• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Do uczących, nauczających. Młodych i starych

VPS Starter Arubacloud
+8 głosów
821 wizyt
pytanie zadane 13 maja 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Witam serdecznie wszystkich, pytanie moje się wiąże do was z tym jak oceniacie polski rozwój osób młodych poprzez edukacje w szkole. Głównie chodzi mi o przedmiot informatyka, moim skromnym zdaniem wielu nauczycieli w podstawówkach gimnazjach niczego nie uczy, powiedzmy szczerze jeżeli coś chcemy zrobić to to zrobimy, pokazywanie 3 gimnazjalistom jak działa google to chyba jest bezsens, albo programowanie w scratchu. Nie uważacie że polskie szkolnictwo nie uczy niczego w gimnazjach ? Osobiście uważam że to co mi się przyda w życiu jest Matematyka,fizyka, ew. Biologia. Czy nie jest dla was bezsensem że uczą bycia najlepszym ? Każdy będzie najlepszy gdy będzie dążyć do celu nie do wszystkiego co jest w okół niego i samego niego, ,,Jedni mają fach w ręku inni w papierku" Według mnie więcej zrobi osobnik który jak się zapytam go czym jest zdanie podrzędne przydawkowe, nie odpowie prawidłowo bo go to nie obchodziło, a na pytanie dot. fizyki odpowie z ciekawostkami. Ogłupianie młodych ludzi uczenie poprzez wpajanie wszystkiego, teraz młodzi buntują się przeciw dobremu a zło pochwalają to jest jakieś nienormalne. Co wy o tym uważacie?

16 odpowiedzi

+5 głosów
odpowiedź 13 maja 2015 przez gromula Stary wyjadacz (10,070 p.)
Szczerze post chaotyczny jak to całe szkolnictwo : )

Pewnie... tylko są ludzie którzy nie lubią maty, fizy, bioli a wolą uczyć się języka. Nie można też opowiadać, że na filologię, pedagogikę idą osoby które matmy nie znają to jest utarte zdanie które ludzie wałkują. "Każdy robi to co lubi".
Wracając do szkolnictwa, zmian potrzeba w całym toku nauczania, poczawszy od podstawówki. Zdażają się nauczycie którzy pieprzą system i robią tak, aby coś pożytecznego nauczyć lecz, to są wyjątki a powinno być odwrotnie!
komentarz 8 czerwca 2015 przez katolik6 Dyskutant (8,140 p.)
oj, mój pan od infy tak robi :) photoshop, html, vegas, studio one... świetne zajęcia prowadzi. Ale w podstawówce dno (nie można mieć wszystkiego)
+4 głosów
odpowiedź 13 maja 2015 przez Robert Saternus Stary wyjadacz (12,180 p.)
Wszystko zależy na jakiego nauczyciela trafisz. Niestety nie ma dużo nauczycieli z prawdziwego zdarzenia ale się czasami trafiają.

Zobacz np. co mój kolego robił na zajęciach w LO z informatyki: http://ivlo.neostrada.pl/cs_lekcje/
+4 głosów
odpowiedź 8 czerwca 2015 przez NeroTestero Gaduła (3,240 p.)
  • Polskie szkolnictwo w gimnazjach leży winą są tu zasady, ale także niektórzy nauczyciele(bez obrazy).
  • Co ty chcesz od informatyki w gimnazjum... poziom uczniów można porównać jak niziny do Mount Everest'u.
  • To nie jest żart... głupota i niewiedza to najwieksza choroba społeczeństwa.
komentarz 3 września 2016 przez Mistrz0000000 Bywalec (2,780 p.)
I tu się nie zgodzę co do poziomu uczniów. Jeśli ktoś się tym interesuje to może wiedzieć nawet dużo więcej od nauczyciela.
+4 głosów
odpowiedź 9 czerwca 2015 przez Eerie Mądrala (7,130 p.)
Mnie już szlag trafia, gdy słyszę o maturze. Przygotowywania do matury... uczcie się tego, bo to będzie na maturze. I tamtego, bo to też będzie na maturze. Kurde... czy mam się uczyć po to, by wiedzieć więcej, czy po to, by zdać maturę? Nauka pod maturę jest chora.
komentarz 9 czerwca 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
https://www.youtube.com/watch?v=MOjGBqAwmSk Posłuchaj co pan Wojtek sądzi na ten temat według mnie bardzo inteligentnie mówi :)
+3 głosów
odpowiedź 9 czerwca 2015 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Nauczyciele jak nauczyciele, koniec końców wszystko zależy od ciebie. Ew. we wcześniejszych latach od wpływu rodziców. A jest dużo rodziców którzy wymuszają na swoich dzieciach takie "bycie najlepszym" i dzieciak się uczy takiego podejścia i w końcu nie umie nic. Nawet myśleć z sensem nie potrafi, bo nie wie na co powinien zwracać uwage. I wg mnie to jest właśnie główny problem i szkolnictwo ma niewiele do tego. Skąd to się bierze - nie wiem :|

