• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak zapisać własną rozdzielczość w ubuntu 16.04?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
401 wizyt
pytanie zadane 11 listopada 2016 w Sieci komputerowe, internet przez Dissio Mądrala (5,830 p.)
Szukam od kilku dni na necie, ale jestem kompletnym laikiem, a wszystkie poradniki napisane są dla osob, które siedza w tym sporo czasu. Ustawilem sobie mode 1440x900, bo moja karta nie obsluguje już ubuntu... Uzylem do tego xrandr, jednak po odswiezeniu komputera, mode znika. Wiem, że trzeba stworzyc jakis plik, cos wrzucic - ale nie wiem jak. Nie wiem nawet jak sie tworzy pliki. Bardzo prosze o pomoc krok po kroku..

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 11 listopada 2016 przez niezalogowany
Odświeżeniu komputera? Czyli reboocie?

Wejdź w: System -> Preferences -> Startup Applications -> Add

W "Command" wpisz randr z parametrami, które cię zadowalają (tak jakbyś wpisywał to z pacla w terminalu), powinno to zadziałać ;)
komentarz 12 listopada 2016 przez Dissio Mądrala (5,830 p.)
Niestety nie zadziałało :(, mogłbys podac co mam dokładnie wpisac. Chciałbym miec rozdzielczosc 1440x900_60.00 oraz posiadam DVI-0

Pozdrawiam
komentarz 12 listopada 2016 przez niezalogowany
xrandr -s 1440x900

Ale żeby być szczerym, to nie mam jak ci sprawdzić czy to na pewno działa, bo po prostu nie korzystam z ubuntu i nie jestem pewny czy autostart tak zadziała ;)

Można też zrobić to lepiej (przy założeniu że komenda powyżej działą ci gdy uruchamiasz ją ręcznie):

$ cd /etc/init.d/
$ sudo su
$ gedit fixscrnres.sh  # Możesz też użyć dowolnego innego edytora tekstowego

# wrzuć do tego pliku prosty skrypt:
#!/bin/sh

xrandr -s 1440x900

# w teminalu:
$ chmod ugo+x fixscrnres.sh
$ update-rc.d fixscrnres.sh defaults

 

0 głosów
odpowiedź 11 listopada 2016 przez marko Nałogowiec (29,150 p.)
Cześć.