• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ jeden problem

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
206 wizyt
pytanie zadane 6 grudnia 2016 w C i C++ przez klap Początkujący (410 p.)

Cześć wszystkim, czy byłby ktoś tak miły i spojrzał na ten kod? Od razu mówię, że kod nie jest mój. Błąd jaki nie potrafię dostrzec to, że jak statki są trafione pojawia się "o" ale gdy zatopi się cały statek zmienia się na "\". Jednak gdy się nie zmieni na "\" a ilość statków się zmniejszy (czyli prawidłowo) to można wpisać dowolne współrzędne np [1][1] i wtedy się zatopi. Nie dzieje się tak jednak przy wszystkich, niektóre się prawidłowo zatapiają. Myślę, że błąd może być gdzieś pod koniec kodu, ale znaleźć nie potrafię..

Dzięki za poświęcony czas :P

 

#include <iostream>
#include <iomanip> // setw()
#include <cstdlib> // srand()
#include <ctime> // time()

using namespace std;

bool Linux=false;  // jak kompilujesz i uruchamiasz pod Linuxem - zmien na true
bool Testowanie=false; // zmien na false, jak nie chcesz widziec, gdzie sa statki

class maszt  // elementarna klasa
{
public:
  char stan;
  int typ; // 0 - nieostrzelany, 1 - ostrzelany, 2 - zatopiony, 3 - puste, 4 - pudlo
  maszt() : stan('.'), typ(3) {} // konstruktor, na poczatku nie ma zadnych stakow czyli maszty sa puste
  void wyswietl();

};

void maszt::wyswietl()
{
    if(Testowanie)  // jak testujemy to pokazujemy statki od razu
		cout << stan << "  ";
	else  // jak gramy to statki sa ukryte
		(stan=='X') ? cout << ".  " : cout << stan << "  ";
}

class plansza
{
public:
  maszt  ***wsk;  // wskaznik do wskaznika na wskaznik :P
  plansza();
  ~plansza();
  void wyswietl();
};

plansza::plansza()  // konstruktor planszy
{
  wsk=new maszt**[18];   // plansza jest 2-wymiarowa tablica wskaznikow do masztow
  for(int i=0; i<18; i++)  // rozmiar 18 a plansza 16x16, zeby nie bylo przekroczenia zakresu przy losowym ustawianiu statkow
  {							// (pionowy statek moglby sie zaczac np w y=15 i mamy przekroczenie zakresu)
      wsk[i]=new maszt*[18];
      for(int j=0; j<18; j++)
	  {
		  wsk[i][j]=new maszt();  // pojedynczy maszt
	  }
  }
}

plansza::~plansza()  // destruktor planszy, wykonuje sie kiedy plansza jest niszczona czyli po zakonczeniu gry
{
  cout << "Plansza kaput!\n";  // do testowania zadzialania destruktora
  for(int i=0; i<18; i++)   // zwolnienie zaalokowanej pamieci
  {
	  for(int j=0; j<18; j++)
	  {
		  delete wsk[i][j];  // niszczymy pojedyncze maszty
	  }
	  delete wsk[i];  // ... tablice masztow
  }
  delete wsk;   // ... i tablice tablic
  if(!Linux) system("pause");
}

void plansza::wyswietl() // wyswietlanie planszy
{
  if(Linux)system("clear");   // linux
  else system("cls"); // windows
  for(int i=1; i<=16; i++)  // wyswietlenie 16 wierszy
    {
	cout << setw(2) << i << " ";  // ladny rowny odstep
    for(int j=1; j<=16; j++)
		 wsk[i-1][j-1]->wyswietl(); // wyswietlanie 16 kolumn masztow
	switch(i)
	{
		case 1:
			  cout << "Legenda: " ;
			  break;
		case 2:
			cout << " .  Pole puste nieostrzelane";
			break;
		case 3:
			cout << " /  Maszt zatopiony";
			break;
		case 4:
			cout << " o  Maszt ostrzelany";
			break;
		case 5:
			cout << " " << char(219) << "  Pudlo";
			break;
		case 6:
			cout << "    x=1337 - cheat ;-)";
			break;
		case 8:
			cout << " 0 - wyjscie z programu";
			break;
    }
	cout << endl;
  }
  cout << "   1  2  3  4  5  6  7  8  9 10 11 12 13 14 15 16\n\n";
}

