• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Desktop pod Linux

Object Storage Arubacloud
0 głosów
308 wizyt
pytanie zadane 25 listopada 2016 w Sprzęt komputerowy przez PitBull Nowicjusz (200 p.)
Po dość długich zmaganiach w wyborze odpowiedniego sprzętu do programowania (system Windows) postanowiłem kupić prosty zestaw (desktop ~1500 pln, monitor dell ~ 1100/1300max) pod Linux (nie miałem styczności z tym systemem).

 

Stawiam ogólnie na Dell'a i znalazłem coś takiego http://www.x-kom.pl/p/327976-desktop-dell-vostro-3250-g4400-8gb-240.html

Intel Pentium G4400 (2 rdzenie, 3.30 GHz, 3 MB cache)

Grafika: Intel HD Graphics 510

Pamięć: 8 GB (DIMM DDR3, 1600 MHz)

Dysk: 240 GB SSD SATA III

 

Nie jest to super maszyna, nie zamierzam robić na tym cudów, a nabyć doświadczenia z Linux'em. W programowaniu też jestem początkujący.

 

Prośba do fachowców: będzie ok?

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 26 listopada 2016 przez hoktaur Pasjonat (22,250 p.)
edycja 26 listopada 2016 przez hoktaur

Jeżeli tylko do zabawy z Linuxem to wystarczy ci komputer na którym to odpisywałeś (chyba że to nie twój cheeky) pomoc znajdziesz w niejednym poradniku np. pierwszy lepszy na googlu:

http://komputery.spryciarze.pl/zobacz/jak-zainstalowac-linux-mint-ubuntu-obok-windowsa

albo jako wirtualka ja używam:

https://www.virtualbox.org/

i jest OK nawet serwer na tym chodzi.

 

Nie ma sensu w to pakować kasy. Ale jak się już bardzo upierasz to jakiś używany komp niewielkie pieniądze a podziała z bardzo dużym prawdopodobieństwem do końca 'swych dni' wink

0 głosów
odpowiedź 26 listopada 2016 przez spokojny Nałogowiec (28,630 p.)
Mint i Manjaro z Cinnamon spokojnie na tym pójdzie. Ubuntu 16.10 z Unity raczej też. Kiedyś najwyżej zmienisz na lepszy procesor i5 lub i7 i dodasz zewnętrzną kartę graficzną.
0 głosów
odpowiedź 26 listopada 2016 przez Blacha Mądrala (5,960 p.)