowne. Czy nie należy zrobić klasy bazowej (Foodable np.) z której dziedziczy i Food i Enemy?

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 20 grudnia 2016 przez playerony Stary wyjadacz (14,600 p.)
W sumie wykonanie klasy bazowej po której dziedzicza inne jest chyba najlepszym rozwiązaniem, potem łatwo można rozbudować grę o nowe potwory.
komentarz 20 grudnia 2016 przez xjakubekx Obywatel (1,470 p.)

W sumie to, ta moja imitacja agario nie jest zbyt rozbudowana i jakos mi się nie chce robić od nowa tych klas zebym mógł potem tworzyć różne rodzaje, może są szybsze sposby niż dziedziczenie? Bo nie bede robił przecież żadnego RPG gdzie bedzie 50 rodzajów potwórów.
Agario to moja pierwsza gra, czysto naukowy projekt, który realizuje w celu poznania możliwości bibloteki SFML, planuje go niedługo zakończyć i wziąć się za jakiś własny pomysł na grę! Są inne sposoby na zrobienie tego?

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 158 wizyt
pytanie zadane 8 lipca 2016 w C i C++ przez mrdropex Początkujący (440 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 210 wizyt
pytanie zadane 18 stycznia 2016 w C i C++ przez pietrzakacper Mądrala (6,780 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 44 wizyt
...