• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wektory przechowujące wskaźniki

Object Storage Arubacloud
0 głosów
344 wizyt
pytanie zadane 16 października 2016 w C i C++ przez timrh Mądrala (6,030 p.)

Witam, chcę pokazać mój problem na przykładzie, załóżmy że są 2 klasy

class Istota
class Czlowiek : public Istota;

I że w klasie bazowej czyli Istocie jest metoda która np. wyłącza widoczność modelu na mapie:

class Istota
{
bool enabled;

public:

void SetActive(bool enable)
{
enabled = enable;
}

bool IsActive()
{
return enabled;
}
}

I jeżeli teraz zrobię obiekt klasy Człowiek i zrobię wektor dla Istot oraz dla Ludzi i wyślę tam wskaźnik do właśnie utworzonego obiektu

std::vector<Istota> istoty;
std::vector<Czlowiek> ludzie;

Czlowiek()
{
istoty.push_back(*this);
ludzie.push_back(*this);
}

I teraz jeżeli jest pętla sprawdzająca aktywność danej istoty:

for(int i=0; i<istoty.size(); i++)
if(istoty[i].IsActive()) Rysuj();

i np ustawie w wektorze z ludźmi dla tego samego obiektu że jest nieaktywny to w wektorze z istotami on wciąż będzie aktywny, tak jakbym modyfikował tylko kopię danego obiektu a nie oryginał. Próbowałem robić tak:

std::vector<Istota&> istoty
std::vector<Czlowiek&> czlowiek

Ale wtedy wywala mi masę błędów typu 'pointer:" pointer to reference is illegal itp.

Pomocy!

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 16 października 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Użyj wskaźników, a nie referencji
0 głosów
odpowiedź 16 października 2016 przez JAKUBW Nałogowiec (33,470 p.)
std::vector<Istota*> istoty;

std::vector<Czlowiek*> ludzie;

 

0 głosów
odpowiedź 16 października 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)

i np ustawie w wektorze z ludźmi dla tego samego obiektu że jest nieaktywny to w wektorze z istotami on wciąż będzie aktywny, tak jakbym modyfikował tylko kopię danego obiektu a nie oryginał.

Tak, bo push_back kopiuje przekazany obiekt (więc każdy z vectorów przetrzymuje inny obiekt - kopie *this). A chcesz, żeby każdy vector trzymał ten sam obiekt. Jeśli vectory będą przetrzymywać obiekty, to nie jest to możliwe. Ale tak jak podpowiadaja niżej : przetrzymuj wskaźniki na obiekty. Oczywiście wskaźniki powinny wskazywać na obiekty zaalokowane dynamicznie, więc skorzystaj z std::shared_ptr. Ew. możesz przetrzymywać "referencje" korzystając z std::reference_wrapper, ale rozwiązanie ze wskaźnikami jest praktyczniejsze chociażby ze względu na zwalnianie pamięci. reference_wrapper służy raczej do czego innego.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 468 wizyt
pytanie zadane 6 sierpnia 2020 w C i C++ przez Feszyn F Flora Początkujący (320 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 394 wizyt
pytanie zadane 6 lipca 2016 w C i C++ przez rattle Użytkownik (510 p.)

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...