• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pisane gry, objektowo, proceduralnie, mieszanka?

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
218 wizyt
pytanie zadane 17 grudnia 2016 w C i C++ przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Witam,

wiec jak w temacie, pisanie gry w jezyku C++, gra typowo RPG, fabula, walka z potworami i przeciwnikami... Tylko, jest zawsze pytanie, jak to robic, proceduralnie, dzialaloby to chyba szybciej, aczkolwiek, objektowo jest czytelniej. Dlatego czy moge to pomieszac i pisac, proceduralnie i objektowo czy musze sie zdecydowac?

2. Jezeli pisze to objektowo i wkladam wszystko do do klasy cala gra, gdzie dzieje sie wszystko... To czy ta klasa ma dziedziczyc z innych klas, to znaczy klasy bohaterow, klasy potworow i co tam jeszcze bedzie? Czy wyglada to moze innaczej?

Dziekuje i zycze milego wieczoru :)
komentarz 17 grudnia 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Ja bym to zrobił tak: Klasa z mechaniką moba, np. Podchodzenie do gracza, zadawanie mu obrażeń itp. I Z niej dziedziczą klasy poszczególnych innych mobów
komentarz 17 grudnia 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
^Tak, tak samo z bohaterem mam, mam glowna klase bohater z ktore dziedziczy inny. Ale nie wiem jak mam to zlaczyc wszytsko w jendej klasie, zeby bylo chodzenie gracza, ify itd... No wiadomo metody to i ja wiem, ale czy to tej klasy mam dolaczyc inne dziedziczenniem?
komentarz 17 grudnia 2016 przez Chess Szeryf (76,710 p.)
Napisz to strukturalnie, a następnie przepisz na obiektówkę. Structural->Object.
komentarz 17 grudnia 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Pisze to zeraz mieszajac, bo wiem ze, czy to tez tak moze  byc? I wtedy to wrzucic na obiektowke?

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 17 grudnia 2016 przez niezalogowany
wybrane 17 grudnia 2016 przez DragonCoder
 
Najlepsza

"Obiektowo" jak już.

  1. Obiekty chyba narzucają się same w bardziej złożonych grach
  2. No nie do końca, obiektowość to idea, a nie użycie np obiektu class. Możesz pisać proceduralnie przy użyciu klas (np gdy wszystko wrzucasz do jednej klasy i wywołujesz metodą "run"), możesz też pisać obiektowo w języku który nie ma klas (przykład: C).

Tworzenie tych wszystkich dziedziczeń w gamedevie nie jest super pomysłem, raczej stosuję się metodykę gdzie tworzy się komponenty, a te dodaje się do obiektów.

btw sądząc po poziomie twojej wypowiedzi to za wcześnie dla ciebie na pisanie gier rpg, podszkól się napierw w innych gatunkach

komentarz 17 grudnia 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Okay, tylko ze to nie jest jakas super gra... I wiem, ze moj poziom wiedzy nie jest super duzy, ale chcialem stworzyc gre tak dla sibbie i zobaczyc, wiadomo ze to duzo pracy. A czy moglbys mi powiedziec, jak uzyc singletonu do funkcji zaprzyjaznionej?
komentarz 17 grudnia 2016 przez niezalogowany
Kolejna sprawa: używanie wzorców projektowych to nie gamedev
komentarz 17 grudnia 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Nie edytowalo mi posta eh... Okaz, a mozesz polecic jakas ksiake albo jakas stronke, gdzie znajde jak zbudowane sa gry i jak sie je pisze?

Podobne pytania

–2 głosów
1 odpowiedź 298 wizyt
pytanie zadane 14 września 2017 w PHP przez `Krzychuu Stary wyjadacz (13,940 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 332 wizyt
pytanie zadane 18 maja 2016 w C i C++ przez Lukasz95 Bywalec (2,160 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 320 wizyt
pytanie zadane 25 lipca 2017 w PHP przez Bartess Gaduła (3,630 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...