• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Co dalej robić z programowaniem?

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
656 wizyt
pytanie zadane 25 października 2016 w C i C++ przez xjakubekx Obywatel (1,280 p.)
edycja 25 października 2016 przez xjakubekx
Witam,

postaram się szybko streścić mój problem. Niedawno skończyłem cały poradnik Mirosława Zelenta z C++. Stwierdziłem, że w C++ builderze słabo się robi apki wiec po wielu rozmysleniach przerzuciłem się właśnie do Qt gdzie zrobiłem na razie jeden projekt. W szkole duzo rozmawiamy na kółkach o tworzeniu gier korzystając z SFML, teraz to ja nie wiem czy programować apki czy gry.

Doradzcie mi w czym mógłbym robić gry albo aplikacje? W Unity dużo znajomych mówi, że nie poleca, że silnik dla słabych, niby bibloteka SFML jest kozak ale jakoś zbyt duzo nie słyszałem o wydanych grach za pomocą SFML niby trudny, a mozna duzo zrobić. A do gier 3D to zostaje mi tylko UNITY? Gdzie najlepiej robić gry???

A co do aplikacji to nie wiem czy warto robić Qt czy w Visualu Studio za pomocą specjalnych biblotek, aczkolwiek z tego co widze bardziej do tego celu jest wspierany c#. I jeszcze mam problem czy może nie przerzucić się na C# czy może zostać przy tym C++

Przepraszam za tak rozbudowane pytanie, ale sam mam w głowie niezłą zagwostkę której do dziś nie mogę rozwiązać.

Za jakąkolwiek odpowiedź bardzo dziękuję!

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 25 października 2016 przez Ditrix Mądrala (5,650 p.)
Ziomuś sam po skończonym kursie Pana Mirosława myślałem, że ogarniam już całego c++. Zacząłem czytać książkę Stephena Prata Język C++ Szkoła programowania (którą polecam) i okazało się jak mało wiem :) Po przeczytaniu jednej książki z C++ możesz zacząć bawić się środowiskiem graficznym.

Do tworzenia gierek język c++ jest okey, ale to tylko język. Przy większych projektach wykorzystuje się silniki graficzne, biblioteki i wiele innych. Powodzenia i pamiętam, żeby się nie poddawać :D
komentarz 25 października 2016 przez xjakubekx Obywatel (1,280 p.)
Właśnie czytam sobie w miedzyczasie Symfonie C++ jak na razie pierwszy z 3 działów książki niczym mnie nie zaskoczył. Wesoło tworzyłem aplikacje w Builderze c++ tak z już 6 aplikacji, ale stwierdziłem, że on mnie ogranicza.
komentarz 25 października 2016 przez xjakubekx Obywatel (1,280 p.)
Mój kolega, który programuje już 3 lata w c# mówi że warto już zacząć coś pisać a nie uczyc się ciągle teorii bo poznam to w praktyce
komentarz 25 października 2016 przez Ditrix Mądrala (5,650 p.)
Tzn rób jak chcesz. Nie bez znaczenia wszędzie, na wszystkich kursach, w szkole itp uczą najpierw teorii, potem praktyki. Czytając książkę bardziej zrozumiesz mechanikę C++, poznasz wiele metod programowania i ciekawych technik, które na pewno ułatwiają Ci pisanie kodu, a w przyszłości jeśli chcesz robić w środowisku graficznym, będą niezbędne.
komentarz 25 października 2016 przez xjakubekx Obywatel (1,280 p.)
Dziękuję za odpowiedź! Czekam na wiecej odpowiedzi bo temat mi się jeszcze nie wyczerpał p:
komentarz 25 października 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Wesoło tworzyłem aplikacje w Builderze c++ tak z już 6 aplikacji, ale stwierdziłem, że on mnie ogranicza.

A może to mała znajomość C++ i może mała znajomość narzędzia z którego się korzysta? :) Nie przesadzajmy, że Builder C++ jest aż tak zły.

komentarz 25 października 2016 przez xjakubekx Obywatel (1,280 p.)