ps, uzywaj czasem kropek : D
+2 głosów
odpowiedź 13 maja 2015 przez testerius Pasjonat (23,960 p.)
Programowanie w Scratchu to akurat jest dobre, na Harvardzie się w nim zaczyna, późnie czysty C, JS itp.
+2 głosów
odpowiedź 9 czerwca 2015 przez KamilKulig Gaduła (3,670 p.)
Poziom szkolnictwa jaki jest - ten każdy widział lub widzi. Ze swojego obecnego doświadczenia powiem, że z roku na rok jest coraz gorzej ( współczuje kolejnym rocznikom ).  Powiem Wam tak. Miałem świetnego ( wręcz genialnego ) nauczyciela historii ( gdzie ja w ogóle nie mam pamięci do dat i wydarzeń ), ale był z powołaniem. Mogłem go słuchać godzinami, a przesiedzenie u niego 2-3 godzin lekcyjnych było ogromna przyjemnościa. To samo z moim poprzednim wykładowca fizyki. Nie ważne, na jakim się poziomie znajdowałeś - facet potrafił tak przekazać trudny materiał, gdzie po godzince mówiłeś: "Boziu, to takie proste ?". Nie powiem, przez rok u niego nauczyłem się więcej z fizyki niż przez 3 lata.

 

Tak więc, system oświaty to jedno, a nauczyciele z powołania to drugie. Czy warto jest się rozwodzić "co by było gdyby...?". Wasz los jest w Waszych rękach !  Szukajcie ludzi z pasja, nauczycieli z powołania i uczcie się na wlasna ręke. Bo ta wiedza ( nie nauka ) jest dla Was - a nie dla "systemu'.  :)
+2 głosów
odpowiedź 9 czerwca 2015 przez niezalogowany
Uważam, że buntujesz się tak samo, jak buntował się każdy kto kiedykolwiek był w szkole. Wierz mi, że przyjdzie jeszcze taki czas, kiedy zauważysz, że to wcale nie jest takie złe. IMHO lepiej jest wiedzieć więcej niż mniej. To nie materiał jest zły, a forma w jakiej jest przekazywany.

Co do informatyki - nie rozumiem skąd ten nacisk na ten przedmiot. Jak już ktoś wcześniej wspomniał - są ludzie, którzy się tym interesują i Ci, którzy mają to w nosie - trzeba to uszanować. Chyba lepiej jest przedstawić jakieś ogólne zagadnienia z obszaru informatyki, które mogą w jakiś sposób zainteresować każdego, aniżeli skupiać się na dwóch osobach, które (dajmy na to) pasjonują się programowaniem, a resztę grupy olać.

