Struktura jest to pewnego radzaju "pojemnik" na dane, który może przechowywać różne typy danych. Tworząc strukturę tworzymy tak na prawdę nowy typ danych. Struktury świetnie nadają się do tworzenia baz danych.
struct Osoba
{
string imie;
string nazwisko;
int wiek;
};
W ten sposób stworzyliśmy nowy typ danych, który zawiera 3 pola, 2 typu string i 1 typu int. Możemy teraz stworzyć nową zmienną typu Osoba i przypisać do jej pól jakieś wartości. Pola w strukturach są domyślnie publiczne, zatem możemy dostać sie bezpośrednio do nich stosując operator kropki (jeżeli tworzymy zmienną dynamiczną, do jej pól odwołujemy się za pomocą operagtora "->)":
Osoba os1;
os1.imie = "Jan";
os1.nazwisko = "Nowak";
os1.wiek = 30;
Osoba *os2 = new Osoba;
os2->imie = "Ania";
os2->nazwisko = "Kowalska";
os2->wiek = 25;
delete os2;
Oczywiście strutury dają nam możliwośc stworzenia np. tablicy struktur, bądź listy co jest bardzo wygodnym rozwiązaniem i pozwala nam trzymać wszystkie "Osoby" w jednej tablicy bądz na jednaj liście ;)
Mógłbyś sprecyzować czy pytasz o struktury w C czy w C++, ponieważ te z C są znacznie bardziej ograniczone :)
Pozdrawiam!