• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Co dalej po szkole? Staże w technikum - warto?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
2,097 wizyt
pytanie zadane 5 listopada 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez tiesto.ulic Obywatel (1,010 p.)
Witajcie!

Jestem na 4 roku technikum informatycznego i zaczynam nerwowo patrzeć w przyszłość. Przez te 4 lata odbyłem dwutygodniową praktykę zagraniczną, ponadto jestem od około półtora roku członkiem szkolnego zespołu Helpdesk.

Ostatnio dostaliśmy propozycję płatnego stażu, w który zaangażowana jest Politechnika Poznańska. Mamy znaleźć sobie firmę i przepracować tam 150 godzin. Mieszkam w niewielkim mieście, prawdopodobnie znam maksymalnie trzy firmy, w których mógłbym podjąć staż. Jedna z nich to zwykły serwis komputerowy, dwie pozostałe to firmy, w których są kadry, a gdzieś tam jest dział informatyczny i... W sumie tyle wiem. Wydaje mi się, że lepiej staż odbyć w firmie, niż w zwykłym serwisie komputerowym. Zastanawiam się, czy przepracować ten staż gdzieś po maturze, czy też dać sobie spokój. Jest taki staż coś wart? 150 godzin to niewiele.

Tak jak mówiłem, coraz częściej zastanawiam się nad swoją przyszłością. Rodzice woleliby, żebym znalazł pracę i chodził na studia zaocznie. Natomiast niektórzy nauczyciele twierdzą, że powinienem udać się na studia dzienne, że na zaocznych się zmarnuje (nie lubię się chwalić ale jestem osobą, która 3 klasę ukończyła z najwyższą średnią w szkole, więc podejrzewam, że o to chodzi). Jestem początkującym programistą, uczącym się na razie pod E14. Nie wiem czy chcę iść w kierunku programowania, póki co nie zajęło mnie to tak, jak niegdyś produkcja muzyki...