Powiedz mi proszę jakich zmian oczekujesz w polskim szkolnictwie, bo z Twojego postu w sumie nic konkretnego nie wynika.
+1 głos
odpowiedź 13 maja 2015 przez mrcnsct Nałogowiec (36,390 p.)
Nauczyciele są różni i od nich dużo zależy. W gimnazjum miałem akurat dobrego nauczyciela od informatyki. W liceum też nie był zły, tylko chyba nie chciało mu się nas uczyć. Zmarnowaliśmy dużo czasu nic nie robiąc, ale wtedy jak już coś robiliśmy to się dużo nauczyłem. Szkoda, bo mogliśmy zrobić znacznie więcej. A co do innych przedmiotów to warto mieć o nich jakieś ogólne pojęcie.
komentarz 13 maja 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
To ci zazdroszczę, z tego co słyszę to nasz nauczyciel uczy całą szkołe w jednym czasie tego samego, on nie ma podstawy programowej w ogóle.... Nie chce obrażać ale nauka u neigo to jak jeden z gorszych kursów na yt który został obejrzany i potem przekazany komuś typu jak zrobic koło w gimpie
+1 głos
odpowiedź 9 czerwca 2015 przez PreZmyK Pasjonat (21,470 p.)
No faktycznie bez sensu. Jak ja chodziłem do 6 klasy to w klasie komputer  PC w domu miala tylko jedna osoba, ja :P W 8 klasie już było troszkę lepiej. Myślę, że ok 16% i faktycznie takie rzeczy jak DOS a nawet Windows to była czarna magia dla większosci uczniów. Zakładanie e-maila było pouczające :P Teraz to chyba nie ma za bardzo sensu. Niestety postęp jest szybszy od ludzi odpowiedzialnych za zmiany tego.

Ja uważam, że po gimnazjum to uczeń powinien mieć opanowaną teorię(krótka historia komputerów, budow itp.), a z praktyki okienkowy system Widndows/Linux i Pakiet Office. Nie każdy programistą być chce i musi. To wg mnie powinien być standard. Wiecej w klasach profilowanych
komentarz 9 czerwca 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
Czyli po prostu według ciebie E12 powinno zostać wprowadzone na poczatku gimazjum. Według mnie dobry to jest pomysł następnie 2 lata E13 i dwa lata E14.
komentarz 16 kwietnia 2016 przez Tom_Ja Dyskutant (7,970 p.)

Ja uważam, że po gimnazjum to uczeń powinien mieć opanowaną teorię(krótka historia komputerów, budow itp.), a z praktyki okienkowy system Widndows/Linux i Pakiet Office.

Ad 1. część: teoria? Chryste Panie, na infie to woleliby pograć w CS-a, a nie robić w konsoli, a co dopiero słuchać, jak się komputer składa!

Tak jak wszyscy piszą - zależy co kto lubi.

Ad 2. część: System Windows i Office? Nie martw się, ci, którzy chodzą teraz do LO, mieli to przez cały okres edukacji  ;)

+1 głos
odpowiedź 15 kwietnia 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Zgodze sie z Informatyka. Wiele zalezy od nauczycieli tak naprawde. Ale w 3 gim jedyne co musialem zrobic to stronke www w html i to wszystko noi system binarny. Ale nasza nauczycielka zaczela juz z 5 klase robienie strony www bo mysli ze to im sie przyda. I daja rade. Nie stety ministerstwa sie nie zmieni chca zebysmy wiedzieli duzo ale ogolnikowo
+1 głos
odpowiedź 15 kwietnia 2016 przez Niespecjalny Gaduła (4,180 p.)

Hmm szkoła najbardziej posrany nienormalny program w telewizji.

A tak na serio to dziwię się, że ktoś broni uczenia się czegoś czego i tak nigdy nie użyjesz. Jak dla mnie jest to marnowanie pamięci i cennego czasu efektywnej nauki. Tak oni wiedzą, że to jest jedyny okres w życiu w którym zapamiętasz ten bezsens. Jak wg mnie powinna wyglądać szkoła?

Jesteś młodym, bardzo młodym człowiekiem, dajmy to masz 6 lat. Idziesz do przedszkola, uczą cię literek, składania zdać, liczyć, angielskiego itp itd. Spoczko, idziemy dalej.

