Witam. Od niedawna coś tam sobie kodzę i wpadłem na pomysł, żeby napisać grę typu Cookie Clicker. Mam jednak mały problem. Chciałbym aby wszystkie zakupione akcje wykonywały się co sekundę. Chciałbym, żeby to wykonywało się w nieskończonej pętli jednak z możliwością wpisania wartości w konsolę (w celu zakupu,np. babci, albo po prostu kliknięcia) co zmieniałoby zmienną wewnątrz pętli. Kolejną sprawą są int'y. Dałoby się je upchać jakoś w tablice?
#include <iostream>
#include <windows.h>
#include <cstdlib>
using namespace std;
int akcja;
int v;
int cookie = 0;
int babcia=0;
int pole=0;
int fabryka=0;
int kopalnia=0;
int x=10;
int y=150;
int z=500;
int k=1500;
int main(){
for(int i=0; ; i++)
{
if(akcja==1){
cookie +=1;
}
if(akcja==2 && x <= cookie){
cookie -=x;
x = x+x*2;
babcia +=1;
}
if(akcja==3 && y <= cookie){
cookie -=y;
y = y+y*2;
pole +=1;
}
if(akcja==4 && z <= cookie){
cookie -=z;
z = z+z*2;
fabryka +=1;
}
if(akcja==5 && k <= cookie){
cookie -=k;
k = k+k*2;
kopalnia +=1;
}
v=1+babcia*5+pole*15+fabryka*50+kopalnia*100;
cout<<"Ilosc ciastek: " << cookie << endl;
cout <<"1. [Klik] <--- Produkuje "<< v <<" ciastek" <<endl;
cout <<"2. [Babcia] Koszt: (" << x << ")" << " <--- Produkuje 5 ciastka na klik" << endl;
cout <<"3. [Pole ciastek] Koszt: (" << y << ")" << " <--- Produkuje 15 ciastek na klik"<< endl;
cout <<"4. [Fabryka ciastek] Koszt: (" << z << ")" << " <--- Produkuje 50 ciastek na klik"<<endl;
cout <<"5. [Kopalnia ciastek] Koszt: (" << k << ")" << " <--- Produkuje 100 ciastek na klik"<<endl;
cout <<"Akcja: " << flush;
cin>>akcja;
cookie = cookie+babcia*5+pole*15+fabryka*50+kopalnia*100;
cout << cookie << endl;
}
return 0;
}