• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

"Dziedziczenie" masy po ciele głównym(symulator orbitowania) PROCESSING

Aruba Cloud PRO i VPS, Openstack, VMWare, MS Hyper-V
0 głosów
141 wizyt
pytanie zadane 11 grudnia 2016 w Java przez DarthBartek Początkujący (480 p.)

Otóż jest to symulator orbitowania, zrobiłem już losową prędkość orbitalną, ale chciałem aby planety poruszały sie według 3 prawa keplera. Problem jest taki że ich prędkość powinna być oparta na masie ciała "ojczystego" (np dla księżyca byłaby to ziemia), a w moim programie opiera się o masie tego ciała orbitującego. Nie mam pojęcia jak to zmienić. 

class Planet{
 Planet[] planets;
 float radius;
 float angle;
 float distance;
 float ItIsSun;
 float mass;
 float velocity;

 
 Planet(float r,float d,float o){
  distance=d;
  radius=r;
  ItIsSun=o;
  mass = ((radius*radius*radius*(4.0/3.0))*density);
  angle=random(TWO_PI);

 }
 void spawnMoons(int total){
   planets = new Planet[total];
   for(int i =0;i< planets.length;i++){
    float ra=radius*random(0.2,0.7);
    float di=random(50,300);
    float oi = 1.0;
    planets[i] = new Planet(ra,di,oi); 
   }
 }
 void orbit(){
  if(distance!=0){
  velocity=((sqrt((mass*G)/distance)/distance)*220)*ItIsSun;    //ItIsSun  :: only sun has value 0
  angle+=velocity*0.001;          
  }
    if(planets != null){
     for(int i =0;i<planets.length;i++){
      planets[i].orbit(); 
     }
    }
 }
 void show(){
   pushMatrix();
   rotate(angle);
   translate(distance,0);
   fill(135);
   ellipse(0,0,radius,radius); 
   if(planets != null){
     for(int i =0;i< planets.length;i++){
       planets[i].show();
     }
   }
   popMatrix();
 }
}

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 11 grudnia 2016 przez niezalogowany
wybrane 11 grudnia 2016 przez DarthBartek
 
Najlepsza
Nie lepiej zrobić przyciąganie na zasadzie praw powszechnego ciążenia Newtona? Program liczyłby przyśpieszenia wszystkich obiektów na podstawie wszystkich ich mas, a później na ich podstawie ustawiałbyś prędkości i położenia. Miałbyś zdecydowanie bardziej realną grawitację. Wtedy mógłbyś z pierwszej prędkości kosmicznej ustawiać dane planety. Tylko wtedy musisz pamiętać by masa Słońca była duża (bo wszystkie ciała się przyciągają nie tylko "ojczyste"). Jeżeli Słońce poruszałoby się to można by zamiast większej masy dodać jakoś prędkość tak by orbitowało wokół barycentrum (tak by sumaryczny pęd obiektów był równy zero).

EDIT: Tylko wtedy te prędkości i przyśpieszenia muszą być jako wektory!
komentarz 11 grudnia 2016 przez DarthBartek Początkujący (480 p.)
Właśnie uświadomiłeś mi, że jestem ciemnotą :) Dałeś mi kompletnie inne spojrzenie na ten program.Dzięki!
komentarz 11 grudnia 2016 przez niezalogowany
Podobną symulację co opisałem robiłem na zaliczenie. Po swojemu też byś w sumie dał radę  tylko musiałbyś sobie wyprowadzić prędkość kątową (obrotu) w zależności od odległości i masy Słońca i ją implementować. Tylko to byłby bardzo szczególny przypadek - mniej lub bardziej zbliżony do rzeczywistości. A tak jak powiedziałem wcześniej możesz mieć orbity eliptyczne dodać dwa Słońca i próbować stabilizować taki układ planetarny :D
komentarz 11 grudnia 2016 przez DarthBartek Początkujący (480 p.)
Nawet sobie nie wyobrażam ile musiałbym się natrudzić przy eliptycznych orbitach robiąc swoim sposobem :D
komentarz 11 grudnia 2016 przez niezalogowany
Jeżeli pomogłem zostaw łapkę i oznacz najlepszą odpowiedź ;)

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 156 wizyt
pytanie zadane 13 grudnia 2016 w Java przez DarthBartek Początkujący (480 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 89 wizyt
pytanie zadane 3 grudnia 2015 w Java przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 1,190 wizyt
pytanie zadane 15 stycznia 2017 w Inne języki przez niezalogowany

90,823 zapytań

139,496 odpowiedzi

313,569 komentarzy

60,316 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...