• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Grafik komputerowy

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
511 wizyt
pytanie zadane 18 grudnia 2016 w Grafika i multimedia przez bicnet Gaduła (4,800 p.)
Witam.

Mam 14 lat. Mój talent do rysowania postaci jest bardzo słaby ale napisy wychodzą mi już lepiej. Moje pytania brzmią zatem następująco:

*czy rysując w zeszycie kiepsko można zostać dobrym grafikiem komputerowym? Czy można nie mieć talentu w zeszycie a na komputerze robić dobre projekty?

*jakie programy polecacie na początek?

*jakie szkoły powinno się skończyć i czy w tych szkołach rysuje się na komputerze czy na kartce papieru ?

*jakie pieniądze można na tym zarobić na początku a jakie np. po 10-ciu latach pracy?

Przypomnę tylko, że jestem w tym zielony :)

Z góry dziękuję za odpowiedzi i okazaną pomoc :)

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 18 grudnia 2016 przez Adam Jakś Dyskutant (8,940 p.)

czy rysując w zeszycie kiepsko można zostać dobrym grafikiem komputerowym? Czy można nie mieć talentu w zeszycie a na komputerze robić dobre projekty?

Zależy jakie projekty. Grafika komputerowa to złożone pojęcie. Można na przykład tworzyć bogato ilustrowane plakaty reklamowe lub grafikę do gier, jak i layouty stron internetowych, czy identyfikację wizualną firmy (logo, wizytówki). Osobiście właśnie tak dzielę grafikę komputerową - na odpowiednik fizycznego rysownictwa, malarstwa, sztuki przeniesiony na ekran monitora oraz grafikę użytkową (do której jest mi zdecydowanie bliżej i o której mogę powiedzieć więcej). Są to dwie całkiem moim zdaniem niezależne subdziedziny grafiki komputerowej. Istnieją graficy specjalizujący się zarówno w obu dziedzinach, jak i tylko w jednej z nich.

jakie programy polecacie na początek?

Gimp, Adobe Photoshop, może przydać się też tablet graficzny.