• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pytania assembler

Object Storage Arubacloud
0 głosów
289 wizyt
pytanie zadane 23 października 2016 w Assembler przez Patryk Rafał Bywalec (2,700 p.)
Witam czy mógł by ktoś odpowiedzieć na te pytania bo chciał bym sobie porównać ze swoim opracowaniem, bo nie każdego pytania jestem pewny.

1. Po co wskazywany jest zestaw instrukcji w kodzie programu? (.386)
2. Po co specyfikowany jest model adresowania?
3. Dlaczego specyfikuje sie konwencje wywołan?
4. Co to jest zmienna?
5. Jakimi rodzajami zmiennych dysponujemy podczas programowania w
srodowisku masm32?
6. Czym rózni sie stała od zmiennej?
7. Dlaczego importujemy biblioteki w kodzie programu?
8. Czym jest segment danych?
9. Czym jest segment kodu?
10. Co to jest dyrektywa i czym rózni sie od instrukcji?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 23 października 2016 przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
Kiedy zaczynałem naukę assemblera też trafiłem na masm. Chwilkę się z tym bawiłem, ale szybko przeniosłem się na nasm'a, tobie też polecam. 2. W starszych komputerach były rejestry segmentowe, które miały ułatwiać oddzielanie pamięci od kodu. 3. Używasz zależnie od potrzeb, jak ci łatwiej. Windows używa swoich własnych konwencji w winapi, także należy o tym pamiętać. Po za tym twój program w windowsie zawsze jest otwierany w jakiejś tam konwencji wywołania, żeby przekazać argumenty z konsoli. 4. W asmie to po prostu jest oznaczenie miejsca w pamięci jakąś nazwą. Po kompilacji zamiast tej nazwy program używa adresu. 5. Nwm, bo bawiłem się 16 bitowym masmem i tylko przez chwile. 6. Stała to liczba niezmienna, nie możesz jej zmienić. Kompilator traktuje ją jak makro jakiejś liczby. Wszędzie gdzie znajdzie odwołanie do niej, wkleja po prostu tą liczbę i procesie prekompilacji (Czy jakoś tak się to nazywało). 7. Żebyś mógł dostarczyć sobie zestawu instrukcji; żeby kompilator wiedział co to za funkcja itp... Tak jak w c++. 8. Miejsce, w którym trzymasz dane. 9. Miejsce, w którym trzymasz kod. 10. To są informacje dla kompilatora. W cpp możesz za ich pomocą np. zadeklarować konwencje wywołania funkcji.
komentarz 23 października 2016 przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie, bo dawno już nie pisałem programów (ogólnie).

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 64 wizyt
pytanie zadane 24 stycznia w Assembler przez koro33 Nowicjusz (120 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 231 wizyt
+2 głosów
1 odpowiedź 397 wizyt
pytanie zadane 2 marca 2022 w Assembler przez Dorian Bajorek Dyskutant (7,920 p.)

92,556 zapytań

141,404 odpowiedzi

319,560 komentarzy

61,942 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...