class statek  // do polimorfizmu, klasa bazowa klasy pancernik (4-masztowiec) i torpedowiec (3-masztowiec)
{
public:
	virtual bool CzyPlywam() {return true;};
	virtual void buduj(int x, int y,  plansza &NazwaPlanszy, bool pion) {};
};

class pancernik : public statek // klasa czteromasztowcow
{
public:
	int iks,igrek;   // wspolrzedne poczatku statku
	bool pionowy;    // zmienna okreslajaca czy statek jest polozony pionowo czy poziomo
    maszt* tablica[4];   // tablica 4 wskaznikow do obiektow typu maszt - czesci skladowych czteromasztowca
	void buduj(int x, int y, plansza &NazwaPlanszy, bool pion);
	bool CzyPlywam();
};

void pancernik::buduj(int x, int y,  plansza &NazwaPlanszy, bool pion)  // pion=1 statek pionowo, pion=0 statek poziomo
{
	iks=x;  // do dostepu z zewnatrz - musimy potem znac wspolrzedne statku
	igrek=y; // j.w.
	pionowy=pion;  // j.w.
	for(int i=0; i<4; i++)
	{
		(pion) ? tablica[i]=NazwaPlanszy.wsk[y+i][x] : tablica[i]=NazwaPlanszy.wsk[y][x+i];  // przypisanie masztow do statku
		(pion) ? NazwaPlanszy.wsk[y+i][x]->stan='X' : NazwaPlanszy.wsk[y][x+i]->stan='X';    // i ich znakow - z poczatku wszystkie dobre
		(pion) ? NazwaPlanszy.wsk[y+i][x]->typ=0 : NazwaPlanszy.wsk[y][x+i]->typ=0;          // typ - tez dobre
	}
}

bool pancernik::CzyPlywam()
{
	int Good=4;
	for(int i=0; i<4; i++)
	{
		if(tablica[i]->typ==1 || tablica[i]->typ==2)   // jezeli maszt ostrzelany lub zatopiony
			Good--;   // to zmniejszamy ilosc dobrych masztow w statku
	}
	if(Good>0) return true;  // jezeli ilosc masztow dobrych >0 to statek jeszcze plywa
	return false;            // w przeciwnym wypadku jest zatopiony
}

class torpedowiec : public statek    // klasa trojmasztowcow
{
public:
	int iks,igrek;  // wspolrzedne poczatku statku
	bool pionowy;   // zmienna okreslajaca czy statek jest polozony pionowo czy poziomo
	maszt* tablica[3]; // tablica 3 wskaznikow do obiektow typu maszt - czesci skladowych trojmasztowca
	void buduj(int x, int y, plansza &NazwaPlanszy, bool pion);
	bool CzyPlywam();
};

void torpedowiec::buduj(int x, int y,  plansza &NazwaPlanszy, bool pion)  // pion=1 statek pionowo, pion=0 statek poziomo
{
	iks=x;  // do dostepu z zewnatrz
	igrek=y; // j.w.
	pionowy=pion; // j.w.
	for(int i=0; i<3; i++)
	{
		(pion) ? tablica[i]=NazwaPlanszy.wsk[y+i][x] : tablica[i]=NazwaPlanszy.wsk[y][x+i];  // przypisanie statkowi odpowiednich masztow
		(pion) ? NazwaPlanszy.wsk[y+i][x]->typ=0 : NazwaPlanszy.wsk[y][x+i]->typ=0;   // i nadanie im wartosci (nieostrzelane)
		(pion) ? NazwaPlanszy.wsk[y+i][x]->stan='X' : NazwaPlanszy.wsk[y][x+i]->stan='X';
	}
}

bool torpedowiec::CzyPlywam()
{
	int Good=3;
	for(int i=0; i<3; i++)
	{
		if(tablica[i]->typ==1 || tablica[i]->typ==2)   // jezeli maszt ostrzelany lub zatopiony
			Good--;   // to zmniejszamy ilosc dobrych masztow w statku
	}
	if(Good>0) return true;
	return false;
}

	pancernik Orzel, Jastrzab;   // dwa cztermosztowce
	torpedowiec Hawk,Eagle;      // dwa trojmasztowce

void Ruch(plansza &NazwaPlanszy, pancernik &okret, torpedowiec &torpeda);

int IlePlywa(int wyswietl)  // zwraca ilosc plywajacych statkow, wyswietl=0 - nie wyswietla, 1 - wyswietla
{
	int ile=0;  // zerujemy licznik bo zaraz sprawdzimy ile w danej chwili aktualnie plywa
	//(Orzel.CzyPlywam()) ? ile++ :ile;      //
	//(Jastrzab.CzyPlywam()) ? ile++ :ile;   // sprawdzenie (nie polimorfizm)
	//(Hawk.CzyPlywam()) ? ile++ :ile;	     //
	//(Eagle.CzyPlywam()) ? ile++ :ile;      //

