• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pisanie aplikacji ręczenie, czy używanie programów typu Scene Buileder, C++ Builder

+1 głos
426 wizyt
pytanie zadane 22 listopada 2016 w Java przez PsyLisek Użytkownik (570 p.)
Czy według was lepiej jest tworzyć aplikacje okienkowe za pomocą programów przyśpieszających tworzenie aplikacji, czy pisać wszystko ręcznie?
Wiem, że programy takie generują dużo zbędnego kodu, czy przez to nasza aplikacja będzie gorzej działała? Jak sprawdzają się takie programy przy tworzeniu bardziej rozbudowanych niestandardowych aplikacji (Np. różne wyglądy przycisków, jakieś trapezy lub inne niestandardowe figury).
Co polecacie na początek przy tworzeniu aplikacji okienkowych w Javie.
Czy tworzenie gier w takich programach ma jakikolwiek sens?

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 22 listopada 2016 przez Sinnley Stary wyjadacz (12,730 p.)
wybrane 24 listopada 2016 przez PsyLisek
 
Najlepsza
Generalnie idzie to trochę w tym kierunku. W programowaniu wiele rzeczy w projektach jest często powielane, mam tu na myśli to, że mimo odmienności, różne projekty i tak będą miały pewne cechy wspólne. To trochę tak jak biblioteki funkcji. Korzystasz z nich, choć w teorii mógłbyś je sam napisać, ale nie ma to sensu.

Co do generowania zbędnego kodu. Nie jest to dokładnie tak. Zależy też o czym mówimy. Przykładowo, strony, które oferują ci stworzenie np. strony internetowej w 100% na zasadzie podnieś-upuść faktycznie mogą nieprzyjemny kod generować. Wiąże się to z tym, że kod jest tworzony przez maszyne, więc jeśli chcesz do czegoś zaglądać i potem zmieniać, to faktycznie lepiej zmieniać coś w swoim kodzie niż automatycznie wygenerowanym. Choć to również nie reguła.

Co do javy się nie wypowiem, bo nie mam na ten temat wystarczającej wiedzy, ale odpowiem na pytanie z tytułu. Nie warto używać programów, które tam wymieniłeś.

Jeśli chcesz się brać za tworzenie okienek w C++ chyba najlepszym wyborem będzie QT.
komentarz 22 listopada 2016 przez PsyLisek Użytkownik (570 p.)
Dziękuję za odpowiedź, sprawdzę QT. Na początku bawiłem się WinApi, ale mnie przerosło :p Chciałbym też zacząć bawić w Javie, bo oba te języki strasznie mnie do siebie ciągną :p
komentarz 22 listopada 2016 przez Sinnley Stary wyjadacz (12,730 p.)
Jeden trochę inny od drugiego. Choć jeśli chodzi o pisanie aplikacji okienkowych, które nie są grami skłaniałbym się do C# lub Javy, zamiast C++a.
komentarz 22 listopada 2016 przez PsyLisek Użytkownik (570 p.)
To był jeden z powodów, dzięki któremu przeszedłem na Javę :D
komentarz 22 listopada 2016 przez efiku Szeryf (75,420 p.)

Nie warto używać programów, które tam wymieniłeś.

Scene Builder  to akurat bardzo dobry program i to jest JAVAFX. :) 

http://gluonhq.com/labs/scene-builder/

+2 głosów
odpowiedź 24 listopada 2016 przez Mateusz51 Nałogowiec (28,200 p.)
Jeśli chodzi o tworzenie aplikacji okienkowych w Javie to wygoogluj sobie JaveFX. Generalnie w tym podejsciu prawie całe okienko robisz metodą graficzną. Ale raczej gry w tym nie stworzysz.

W "czystej" javie można stworzyć grę. Jak chcesz to napisz mi na priv to wyśle Ci mój pierwszy projekt na studia. Który właśnie był prostą grą.

Ale jeśli jednak chciałbyś robić gry to polecam dedykowane biblioteki. Allegro dla C++, albo LibGDX dla Javy.
+1 głos
odpowiedź 24 listopada 2016 przez niezalogowany

Czy według was lepiej jest tworzyć aplikacje okienkowe za pomocą programów przyśpieszających tworzenie aplikacji, czy pisać wszystko ręcznie?

Zależy od projektu, jeżeli "nie ufasz" innym libom warto napisać jakiś framework swojego autorstwa i później z niego korzystać przy projektach

Wiem, że programy takie generują dużo zbędnego kodu, czy przez to nasza aplikacja będzie gorzej działała?

Trochę za ogólne pytanie, w przypadku edytorów które generują jedynie wygląd to zazwyczaj jest to zrobione przyzwoicie. A jeżeli generujemy jedynie wygląd to wątpię aby gorzej działała.

 Jak sprawdzają się takie programy przy tworzeniu bardziej rozbudowanych niestandardowych aplikacji (Np. różne wyglądy przycisków, jakieś trapezy lub inne niestandardowe figury).

Całkiem dobrze, szczególnie że z nich się po porostu korzysta (patrz Qt)

Co polecacie na początek przy tworzeniu aplikacji okienkowych w Javie.

Swing?

Czy tworzenie gier w takich programach ma jakikolwiek sens?

Tak o ile mówisz o dedykowanych silnikach, a nie narzędziach do aplikacji okienkowych, tutaj moje zdanie o tym konkretnie o builderze: [Builder, a pisanie gier]

Pisanie aplikacji ręczenie, czy używanie programów typu Scene Buileder, C++ Builder

Pisanie ręczne ma jedynie sens w skrajnych przypadkach, idzie się raczej w kierunku rozwiązań które dają szybko efekt wizualny. Co do narzędzi które wymieniłeś, to odradzam Builder'a CPP 6, ogólnie jest dość słabawy w stosunku do darmowego Qt

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 312 wizyt
pytanie zadane 23 lipca 2017 w Java przez Squidy Bywalec (2,310 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 763 wizyt
pytanie zadane 21 czerwca 2016 w Java przez kaminki Obywatel (1,030 p.)
+1 głos
3 odpowiedzi 364 wizyt
pytanie zadane 19 marca 2018 w Offtop przez Hiskiel Pasjonat (22,850 p.)

89,693 zapytań

138,297 odpowiedzi

309,243 komentarzy

59,623 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...