Wchodzisz do podstawówki. Fajnie, rozwijasz to samo co w przedszkolu tylko lepiej. Klasy 4-6: Masz czas aby wszystkiego spróbować i wybierasz te przedmioty, które najbardziej ci odpowiadają i lecisz do GIMNAZJUM(bez testów etc) i tutaj zaczyna się zabawa. Rozwijasz się w danym kierunku(jednak obowiązkowe byłoby nauka dykcji, treningi czytelności pisma, zajęcia manualne>>np zamiast wf-u którego nie trawię, sprowadza się to tylko do gry w piłkę czy jak to mówią gałę<< i matematyka>>przede wszystkim przekształcenia funkcje etc<< no i zajęcia rozwijające nas społecznie) na koniec gimnazjum zamiast testu projekt na wybrany przez siebie temat, związany z kierunkiem, który wybierzesz do szkoły średniej.

I tutaj rewolucje by były. Zlikwidować liceum, skoro już w gimnazjum poczuliśmy co nas kręci to czas brnąć głębiej, wybieramy kierunek pod pracę. Jeżeli praca ma kontynuację na studiach to mamy 3 lata jeżeli nie to 2 lata.

Uczymy się zawodu! i zachowujemy końcowy profil z gimnazjum(tak zapomniałem dopisać, że w czasie gimnazjum możemy zamieniać przedmioty).

Zamiast egzaminów zawodowych zadanie praktyczne u potencjalnych pracodawców lub w szkole np zamiast E12 idziecie do sklepu komputerowego i skanujecie dysk następnie składacie komputer i jeżeli nie narobiliście strat i coś zdziałaliście to zdaliście. Warto by było dodać jeszcze rozmowę taką jak o pracę przy tym teście :P

Jeżeli chodzi o nauczycieli to się zgodzę. Mało który coś umie.

Ps. Wracając do gimnazjum... na infie zamiast tego żółwia powinni odpalić colobota. To by było znacznie lepsze rozwiązanie no i obowiązkowo html5 css3

No to jeszcze pokrytykuję to jak wygląda technikum.

Zaliczyłem E14 mógł być C++

Ale gdzie ja miałem się go nauczyć? Przecież w technikum informatycznym tego nie uczą. A rozszerzonej informatyki nie mam. Jak to tak można? HTML poznałem w 2 gimnazjum znaczy się technikum WTF to już przesada. Wszystkiego musiałem się uczyć sam bo w szkole standardem jest xhtml1.0 strict na egzaminie miałem jakiś archaiczny atrybut do stylowania w html'u.

Gdzie jest nauka dobrych praktyk, gdzie? Przecież to nowa podstawa programowa. W mojej opinii skoro jest nowa podstawa sprzed 3-4 lat to html5 już powinien być w standardzie. Tak samo oop w php a nie uczą jak łączyć się z bazą danych za pomocą mysql_connect(). Już to chyba gdzieś pisałem, ale jak się spytałem nauczyciela po co uczyć się coś co zostało już usunięte to on odpowiedział, że wiele firm nadal używa starej technologii i jak przyjdzie nam coś tam robić to lepiej wiedzieć co to jest. To ja się pytam, kto jest na tyle sprytny aby używać coś co może mieć luki bezpieczeństwa w banku? Tutaj pojawia się kolejny problem. Jeżeli taki ktoś istnieje to gdzie jego edukacja? Powinni uczyć, jak o bezpieczeństwo swoje dbać.

Dajcie jeszcze przeszkolenie w obsłudze broni w standardzie bo nie wyrobie :/

No i koniec moich wywodów. Nie sprawdzam jak to się czyta bo za dużo tego XD

+1 głos
odpowiedź 16 kwietnia 2016 przez Tom_Ja Dyskutant (7,970 p.)
1. Nauczyciele są różni. Zależy jak trafi (od szkoły też).

2. Teraz będzie tylko coraz lepiej, podobno podstawówka już w Scratchu robi...

3. Wpajanie wszystkiego - liceum ogólnokształcące z reguły ma wszystkiego po trochu uczyć, ale i tak robi to w zasadzie tylko w pierwszej klasie. Nie wiem jak jest w zawodówkach, ale zakładam, że tam wiedza jest bardziej skierowana w konkretne przedmioty.