	//statek *wsk;                                     //
	//(*(wsk=&Orzel)).CzyPlywam() ? ile++ : ile;       //
	//(*(wsk=&Jastrzab)).CzyPlywam() ? ile++ : ile;    // sprawdzenie (polimorfizm)
	//(*(wsk=&Hawk)).CzyPlywam() ? ile++ : ile;        //        dluzsza wersja
	//(*(wsk=&Eagle)).CzyPlywam() ? ile++ : ile;       //

	statek *wsk[4]={&Orzel,&Jastrzab,&Hawk,&Eagle};     //
	for(int i=0; i<4; ++i)                              // j.w.- krotsza wersja
		if((*(wsk[i])).CzyPlywam()) ile++;              //
	if(wyswietl) cout << "Plywa jeszcze statkow: " << ile << endl;
	return ile;
}

int main()
{
	srand(time(NULL));
	plansza statki;
	bool pion=rand()%2;
	// losowe ustawienie dwoch 4-masztowcow:
	statek *wsk=&Orzel;
	(*wsk).buduj((pion)? (rand()%15)+1 : (rand()%12)+1,(pion) ? (rand()%12)+1 : (rand()%15)+1,statki,pion);  // polimorfizm
	pion=rand()%2; // losowanie pion/poziom, powtorne bo by byly oba pion/poziom zawsze
	int iks_, igrek_;                                           //
	do                                                          //
	{                                                           // eliminowanie kolizji (zeby statki sie nie krzyzowaly)
		iks_=(pion)? (rand()%15)+1 : (rand()%12)+1;             // losujemy wspolrzedne dopoty dopoki nie beda odpowiednie
		igrek_=(pion) ? (rand()%12)+1 : (rand()%15)+1;          //
	}	while((abs(iks_ - Orzel.iks)<4) || (abs(igrek_ - Orzel.igrek)<4));  //
	wsk=&Jastrzab;
	(*wsk).buduj(iks_, igrek_,statki,pion);
	pion=rand()%2;
	do                                                          //
	{                                                           // eliminowanie kolizji (zeby statki sie nie krzyzowaly)
		iks_=(pion)? (rand()%15)+1 : (rand()%12)+1;             // losujemy wspolrzedne dopoty dopoki nie beda odpowiednie
		igrek_=(pion) ? (rand()%12)+1 : (rand()%15)+1;          //
	}	while((abs(iks_ - Orzel.iks)<3 || abs(iks_ - Jastrzab.iks)<3) || (abs(igrek_ - Orzel.igrek)<3 || abs(igrek_ - Jastrzab.igrek)<3));
	wsk=&Hawk;
	(*wsk).buduj(iks_,igrek_,statki,pion);
	pion=rand()%2;
	do                                                          //
	{                                                           // eliminowanie kolizji (zeby statki sie nie krzyzowaly)
		iks_=(pion)? (rand()%15)+1 : (rand()%12)+1;             //
		igrek_=(pion) ? (rand()%12)+1 : (rand()%15)+1;          //
	}	while((abs(iks_ - Orzel.iks)<3 && (abs(igrek_ - Orzel.igrek)<3) || (abs(iks_ - Jastrzab.iks)<3 && abs(igrek_ - Jastrzab.igrek)<3) || (abs(iks_ - Hawk.iks)<2) && abs(igrek_ - Hawk.igrek)<3));
	wsk=&Eagle;
	(*wsk).buduj(iks_,igrek_,statki,pion);
	statki.wyswietl();
	int ile=4;   // na poczatku plywaja 4 statki
	int IloscRuchow=0;  // zmienna do liczenia ruchow
	while(IlePlywa(0))
	{
		IlePlywa(1);
		Ruch(statki, Orzel, Hawk);
		++IloscRuchow;
		IlePlywa(1);  // wyswietlenie ilosci plywajacych (niezatopionych statkow)
		if(IlePlywa(0))  // jezeli plywa jeszcze jakis statek
		{
			Ruch(statki, Jastrzab, Eagle);
			++IloscRuchow;
		}
	}
	statki.wyswietl();
	cout << "Brawo! Wszystkie zatopione!\n"
		<< "Ilosc ruchow: "<< IloscRuchow << "\n";

