• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Game Of Life - poprawa wydajności

Object Storage Arubacloud
0 głosów
257 wizyt
pytanie zadane 12 grudnia 2016 w JavaScript przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
zamknięte 13 grudnia 2016 przez pietrzakacper

Cześć!

Jestem w trakcie robienia Game Of Life w JS i React.

Moja wymarzona częstotliwość odświeżania planszy do 1 / 50ms . Jednak aktualny algorytm radzi sobie z tym w pesymistycznym przypadku ( plansza: 72x48 ) w ~ 240ms. Jakie poprawki można na mój kod nanieść by całość działała szybciej.

Całe repo: https://github.com/pietrzakacper/GameOfLife

Plik: z algorytmem ewolucji komórek: link

Działająca gra: https://pietrzakacper.github.io/GameOfLife/

komentarz zamknięcia: Po wnikliwej diagnozie okazuje się, że przyczyna słabej wydajności nie leży w algorytmie Game Of Life, a w renderowaniu
komentarz 12 grudnia 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Przepraszam za off-top, ale na czym polega gra? Klikam w to od 5minut i nie mogę zrozumieć.
komentarz 12 grudnia 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Istna klasyka informatki :) : https://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_w_%C5%BCycie
komentarz 12 grudnia 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
Czytałem to, ale nadal nie rozumiem, za głupi jestem chyba :P
komentarz 12 grudnia 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Nie martw się, za pierwszym razem może się to wydawać skomplikowane:

Gra w życie to tak jak mądrze podpowiedziała ci wikipedia, automat komórkowy.

Polega to na tym, że gra, po otrzymaniu jakiegoś początkowego układu komórek, przeprowadza ewolucje tych komórek wg określonych zasad.

W mojej implementacji, na dzień dobry dostajesz losową planszę, jednak możesz użyć magicznego przycisku clear i zainicjować grę własnym układem.

To co fajne w Game Of Life to dość ciekawe efekty ewolucji określonych struktur.

Jeśli nadal operuje zbyt skomplikowanym jęzkiem to powiedz, a rozłoże to na części pierwsze ;)
komentarz 12 grudnia 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
U mnie ewolucja następuje wg klasycznych reguł Conwaya: https://pl.wikipedia.org/wiki/Gra_w_%C5%BCycie#Regu.C5.82y_gry_wed.C5.82ug_Conwaya
komentarz 12 grudnia 2016 przez dewe Gaduła (4,300 p.)
No ale jaki jest cel gry? Co muszę osiągnąć? Jak wygrać?
komentarz 12 grudnia 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)

No widzisz... Gra to w tym wypadku to dość mylące słowo. Bo nie ma tu wygranej ani przegranej, po prostu masz 'piaskownice' do zabawy. Spróbuj np zainicjować planszę taką strukturą:

komentarz 9 października 2017 przez jose8 Nowicjusz (100 p.)

jeden z pierwszych i najbardziej znanych przykładów automatu komórkowego.

bullet force

 

Podobne pytania

+4 głosów
2 odpowiedzi 413 wizyt
+1 głos
0 odpowiedzi 152 wizyt
pytanie zadane 24 maja 2016 w Nasze projekty przez Dubgron Mądrala (5,620 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 174 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...