• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ BUILDER - Kolizje obiektów.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
663 wizyt
pytanie zadane 31 października 2016 w C i C++ przez NieznanyV2 Nowicjusz (160 p.)

Witam. Od dłuższego czasu mam problem z Builderem przy tworzeniu kolizji obiektów.

Na początku wspomnę, że jestem początkującym w C++, Buidler itp.. więc sporo jeszcze mogę tego nie rozumieć. Otóż, problem tkwi w tym, że po zastosowanie tego kodu, moja piłka gdy trafia w cel, to kolizja to raz wykryje, a raz nie i ten błąd rujnuje cały projekt, ponieważ za trafiony element Builder nic nie wykrywa.

Z góry dzięki za pomoc, jeżeli ktoś się tym zainteresuje.

kod:

int l;
l = pilka -> Left;
int k;
k = pilka -> Top;
int j;
j = Image3 -> Left;
int v;
v = Image3 -> Top;

if(l+k==j+v)
{
    PlaySoundA("snd/wybuch.wav", NULL, SND_ASYNC);
}
 

2 kod:

 

if  ((pilka -> Left == Image3 -> Left)&&(pilka -> Top == Image3 -> Top))

{

zdarzenie

}

 

 

 

 

 

 

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 31 października 2016 przez niezalogowany

Tym razem nie jest winny sam builder a Twój kod, on u ciebie sprawdza czy lewe górne punkty czworokątów są na identycznej pozycji, a Ciebie nie interesuje kolizja tylko pomiędzy tym jednym pikselem (punktem), a pomiędzy dwoma czworokątami, które zawierają w sobie tych pikseli znacznie więcej.

Btw jeżeli piszesz grę (a tak to wygląda), to odstaw buildera na rzecz czegoś do tego stworzonego, o czym pisałem tutaj: http://forum.pasja-informatyki.pl/147265/borland-cpp-builder-6-a-pisanie-gier

Temat kolizji poruszałem m.in. tutaj:

  1. http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/goto/kolizje/kolizje-w-grach-2d/
  2. http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/goto/kolizje/kolizje-w-grach-2d-czesc-2/
komentarz 1 listopada 2016 przez NieznanyV2 Nowicjusz (160 p.)
Dzięki za propozycję lepszego programu to tworzenia gier... Nie wiedziałem, że Unity jest takie proste i lepsze od Buildera. Dzięki za pomoc!
komentarz 1 listopada 2016 przez niezalogowany
Wszystko jest lepsze od buildera ;)

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 828 wizyt
pytanie zadane 8 czerwca 2016 w C i C++ przez Kyoya Początkujący (260 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 198 wizyt
pytanie zadane 29 kwietnia 2018 w Algorytmy przez Przemysław Obywatel (1,510 p.)
+2 głosów
3 odpowiedzi 747 wizyt
pytanie zadane 19 marca 2017 w C i C++ przez Nekronomik Użytkownik (600 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,085 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...