• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Prosta gra w winBGIm - animacja 2 obiektów jednocześnie - postać i pocisk

Object Storage Arubacloud
0 głosów
318 wizyt
pytanie zadane 9 października 2016 w C i C++ przez Jakub Suszyński Użytkownik (540 p.)

Cześć,

usiłuję stworzyć podwaliny pod prostą gierkę. Stworzyłem na razie mały kwadrat którym steruję za pomocą strzałek:

 switch(klawisz)
            {
                case LEWO:
                    bohater(polozeniex, polozeniey, USUN);   //usun poprzednie ustawienie obiektu
                    polozeniex=polozeniex-10; // przesun obiekt
                    bohater(polozeniex, polozeniey, NARYSUJ); //narysuj nowy obiekt
                    break;

                case PRAWO:
                    bohater(polozeniex, polozeniey, USUN);   //usun poprzednie ustawienie obiektu
                    polozeniex=polozeniex+10; // przesun obiekt
                    bohater(polozeniex, polozeniey, NARYSUJ); //narysuj nowy obiekt
                    break;

                case GORA:
                    bohater(polozeniex, polozeniey, USUN);   //usun poprzednie ustawienie obiektu
                    polozeniey=polozeniey-10; // przesun obiekt
                    bohater(polozeniex, polozeniey, NARYSUJ); //narysuj nowy obiekt
                    break;

                case DOL:
                   bohater(polozeniex, polozeniey, USUN);   //usun poprzednie ustawienie obiektu
                    polozeniey=polozeniey+10; // przesun obiekt
                    bohater(polozeniex, polozeniey, NARYSUJ); //narysuj nowy obiekt
                    break;
        
            }

Do tego stworzyłem obiekt, który gra rolę pocisku wystrzeliwanego z kwadratu. Pocisk zawsze leci do góry, ponieważ gra w założeniu ma przypominać Space Invaders. Nie wiem jednak jak skonstruować kod tak, aby pocisk leciał dopiero po naciśnięciu klawisza. Kiedy dodaję go do switcha, nie mogę poruszać bohaterem dopóki pocisk nie doleci na miejsce. Nie mam tez pojęcia jak wystrzelić kilka pocisków na raz, jeden za drugim. Jak do tego podejść? Nie wklejam kodu bo i nie oczekuję kodu tylko jakichś pomysłów.

komentarz 9 października 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
Hmm... PG WEiA AiR? ;)
komentarz 9 października 2016 przez Jakub Suszyński Użytkownik (540 p.)
zgadza się
komentarz 9 października 2016 przez draghan VIP (106,230 p.)
Odnoszę wrażenie, że winBGIm żyje tylko dzięki Opalińskiemu. ^^'
komentarz 9 października 2016 przez Jakub Suszyński Użytkownik (540 p.)
fakt, ciężko znaleźć jakieś gotowe rozwiązania z tą biblioteką :D

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 9 października 2016 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Aż prosi się żeby każdy pocisk był oddzielnym obiektem :). Tworzysz tablicę do przechowywania wszystkich pocisków. Każdy pocisk ma metodę update();. W momencie wystrzału tworzysz nowy pocisk i umieszczasz go w tablicy. Po switchu obsługującym poruszanie, iterujesz przez wszystkie pociski w tablicy i wywołujesz na nich metodę update(); która to porusza pocisk w górę. W taki sposób możesz mieć nieograniczoną ilość pocisków, z których każdy na własną rękę będzie się poruszał.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 655 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 531 wizyt
pytanie zadane 21 sierpnia 2018 w JavaScript przez hun1er76 Stary wyjadacz (11,960 p.)

92,572 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...