	if(IloscRuchow>70)
        {
            cout<<"Gratulujemy, Twoj poziom szybkosci gry jest podstawowy"<<endl;
        }
		if(70>IloscRuchow>40)
        {
            cout<<"Poziom sredni"<<endl;
        }
        else cout<<"Poziom wysoki"<<endl;
	return 0;
}


void Ruch(plansza &NazwaPlanszy, pancernik &okret, torpedowiec &torpeda)
{
	bool CzyZatopiony=false;
	int x,y;
	do    // wczytywanie danych + zabezpieczenie przed podaniem zlych wspolrzednych
	{
		cout << "Podaj x: ";
		cin >> x;
		cout << "Podaj y: ";
		cin >> y;
		if(x>16 || y>16 || x<0 || y<0)
		{
			if(!x || !y) exit(0);   // zero -> konczymy program
			NazwaPlanszy.wyswietl();
			IlePlywa(1);
			cout << "Zle wspolrzedne, podaj jeszcze raz!\n";
			if(x==1337) // cheat, jak wpiszemy pod x 1337, program pokazuje wszystkie statki ;)
			{
				Testowanie=true;
				NazwaPlanszy.wyswietl();
			}
		}
	} while(x>16 || y>16 || x<0 || y<0);
	if(x==0 || y==0) exit(0);  // na wcisniecie zera program sie konczy
	char temp=NazwaPlanszy.wsk[y-1][x-1]->stan;
	switch (temp)
	{
	case '.':
		NazwaPlanszy.wsk[y-1][x-1]->stan=char(219);  // symbol ASCII zapelnionego prostokatu - pod Linuxem moze nie wyswietlac prawidlowo
		NazwaPlanszy.wsk[y-1][x-1]->typ=4;
		break;
	case 'X':
	case 'o':
		NazwaPlanszy.wsk[y-1][x-1]->stan='o';
		NazwaPlanszy.wsk[y-1][x-1]->typ=1;
		break;
	}
	statek *wsk;
	wsk=&okret;
	if(okret.CzyPlywam()==false)  // jak czteromasztowiec nie plywa, to znaczy ze tonie, zmieniamy jego znaki na "/" i typ masztow na zatopione
	{
		for(int i=1; i<=4; i++)
		{
			(okret.pionowy) ? NazwaPlanszy.wsk[okret.igrek+4-i][okret.iks]->stan='\\' : NazwaPlanszy.wsk[okret.igrek][okret.iks+4-i]->stan='\\';
			(okret.pionowy) ? NazwaPlanszy.wsk[okret.igrek+4-i][okret.iks]->typ=2: NazwaPlanszy.wsk[okret.igrek][okret.iks+4-i]->typ=2;
		}
	}
	if(torpeda.CzyPlywam()==false) // j.w. tyle ze trojmasztowiec
	{
		for(int i=1; i<=3; i++)
		{
			(torpeda.pionowy) ? NazwaPlanszy.wsk[torpeda.igrek+3-i][torpeda.iks]->stan='\\' : NazwaPlanszy.wsk[torpeda.igrek][torpeda.iks+3-i]->stan='\\';
			(torpeda.pionowy) ? NazwaPlanszy.wsk[torpeda.igrek+3-i][torpeda.iks]->typ=2 : NazwaPlanszy.wsk[torpeda.igrek][torpeda.iks+3-i]->typ=2;
		}
	}
	NazwaPlanszy.wyswietl(); // odswiezamy plansze po kazdym ruchu
}

 

komentarz 6 grudnia 2016 przez klap Początkujący (410 p.)
Proszę o poradę :)
komentarz 28 grudnia 2016 przez d0n Mądrala (6,440 p.)
Możesz spróbować sprecyzować jeszcze raz co nie działa jak trzeba ? :>

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 189 wizyt
pytanie zadane 11 listopada 2018 w C i C++ przez XezolPL Obywatel (1,530 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 284 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 135 wizyt

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...