• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Wyjaśnienie Bounding Box

Object Storage Arubacloud
0 głosów
395 wizyt
pytanie zadane 4 listopada 2016 w C i C++ przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
zamknięte 29 listopada 2016 przez Emil Panecki

Proszę o wyjaśnienie o co chodzi z tym kodem i co trzeba gdzie wpisać....

sf::FloatRect boundingBox = entity.getGlobalBounds();

sf::Vector2f point = ...;
if (boundingBox.contains(point))
{

}

sf::FloatRect otherBox = ...;
if (boundingBox.intersects(otherBox))
{

}

Proszę wyjaśnijcie ponieważ chyba "Idiotą" jestem...

komentarz zamknięcia: Moj kolega mi pomugł!
3
komentarz 4 listopada 2016 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Nie jesteś "idiotą", jesteś leniem, któremu się nie chce przeanalizować paru linijek kodu. Nie wspomnę o zerowym opisie, czego dotyczy źródło.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 4 listopada 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Wystarczy zajrzeć w dokumentacje.

entity to pewnie jakiś sprite, czy coś podobnego. Metoda getGlobalBounds zwraca jego bounding box (po prostu "obszar" jaki zajmuje na ekranie) w postaci FloatRect.

No a reszta to... No nawet nazwy metod podpowiadają co się dzieje. Pierwszy if sprawdza czy punkt znajduje się w obszarze zajmowanym przez entity. Drugi czy "obszar" otherBox i boundingBox (czyli de facto entity) nachodzą na siebie.

Ale poważnie - dokumentacja SFML jest wyjątkowo przejrzysta. To nie boli.
komentarz 5 listopada 2016 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Dzięki :). Wydawało mi się że tylko tego nie rozumiem i jak to zaczęło działać to w drugim mi się pojawił błąd.
komentarz 5 listopada 2016 przez JAKUBW Nałogowiec (33,470 p.)
Jeżeli w drugim dostajesz błąd oznacza to, że korzystasz ze starego c++
komentarz 5 listopada 2016 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
Tak 13.12. A co z tego?
komentarz 5 listopada 2016 przez JAKUBW Nałogowiec (33,470 p.)
13.12 to chyba wersja CodeBlocka a nie c++. Wersje c++ to: 98, 03, 11, 14 oraz w przyszłości będzie 17. Nazwy te wzięły się od roku wydania. Aktualnie CodeBlock wspiera 11 i chyba też 14. Polecam zaktualizować kompilator, bo odblokujesz wiele z przydatnych rozwiązań. Nie jest to trudne, zazwyczaj wystarczy zmienić coś w ustawieniach, ale co to musisz sam poszukać .
komentarz 5 listopada 2016 przez Emil Panecki Bywalec (2,100 p.)
A to 11.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 458 wizyt
pytanie zadane 25 września 2016 w C i C++ przez AlanP Nowicjusz (240 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 588 wizyt
pytanie zadane 4 marca 2017 w C i C++ przez elviszsz Nowicjusz (140 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 827 wizyt
pytanie zadane 16 lutego 2017 w C i C++ przez admaj1212 Początkujący (320 p.)

92,698 zapytań

141,613 odpowiedzi

320,139 komentarzy

62,057 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...