4. Wiedza zdobywana do gimnazjum jest moim zdaniem OK, dla wielu może to za dużo, le żeby mieć jakieś pojęcie o świecie - nie jest to za dużo, a i pomaga w wyborze tego, czego się chcemy potem uczyć.
0 głosów
odpowiedź 16 kwietnia 2016 przez Mateusz11 Pasjonat (22,910 p.)
Szkolnictwo w Polsce... jak by to powiedzieć... jest po prostu słabe. Jak gimnazjalistów chcą uczyć programować w Scratchu... scratch to według mnie dobre dla dzieci klas 1-3 SP.
0 głosów
odpowiedź 16 kwietnia 2016 przez Mlody89 Mądrala (6,920 p.)

Odpowiem tak - mój tok nauczania:

  1. Podstawówka
    • informatyka: porysujcie sobie w paincie albo pograjcie
    • matematyka: nie rozumiesz? Siadaj jedynka
    • biologia i geografia: stosunkowo dobrze nauczane
  2. Gimnazjum
    • inf: podstawy word i excel + porysujcie sobie albo pograjcie (nauczyciel sam nic wiecej nie umiał)
    • matematyka: to samo co w podstawówce
    • biologia i geografia: calkiem spoko
  3. Technikum inf:
    • programowanie: tylko podstawy pascala
    • grafika: całkiem dobrze realizowane zajęcia
    • systemy: granie bo nauczyciel sam nie umie
    • matma: tak samo jak w gim. i podst.
    • warsztaty(hardware): lutowanie kabli
    • oprogramowanie biurowe: dobrze realizowane zajęcia z pakietu office

Nie wiem jak jest dziś ale 4-5 lat temu szkoły były kompletnie nieprzygotowane do realizacji kierunków informatycznych (o matematyce nie wspominam bo jest arcyciekawa a szkoła potrafiła mi ją skutecznie obrzydzić). Jeżeli chcesz dobrą radę to  - Nie licz na szkołę - w internecie znajdziesz dużo więcej i dużo lepszego materiału niż to co ci w szkole zaserwują więc szkołą szkołą ale najważniejsze wybrać swoją ścieżkę i z uporem nią iść.

 

komentarz 16 kwietnia 2016 przez Niespecjalny Gaduła (4,180 p.)
Nadal nie sa... nawet nowa podstawa programowa uczy starych rzeczy :/
0 głosów
odpowiedź 16 kwietnia 2016 przez Marcin Soczówka Użytkownik (590 p.)
Jeśli można to przedstawię mój punkt widzenia jeśli chodzi o szkolnictwo. Posłużę się alegorią.

Uczniowie (wiek 4-25 lat) - rośliny w ogrodzie.

System edukacji - Ja, Ty, MEN = rząd RP, rodzice, inne czynniki zewnętrzne.

MEN=rząd Czego potrzebują? Głosów:]. Jak im zagwarantować łatwy dostęp do tych głosów? Kogo łatwiej przekonają? Kogoś z wykształceniem podstawowym / zawodowym / średnim / wyższym? Myślę, że tego który przyjmie wiedzę nie pytając "dlaczego?". Jak masz głosować to zastanawiasz co Ci obiecują? Czy może tak jak w szkole słuchasz "bo wypada" potem postawisz krzyżyk obok najlepszej oferty? Są wyjątki wśród nauczycieli ale jakby na to nie patrzeć to ty niestety wyjątki.

Rodzice- oni już przeszli proces "edukacji" i albo mamy szczęście, bo ogarnęli się na tyle, że wiedzą co dziecku będzie potrzebne w życiu i je nakierują, pokażą drogę albo nie. No to wtedy lipa.

Ja, Ty, inne czynniki zewnętrzne- piękny przykład Pana Mirosława który mam wrażenie widzi braki w dziedzinie w której się specjalizuje i ją zapełnia (i to jak:). Ja? Ty? To zależy na jakim etapie jesteśmy. Może też się w czymś specjalizujemy. Może warto się tym podzielić i pokazać, że to nie jest takie jak pokazano nam w szkole;).

Podobne pytania

+5 głosów
7 odpowiedzi 5,228 wizyt
pytanie zadane 8 czerwca 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 323 wizyt
pytanie zadane 14 czerwca 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Kamil Początkujący (430 p.)
+2 głosów
5 odpowiedzi 734 wizyt

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...