Cześć,
usiłuję stworzyć podwaliny pod prostą gierkę. Stworzyłem na razie mały kwadrat którym steruję za pomocą strzałek:
switch(klawisz)
{
case LEWO:
bohater(polozeniex, polozeniey, USUN); //usun poprzednie ustawienie obiektu
polozeniex=polozeniex-10; // przesun obiekt
bohater(polozeniex, polozeniey, NARYSUJ); //narysuj nowy obiekt
break;
case PRAWO:
bohater(polozeniex, polozeniey, USUN); //usun poprzednie ustawienie obiektu
polozeniex=polozeniex+10; // przesun obiekt
bohater(polozeniex, polozeniey, NARYSUJ); //narysuj nowy obiekt
break;
case GORA:
bohater(polozeniex, polozeniey, USUN); //usun poprzednie ustawienie obiektu
polozeniey=polozeniey-10; // przesun obiekt
bohater(polozeniex, polozeniey, NARYSUJ); //narysuj nowy obiekt
break;
case DOL:
bohater(polozeniex, polozeniey, USUN); //usun poprzednie ustawienie obiektu
polozeniey=polozeniey+10; // przesun obiekt
bohater(polozeniex, polozeniey, NARYSUJ); //narysuj nowy obiekt
break;
}
Do tego stworzyłem obiekt, który gra rolę pocisku wystrzeliwanego z kwadratu. Pocisk zawsze leci do góry, ponieważ gra w założeniu ma przypominać Space Invaders. Nie wiem jednak jak skonstruować kod tak, aby pocisk leciał dopiero po naciśnięciu klawisza. Kiedy dodaję go do switcha, nie mogę poruszać bohaterem dopóki pocisk nie doleci na miejsce. Nie mam tez pojęcia jak wystrzelić kilka pocisków na raz, jeden za drugim. Jak do tego podejść? Nie wklejam kodu bo i nie oczekuję kodu tylko jakichś pomysłów.