Ale czy warto się uczyć c++ buildera jak można od razu uczyć się pracować w takich narzedziach jak Qt. Wiecej funkcji itd. No ja wiem, fajnie się robi w tym builderze, no ale no... cheeky

komentarz 25 października 2016 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)

Właśnie czytam sobie w miedzyczasie Symfonie C++

Mamy rok 2016 a nie 2000. Symfonia już dawno przestała być aktualna. Jeśli koniecznie chcesz czytać jakąś książke to jakąś bardziej aktualną(i lepszą) np. Szkołe Programowania.

+1 głos
odpowiedź 25 października 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
edycja 25 października 2016 przez jpacanowski

Doradzcie mi w czym mógłbym robić gry albo aplikacje?

"Czy zostać archeologiem, czy anestezjologiem?"

Niby jedno i drugie to też programowanie, a jednak taka różnica...

niby bibloteka SFML jest kozak ale jakoś zbyt duzo nie słyszałem o wydanych grach za pomocą SFML

SFML niby trudny, a mozna duzo zrobić

Otóż to...

W Unity dużo znajomych mówi, że nie poleca, że silnik dla słabych, niby bibloteka SFML jest kozak ale

Należałoby się zastanowić czy chcesz robić gry same w sobie, czy też przy tym programować.

A do gier 3D to zostaje mi tylko UNITY? 

Najpierw 2D, najpierw 2D opanuj.

Tak. W SFML też możesz (OpenGL).

Gdzie najlepiej robić gry???

W domu???

A co do aplikacji to nie wiem czy warto robić Qt czy w Visualu Studio za pomocą specjalnych biblotek, aczkolwiek z tego co widze bardziej do tego celu jest wspierany c#.

W Qt na pewno tworzy się multiplatformowe oprogramowanie. W C# z resztą reż (Mono.NET). W Visual Studio nie bardzo. Zależy na jaką platformę celujesz.

I jeszcze mam problem czy może nie przerzucić się na C# czy może zostać przy tym C++

Jeśli myślisz o Unity to C#. Ogólnie C# to super język i przyjemnie pisze się w nim aplikacje okienkowe (i nie tylko pod Windows). Jest też Xamarin i można pisać aplikacje mobilne w C# również.

Przepraszam za tak rozbudowane pytanie, ale sam mam w głowie niezłą zagwostkę której do dziś nie mogę rozwiązać.

To tak jak ja ;D

komentarz 25 października 2016 przez xjakubekx Obywatel (1,280 p.)
Dzięki, ciepłe słowa krytyki zawsze dodają mi motywacji do działania!
komentarz 25 października 2016 przez xjakubekx Obywatel (1,280 p.)

robić gry same w sobie


To stwierdzenie jest takie prawdziwe. Dzięki, już wiem co będę robił!
Porobię parę, a może i kilkadziesiąt aplikacji, potem wezmę się za sfml zeby zrozumieć działanie gry a jak juz bede chciał robić gry same w sobie to pobawie sie UNITY :D

+1 głos
odpowiedź 25 października 2016 przez Ciri Gaduła (3,380 p.)

A może by tak zrobić sobie małą przerwę i się czegoś nowego nauczyć i liznąć wszystkiego po trochu, a następnie rozwijać się w tym w czym się najlepiej czujesz :)  Moje propozycje: 

  • Zacznij naukę programowania w innym środowisku
  • ćwicz HTMLa i CSSa
  • Zaznajom się z Photoshopem, Ilustratorem, Gimpem, InkScapem - ogólnie grafiką wektorową i lastrową 
  • Przerób kilka innych książek od podstaw dotyczących C++
komentarz 25 października 2016 przez xjakubekx Obywatel (1,280 p.)
Skąd najlepiej uczyć się HTMLa i CSSa?
komentarz 25 października 2016 przez Ciri Gaduła (3,380 p.)
Polecam stonkę Html dla zielonych ;)

Podobne pytania

–1 głos
1 odpowiedź 517 wizyt
pytanie zadane 25 czerwca 2020 w OpenGL, Unity przez jerk0 Użytkownik (540 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 269 wizyt
pytanie zadane 5 lutego 2020 w Systemy operacyjne, programy przez Marjoood Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 4,650 wizyt
pytanie zadane 8 stycznia 2018 w C# przez antekwi546 Użytkownik (510 p.)

93,006 zapytań

141,973 odpowiedzi

321,254 komentarzy

62,345 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...