• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

dynamiczna zmiana wyniku- pong

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
197 wizyt
pytanie zadane 28 listopada 2016 w JavaScript przez Meenti Nowicjusz (160 p.)

Witam, Mam problem przy stałym wyświetlaniu wyników po odbiciu paletek.Wynik się wyświetla ale znika po 1s.

<html>
<head>
</head>
<body onkeydown="keydown(event);" onkeyup="keyup(event)">
    <canvas width="500" height="300" id="canvas"></canvas>
    <script src="pong2.js"></script>
    

</body>
</html>

 

function Ball(x, y) {
    this.x = x;
    this.y = y;
    this.dx = 5;
    this.dy = 5;
    this.r = 10;
    
};



Ball.prototype.draw = function(ctx) {
    ctx.beginPath();
    ctx.arc(this.x,this.y,this.r,0,2*Math.PI);
    ctx.fillStyle=this.color;
    ctx.fill();
}

Ball.prototype.move = function(ctx) {
        if(this.x>=495 || this.x<=5) {
            this.dx=this.dx*-1;
        }
        if(this.y>=295 || this.y<=5) {
            this.dy=this.dy*-1;
        }
    this.x = this.x+this.dx;
    this.y = this.y+this.dy;
    this.draw(ctx);    
}

function Pad() {
    this.x = 0;
    this.y = 0;
    this.dy = 0;
    this.w = 5;
    this.h = 50;
}

Pad.prototype.draw = function(ctx) {
    ctx.beginPath();
    ctx.rect(this.x, this.y, 5, 50);
    ctx.fillStyle = "#3B0B3B";
    ctx.fill();
}

Pad.prototype.move = function(ctx) {
    this.y = this.y + this.dy;
    this.draw(ctx);
    if(this.y < 0) {
        this.y = 0;
    }
    
    if(this.y > 250) {
        this.y = 250;
    }
}
var wynik1 = 0 ;
var wynik2 = 0;
Pad.prototype.hit = function (ball){
    
    if((ball.y>=this.y) && (ball.y<=(this.y + this.h))){
        if(ball.dx>0){
            if((ball.x+ball.r)==this.x){
                ball.dx=-ball.dx;
                ball.color="#D18100";
                var t1 = wynik1++;
                ctx.fillText(t1,400,200);
           
                
               
            }
        }
        else{
            if((ball.x-ball.r)==(this.x + this.w)){
                ball.dx=-ball.dx;
                ball.color="#00BEFF";
                 var t2 = wynik2++;
                ctx.fillText(t2,200,200);
                
             
            }
        }
    }
} 


var canvas = document.getElementById("canvas");
var ctx = canvas.getContext("2d");
var pad1 = new Pad();
pad1.x = 10;
pad1.draw(ctx);

var pad2 = new Pad();
pad2.x = 485;
pad2.draw(ctx);

var ball = new Ball(100, 100);

function keydown(event) {
    var char  = event.which || event.keyCode
    document.title = char;
    
    //w
    if(char == 87) {
        pad1.dy = -5;
    }
        
    //s    
    if(char == 83) {
        pad1.dy = 5;
    }
    
    //strzalka w gore
    if (char==38) {
        pad2.dy = -5;
    }
    
    //strzalka w dol
    if (char==40) {
        pad2.dy = 5;
    }

}

function keyup(event) {
    var char = event.which || event.keyCode
    //w
    if(char == 87) {
        pad1.dy = 0;
    }
        
    //s    
    if(char == 83) {
        pad1.dy = 0;
    }
    
    //strzalka w gore
    if (char==38) {
        pad2.dy = 0;
    }
    
    //strzalka w dol
    if (char==40) {
        pad2.dy = 0;
    }
}

var wynik2 = 0 ;


function play() {
    ctx.fillStyle = "#F0C8F0";
    ctx.fillRect(0, 0, 500, 300);
    
    


    pad1.move(ctx);
    pad2.move(ctx);
    ball.move(ctx);
    
    pad1.hit(ball);
    pad2.hit(ball);
    ctx.fillStyle="black";
    ctx.font="30px Verdana";
    //ctx.fillText(wynik1,400,200)
        //wynik1++;
  
}

setInterval(play, 25);

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 28 listopada 2016 przez Predo Bywalec (2,260 p.)

Przejrzyj kod bo masz błędy. W HTMLu niepotrzebny średnik

<body onkeydown="keydown(event);"

A co to jest? To jedna instrukcja, czy brak średnika? I co tu robi operator logiczny OR?

var char  = event.which || event.keyCode
    document.title = char;

 

komentarz 28 listopada 2016 przez Meenti Nowicjusz (160 p.)

brak średnika ;)

Pad.prototype.hit = function (ball){
     
    if((ball.y>=this.y) && (ball.y<=(this.y + this.h))){
        if(ball.dx>0){
            if((ball.x+ball.r)==this.x){
                ball.dx=-ball.dx;
                ball.color="#D18100";
                var t1 = wynik1++;
                ctx.fillText(t1,400,200);
            
                 
                
            }
        }
        else{
            if((ball.x-ball.r)==(this.x + this.w)){
                ball.dx=-ball.dx;
                ball.color="#00BEFF";
                 var t2 = wynik2++;
                ctx.fillText(t2,200,200);
                 
              
            }
        }
    }
} 

Głównie chodzi mi o ten fragment kodu.W nim zawarte jest liczenie punktów.

var t2 = wynik2++; ctx.fillText(t2,200,200);

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 339 wizyt
pytanie zadane 8 czerwca 2021 w Java przez Paluch22 Nowicjusz (230 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 150 wizyt
pytanie zadane 30 czerwca 2017 w Python przez DODO Bywalec (2,950 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 161 wizyt
pytanie zadane 6 kwietnia 2022 w JavaScript przez chrystian Gaduła (4,780 p.)

92,452 zapytań

141,261 odpowiedzi

319,074 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...