• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML Game Directory

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
509 wizyt
pytanie zadane 10 grudnia 2016 w C i C++ przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)

Cześć,

mógłby mi ktoś (z doświadczeniem cheeky) przedstawić jako powinno wyglądać drzewo projektu gry w C++ korzystając z SFML'a. No i jak wtedy z include'ami itd.

komentarz 10 grudnia 2016 przez niezalogowany
Tutaj masz fajny przykład "małego" projektu w SFML-u https://github.com/PiGames/Bomberman/tree/master/Bomberman
komentarz 10 grudnia 2016 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
To jest właśnie przykład tego, czego chcę uniknąć.
komentarz 10 grudnia 2016 przez niezalogowany
Eee... W jakim sensie? Czego chcesz uniknąć? Według ciebie projekt jest źle zaprojektowany?

Edit: Tak, wiem, masło maślane ;)
komentarz 10 grudnia 2016 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Wszystkie Header i Source File są w jednym folderze. Widzisz grę w Unrealu w takiej postaci?
komentarz 10 grudnia 2016 przez niezalogowany
Nie, no ale to nie jest gra w Unreal'u, tylko w SFML-u, więc chyba jeszcze można.
komentarz 10 grudnia 2016 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
A co, kiedy piszę duży projekt na liczmy na to 100 plików klas i cpp. No będzie mały bałagan...
komentarz 10 grudnia 2016 przez niezalogowany
No będzie. Co nie znaczy, że taki projekt klas będzie bardzo zły. No ale samemu kopii Unreal Engine w SFML-u nie zrobisz ;)

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 10 grudnia 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Nie ma jednego sposobu na stworzenie kodu gry. Wszystko zależy od tego, jakie masz potrzeby i jak zaprojektujesz pewne elementy rozgrywki.

Od siebie mogę dodać, że warto tworzyć modularne silniki, tzn. tworzysz własne rozwiązanie informatyczne podzielone na różne zagadnienia, np. rdzeń silnika (zarządzanie sceną, zarządzanie zasobami, wejście/wyjście, zapis gry), obsługa fizyki, obsługa zadań (przy grach typu RPG) i wiele, wiele innych. Wtedy możliwe jest powtórne wykorzystanie odpowiednich modułów w innych projektach, bez używania tych zbędnych.

A jak stworzyć te moduły? Tu liczę na twoją pomysłowość, bo przecież piękne w programowaniu jest to, że sami wymyślamy pewne rozwiązania i cieszymy się, kiedy działają - korzystanie z gotowców jest wg mnie demotywujące, ale to tylko moje skromne zdanie.

Podobne pytania

+2 głosów
0 odpowiedzi 614 wizyt
pytanie zadane 5 października 2017 w Nasze projekty przez L33TT12 Gaduła (3,950 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 398 wizyt
pytanie zadane 15 maja 2017 w C i C++ przez neos Początkujący (320 p.)

92,572 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,644 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...