• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czym w grze objawia się słaba karta graficzna?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
2,780 wizyt
pytanie zadane 23 października 2016 w Sprzęt komputerowy przez Chisorq Obywatel (1,680 p.)
Hejo, czym objawia się to, że powinienem zainwestować w lepszą kartę graficzną do gry? Czy jest to wolniejsze ladowanie tekstur, czy slaba karta też wpływa na fpsy?

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 23 października 2016 przez Konrad Nabożny Stary wyjadacz (13,460 p.)
Co to w ogóle za pytanie w czasach kiedy internet aż pęka w szwach testów kart graficznych i porównań ich wydajności w różnych grach. Oczywiście, słabsza karta graficzna wpływa na wszystko, ładowanie tektur, cienie, filtrowania, przede wszystkim klatki na sekundę!
2
komentarz 23 października 2016 przez Chisorq Obywatel (1,680 p.)
Zawiało spiną jak z forum elektrody ale dzięki.
komentarz 23 października 2016 przez Konrad Nabożny Stary wyjadacz (13,460 p.)
Nie miało to źle zabrzmieć. Przepraszam.
1
komentarz 23 października 2016 przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
Wolniejsze ładowanie tekstur, to raczej dysk hdd :D
komentarz 23 października 2016 przez Konrad Nabożny Stary wyjadacz (13,460 p.)
Mimo wszystko karta też bierze w tym udział.
1
komentarz 12 listopada 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)

Wolniejsze ładowanie tekstur, to raczej dysk hdd :D

Mimo wszystko karta też bierze w tym udział.

Weź pod uwagę chociażby rzędy wielkości czasów dostępu dla dysku talerzowego i pamięci graficznej. Dla GDDR5 to są ułamki nanosekund, zaś dla HDD 7200RPM mamy kilkanaście milisekund.

komentarz 12 listopada 2016 przez Konrad Nabożny Stary wyjadacz (13,460 p.)

Jeden z parametrów karty graficznej: -Ilość jednostek teksturujących i cieniujących.

Moja odpowiedź wciąż jest poprawna i karta graficzna bierze udział w całym procesie teksturowania, co nie zmienia faktu że masz rację, dysk też jest bardzo ważny. Śmiał bym rzec że jest w tym wszystkim kluczowy. 

komentarz 12 listopada 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)

Jednostki teksturujące... teksturują, nie ładują tekstury. :)

0 głosów
odpowiedź 12 listopada 2016 przez typowy_endriu Użytkownik (620 p.)
Rerndering tekstur w większym stopniu spoczywa na kartach graficznych potem procesor a pomiędzy całe towarzystwo chamsko wciska się dysk.

Jak masz starego twardziela 5400rpm nie oczekuj od karty graficznej cudów Boskich.

Przede wszystkim sprawdź wymagania gry.

Najczęściej słaba kartka to klatkowanie obrazu na wyższych rozdzielczościach
0 głosów
odpowiedź 12 listopada 2016 przez ThePatrykOOO Dyskutant (8,400 p.)
Tak słaby procesor jak i karta graficzna a także pamięć ram sprawia wolniejsze ładowanie się tekstur i wpływa na fpsy.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 124 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 307 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 161 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,560 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...