Z tymi wskaźnikami jest tak, że w takim małym programie te różnice są BARDZO małe.
Ale wyobraź sobie coś takiego. Piszesz kolizje do gry, sam algorytm składa się z wielu linii kodu, a pozycje obiektów są przekazywane kilkaset*kilkaset razy.
W takim przypadku wskaźniki się przydadzą.
Poza tym, z tego co pamiętam pan Mirosław wspominał w tym odcinku, że tutaj nie widać dużej różnicy, ale przy algorytmie sortowania ta różnica już będzie.
Wskaźniki faktycznie przyspieszają działanie programu, ale na tym etapie wystarczy ci w to wierzyć i jednak bardziej pamiętać, że wskaźniki służą też do alokowania pamięci oraz podawania orginalnych zmiennych a nie kopii do funkcji.
Ważne jest to aby bardzo dobrze przerobić wskaźniki np. ulepszając programy, które napisałeś wcześniej lub te, które napiszesz w najbliższej przyszłości.
Jeżeli chcesz się przekonać do szybkości wskaźników, to np. stwórz program sprawdzający czy liczba jest pierwszą albo szukający liczb pierwszych.
http://pl.spoj.com/problems/PRIME_T/
Mam nadzieję, że wszystko jest już jasne i wyczerpałem temat...
P.S.
W tagach masz napisane C a to jest C++ (w c nie ma new i delete tylko malloc i free)