• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kiedy próbuje ustawić .text pojawia mi się błąd Object reference not set to an instance of an object UNITY3D

Object Storage Arubacloud
0 głosów
494 wizyt
pytanie zadane 9 listopada 2016 w C# przez gab123 Mądrala (5,230 p.)

Witam, tworzę taką prostą grę i chcę by gdy gracz przegra pojawiał się komunikat że przegrał i ile uzyskał punktów użyłam do tego UI.Text

public GameObject textField;
public Text text ;

public void gameover(){
		
		if (points > record)
			record = points;
		
		if (record < points)
			text.text = "Przegrałeś ): Uzyskałeś " + points + " punktów " + (record - points) + " punktow do pobicia rekordu";
		else
			text.text = "Pobiles swoj rekord ! Gratulacje ! Uzyskales " + points + " punktow";
		
		textField.SetActive(true);
}

Mój problem polega na tym że gdy gracz przegrywa i zostaje wywołana funkcja gameover() pojawia mi się taki błąd

NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object
playerController.gameover () (at Assets/scripts/playerController.cs:24)

Wskazuję na linie 24 czyli :

text.text = "Pobiles swoj rekord ! Gratulacje ! Uzyskales " + points + " punktow";

Text się niestety nie zmienia.

Jak to naprawić ?

Z góry dziękuje za pomoc

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 9 listopada 2016 przez achilles147 Dyskutant (9,580 p.)
wybrane 21 listopada 2016 przez gab123
 
Najlepsza
Spróbuj sobie ustawić debuger w tej metodzie i sprawdzić czy czasami obiekt text nie jest nullem
komentarz 9 listopada 2016 przez gab123 Mądrala (5,230 p.)

Żeczywiście jest nullem, tylko nie wiem czemu text w unity pokazuję mi się że do tej zmiennej przypisany jest tekst :

A z tym tekstem też chyba jest wszystko w porządku :

komentarz 9 listopada 2016 przez achilles147 Dyskutant (9,580 p.)
a nie zmieniasz przypadkiem sceny gdzieś przed tą metodą GameOver?
komentarz 9 listopada 2016 przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
Nie, wszystko jest na jednej scenie. Nawet nie mam utworzonej innej sceny.
komentarz 10 listopada 2016 przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
Masz jakis inny pomysl dlaczego text jest null ? Dopiero sie ucze i moze zrobilam jakis glupi blad czy cos ?
komentarz 14 listopada 2016 przez achilles147 Dyskutant (9,580 p.)

możesz spróbować ewentualnie zainicjalizować sobie ten text box z poziomu kodu a nie z poziomu unity. Tzn w unity możesz za pomocą api dostać się do różnego rodzaju obiektów za pomocą takiej formuły:

var text = gameObject.GetComponent<Text>();

Możesz sprawdzić czy po wstawieniu takiego kodu w zmiennej text nie masz tego TextBoxa którego szukasz. Jeżeli masz to spróbować go ustawiać za pomocą tej zmiennej.

komentarz 21 listopada 2016 przez gab123 Mądrala (5,230 p.)
Okey, dziękuje.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 292 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 1,975 wizyt
pytanie zadane 28 października 2018 w C# przez DreaM Użytkownik (840 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 1,633 wizyt

92,552 zapytań

141,399 odpowiedzi

319,534 komentarzy

61,938 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...