• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Co sądzicie o tworzeniu gier metodą Drag and Drop? [ankieta]

42 Warsaw Coding Academy
+3 głosów
1,172 wizyt
pytanie zadane 13 maja 2015 w Offtop przez sismon28 Początkujący (410 p.)
Witajcie, kilkanaście dni temu podczas przeglądania Facebooka natknąłem się na taki projekt https://www.buildbox.com/. Jest to środowisko, w którym można tworzyć różne typy gier bez ani jednej linijki kodu. Patrząc w portfolio, można zobaczyć, że zostały wykonane w nim dosyć poplarne gierki, ale bardzo proste.  Z tego co czytałem jest to oprogramowanie dosyć młode i jest w nim troche bugów, ale moje pytanie nie odnośi się do tego środowisko, lecz do tego typu tworzenia gier, co Wy o tym sądzicie?
Możliwe odpowiedzi:
Podoba mi się to, dzięki temu każdy może stworzyć swoją gre (5 głosów, 14%)
To nie jest tworzenie gry, gre trzeba samemu napisać (31 głosów, 84%)
Nie wiem (1 głos, 3%)

9 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 21 maja 2015 przez Strategiusz Dyskutant (9,220 p.)
wybrane 22 maja 2015 przez sismon28
 
Najlepsza
Gry wcale nie trzeba koniecznie pisać samemu. Przecież po to powstają coraz to nowe języki programowania, biblioteki, engine'y, frameworki, graficzne edytory, żeby jak najmniej pisać, a jak najbardziej zautomatyzować tworzenie programów.

Tylko że te programy do wyklikania sobie gry przegrywają po prostu wydajnościowo i to jest główny problem z ich używaniem. Gry w nich stworzone działają często tak wolno, że nie można nawet jej wyświetlić na większym oknie.

Gdy zaczną być wydajne, to będzie się programować przez przeciąganie klocków, a dzisiejsze języki takiei jak C++ to będą jak dzisiaj assembler.
+1 głos
odpowiedź 13 maja 2015 przez Adrian1999 Nałogowiec (34,570 p.)
to jest poziomu scratch, czego osobiście ja nielubiłem, informatyk to osoba która stworzyła tą strone by ciebie zadowolić ,,bezlinijkowym kodem", bawiąc się w takie coś możesz jedynie nauczyć się algorytmów nawet nie. Piszę ( ja ) według mnie działa to na takiej podstawie jak scratch, można tak uczyć maluchy algorytmów i myślenia informatyków, ,,Co by było gdybym dał mu krok do przodu i obrócił o 60 stopni". Jak już się chce być informatykiem trzeba wiedzieć że jednak praca to jest, i za to będą nam płacić, nie płacą za to jak długo robimy ( tak słyszałem ) tylko za kreatywność, sukcesywność i efekt końcowy czytelność, długość kodu. Nie mogę nazwać programowaniem przeżucania po prostu na bloczki linijki kodu które są już zaprogramowane, jakby coś takiego było wszędzie to nikt nie byłby informatykiem. Dziękuje pozdrawiam Adrian B :)
0 głosów
odpowiedź 13 maja 2015 przez marcin_w Gaduła (3,190 p.)

Na początku wydawało mi się to całkiem spoko, ale czytając komentarz Adriana, jestem raczej za tym że programowanie to "programowanie od zera". Ten BuildBox wygląda całkiem fajnie ale są tam już gotowe skryptowane elementy które się wstawia i tyle, więc mam wrażenie że szybko by się to znudziło. Tak w ogóle to żeby to pobrać trzeba podać emaila gdzie przyślą nam keya, dzięki któremu możemy korzystać z tego TRIALA przez 15 dni

0 głosów
odpowiedź 13 maja 2015 przez niezalogowany
To może zachęcić małe dzieci do tworzenia swoich gier. To nie ma przyszłości straaasznie szerokiej, żeby nawet programiści się na to przenieśli, bo: nie ma wielu możliwości, służy jedynie do nauki i edukacji, a do tego nie ma satysfakcji, nie to co pięknie napisany ciąg kodu ;) Czyli dla dzieci: TAK, dla programistów (starych czy młodych): NIE. Ja zaznaczyłem drugą możliwość w ankiecie ;)
0 głosów
odpowiedź 13 maja 2015 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
Według mnie to jest bezsens, ale na dłuższą metę nie ma co używać takich gówien i walczyć z dziećmi, którym nie chce się uczyć programować. Takie drag-n-dropy mało, że dają mało satysfakcji - to do tego działają identycznie jak WYSiWYG - generują masę zbędnego kodu i są źle zoptymalizowane. A my poznawajmy język i czerpmy satysfakcję z własnoręcznego pisania :)
0 głosów
odpowiedź 13 maja 2015 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
Lubię budować interface aplikacji za pomocą drag&drop. A czynności jakie wykonuje to po prostu Czysty obiektowy C#. Sposób który od samego do końca "programujemy" przez drag&drop nie jest do końca dobry. Gdyż trudniej się robi niskopoziomowe algorytmy do gry. A co najgorsze możemy nie mieć takiej możliwości. Drag&drop jest dobry ale wszystko z umiarem i lepiej zaczynać od tworzenia prostych niskopoziomowych gier
0 głosów
odpowiedź 13 maja 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
Wyklikiwanie jest wolne, szybciej jest pisać kod.
0 głosów
odpowiedź 22 maja 2015 przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
Chciałbym zobaczyć dobre tego typu IDE. To co pokazałeś nie ma chyba opcji edycji gotowców, które są tam przygotowane.
–1 głos
odpowiedź 21 maja 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Działa? Działa. Więc po co drążyć. Skoro można łatwiej, to należy tak robić. Analogiczny system jest w silniku Unreal Engine 3 (bluebrinty), i spisuje się znakomicie. Może czyni ujmę na honorze programisty, część początkujących to najchętniej nawet bibliotek grafinczych by nie używała. Cóż, ja ne lubię koła od nowa wynajdować. Ciekawi mnie tylko a) wspomniana wyżej wydajnośc, b) jaka jest możliwość rozszerzenia algorytmów przez własny kod.

Podobne pytania

+1 głos
4 odpowiedzi 740 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 739 wizyt
pytanie zadane 7 sierpnia 2015 w C# przez niezalogowany
0 głosów
0 odpowiedzi 139 wizyt

93,382 zapytań

142,382 odpowiedzi

322,539 komentarzy

62,740 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...